شنبه 27 اسفند 1384

گروهك‌هايي نظير زرقاوي كه مرتكب جنايت سيستان شدند، قابل گذشت نيستند، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

دادستان كل كشور با اشاره به جنايت رخ داده در سيستان و بلوچستان و اهداف چنين اقداماتي گفت: علماي شيعه و سني با همدلي و وحدت پشت سر رهبري در جهت تحقق آرمان‌هاي امام راحل و رهبري گام بردارند.

حجت‌الاسلام و المسلمين دري نجف آبادي در حاشيه مراسم چهلمين روز درگذشت آيت‌الله فلسفي در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، درباره‌ي حادثه رخ داده در زابل با بيان اين كه اين خبر مايه تاثر و تاسف است، تصريح كرد: ريشه‌هاي اين فتنه‌ همان ريشه‌هايي است كه در طول تاريخ، خوارج نهروان را ايجاد كرده است؛ ضايعه‌ي بزرگي ايجاد شده و 22 نفر به شهادت رسيدند و تعدادي نيز زخمي شدند؛ اين كه راه را ببندند و كمين كنند و عده‌اي جنايتكار حرفه‌يي و گروهك‌هاي تندروي تكفيري و افراطي نظير زرقاوي كه مرتكب اين جنايت فجيع شدند به هيچ عنوان قابل گذشت نيستند.

وي افزود: اين حادثه نظير همان جناياتي است كه در عراق و سامرا انجام گرفته و كم و بيش در كشور خودمان هم انجام گرفته است. از مسوولين ذي ربط مي‌خواهيم كه با قاطعيت برخورد كنند تا اين حادثه تبديل به يك فتنه‌ي شيعه و سني نشود چه بسا دشمنان -غربي‌ها و صهيونيست‌ها - دنبال ايجاد چنين فتنه‌هايي مخصوصا در مناطق مرزي ما با رنگ مذهبي و قومي هستند كه بايد مسوولان محلي و ديگر مسوولان كشور در برابر اين خطرات هشيار باشند.

وي تصريح كرد: از نيروهاي انتظامي، دستگاه‌هاي امنيتي، اطلاعاتي و شوراي تامين استان و وزارت كشور مي‌خواهم كه با قاطعيت موضوع را پيگيري كنند.

دادستان كل كشور با بيان اين كه به صورت تلفني موارد را به مسوولان مربوطه يادآور شده،‌ گفت كه فرمانده ناجا به سيستان سفر كرده تا موضوع را مورد بررسي قرار دهد.

وي اظهار اميدواري كرد كه مردم شريف سيستان و بلوچستان و علماي شيعه و سني نسبت به موضوع با قاطعيت برخورد كنند و اجازه ندهند كه فتنه گران تحت عناوين مختلف، جنگ طايفه‌اي و جنگ شيعه و سني راه بيندازند كه اين خواست آمريكا و مزدوران آنهاست؛ آنها مي‌خواهند كه با همين جنگ رواني از وحدت و انسجام ملي مخصوصا در مساله استفاده‌ي صلح آميز از انرژي هسته‌يي بكاهند و ما را از اهداف خود باز بدارند.

وي گفت: از همه علماي شيعه و سني مي‌خواهيم كه با وحدت و همدلي پشت سر رهبري، يكپارچه به آرمان‌هاي بلند امام (ره) و رهبري برسيم و اجازه ندهيم كه آمريكايي‌ها در طرح بزرگ خاورميانه‌شان و توطئه عليه ايران اسلامي توفيقي حاصل كنند.

وي، درباره‌ي وضعيت دادگاه عالي استان‌ها و ساز و كار آن پاسخ روشني نداد و گفت: بايد قانوني كه تنظيم شده به مجلس رفته و تصويب شود تا ببينيم مراحل بعدي بايد به چه صورت باشد.

دادستان كل كشور درباره‌ي پرونده‌ي انفجارهاي مرحله‌ي دوم اهواز گفت: تعدادي بازداشت شده‌اند و تحقيقات آن در حال تكميل شدن است و دادگاه‌ها در اسرع وقت وظيفه‌شان را انجام خواهند داد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي همچنين درباره‌ي آيت‌الله فلسفي اظهار داشت: همان‌طور كه در روايات هم آمده است، رحلت آيت‌آلله فلسفي ثلمه‌اي در اسلام بود كه هيچ چيزي نمي‌تواند آن را جبران كند؛ با رحلت ايشان حوزه‌ي مقدسه مشهد دچار ضايعه‌اي شد و اميدوارم كه خداوند فرجي برساند كه خلا اين فقيه پارسا و برجسته و حكيم را جبران كند.

وي گفت: مرحوم آيت‌الله ميلاني با عينك واقع بين خودشان احساس مي‌كردند كه حوزه‌ي مشهد بعد از خودشان به يك پرچمدار نياز دارد و بايد خدا را از اين بابت سپاسگزار باشيم كه حدود 40 سال پيش، ايشان، آيت‌الله فلسفي را به مشهد فراخواندند.

دري نجف آبادي تصريح كرد: به نظر مي‌رسد كه از هر جهت آقاي فلسفي كم نظير بودند، اگر نگوييم ايشان بي‌نظير بودند.

وي اظهار اميدواري كرد كه حوزه‌هاي علميه بتوانند خلا ايشان را پر كنند و بيت شريف ايشان همان گونه كه درگذشته نشان داده‌اند بتوانند ميوه‌هاي پرثمري براي اسلام و قرآن و دين و ولايت و اهل بيت عليهم السلام باشند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'گروهك‌هايي نظير زرقاوي كه مرتكب جنايت سيستان شدند، قابل گذشت نيستند، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016