پنجشنبه 3 فروردین 1385

نماينده‌ آمريكا در آژانس:‌ آمريكا قصد انجام مذاكرات مستقيم با تهران در خصوص برنامه‌ هسته‌يي‌اش را ندارد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي


نماينده‌ي‌ آمريكا در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي اعلام كرد، واشنگتن همچنان معتقد است شوراي امنيت طي روزهاي آينده درخصوص بيانيه‌اي كه از ايران مي‌خواهد فعاليت‌هاي غني‌سازي اورانيوم را به حالت تعليق درآورد، به توافق خواهد رسيد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري رويتر، گرگوري شولتي، نماينده‌ي آمريكا در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي در سفر به بروكسل به تلويزيون رويتر گفت: ‌انتظار دارم در روزهاي آينده بيانيه‌اي از جانب شوراي امنيت صادر شود.

وي در ادامه گفت، در چنين بيانيه‌اي از تهران خواسته خواهد شد قطعنامه‌ي شوراي حكام آژانس بين‌المللي انرژي اتمي را كه تعليق فعاليت‌هاي غني‌سازي در ايران را خواستار است، به اجرا درآورد.

اعضاي شوراي امنيت سازمان ملل هنوز در مذاكرات خود براي صدور قطعنامه‌ي رياست شورا درباره‌ي برنامه‌ي هسته‌يي ايران به توافقي دست نيافته‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

براساس گزارش خبرگزاري فرانسه، شولتي همچنين در خصوص مذاكرات تهران- واشنگتن درباره‌ي عراق به خبرنگاران در بروكسل گفت:‌ مذاكراتي كه ما آماده‌ي انجام آن ميان مقامات ايران و خليل‌زاد، سفيرمان در بغداد هستيم، متمركز بر مسايل مربوط به عراق است و اين تنها هدف اين مذاكرات است.

نماينده‌ي آمريكا در آژانس بين‌المللي انرژي اتمي با بيان اينكه آمريكا هرگز قصد انجام مذاكرات باز و مستقيم با تهران در خصوص برنامه‌ي هسته‌يي‌اش را ندارد، گفت: ما از تلاش‌هاي اتحاديه‌ي اروپا براي انجام مذاكرات (با ايران)‌ حمايت مي‌كنيم و تمايل داريم شاهد مذاكرات جدي تهران باشيم.

Copyright: gooya.com 2016