جمعه 4 فروردین 1385

محسن رضايي: ما به مرحله بسيار مهمي رسيده‌ايم و براي حفظ يك ايران مقتدر بايد هزينه آن را نيز بپردازيم، ايرنا

اهواز،مسجدسليمان، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۰۴‬

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: سال ‪ ۸۵‬سال ورود به يك توانايي جديد در اداره جامعه اسلامي ايران هستيم .

"محسن رضايي" در سومين گردهمايي خط شكنان گردان سلمان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس و بيش از يكهزار نفراز بسيجيان مسجد سليمان و ديگر مناطق خوزستان كه درتالار باشگاه مركزي نفت اين شهربرگزارشد،حضورانبوه و ميليوني مردم در دفاع ازاسلام و كيان ايران را يك پديده نوظهور در تاريخ معاصراعلام كرد.

وي افزود: در زماني كه تمام سران ارتش،ايران را ترك كرده بودند و در شرايطي كه كودتا درارتش ايران شكل گرفته بود، جنگ ناخواسته‌اي به دستور آمريكا و شوروي سابق بر ايران تحميل شد.

رضايي اضافه كرد: در آن شرايط كه سپاه پاسداران بتازگي شكل گرفته بود و تجهيزات كافي براي مقابله با عراق وجود نداشت، عده‌اي فرصت طلب مانند ليبرالها، دموكراتها و تكنوكراتها كه از جنگ و دفاع از ناموس عاجز بودند مي گفتند اگر مي‌خواهيد سرزمينهاي اشغالي را پس بگيريد، استقلال و آزادي و جمهوري اسلامي را فراموش كنيد و از آمريكا كمك بخواهيد تا شهرها و اراضي اشغالي توسط حكومت عراق را آزاد كند.

وي اظهارداشت : دراين شرايط كه نيروهاي صدام ساقط شده‌از مدرنترين تجهيزات جنگي آمريكايي و روسي براي تجاوز به ميهن اسلامي ايران استفاده مي‌كرد، همان پديده نوظهور حضور انبوه و ميليوني مردم دردفاع مقدس يك ارتش ‪ ۲۰‬ميليوني بوجود آورد كه با سلاحهاي معمولي به مصاف بادشمنان تا بن دندان مسلح رفتند.

دبيرمجمع تشخيص مصلحت نظام اظهار داشت: رزمندگان در جاي جاي خطوط جبهه- هاي حق عليه باطل، خود را متجلي كردند و حالا هم دراينجا آمده‌ايم تا فرياد بزنيم كه آماده‌ايم تاازآرمانهاي امام راحل(ره) و شهداي گرانقدرمان، دفاع كنيم.

وي خطاب به حاضران تصريح كرد: شما رزمندگان يادآور يكي از حوادث مهم تاريخ دفاع مقدس هستيد كه در سالهاي گذشته بي‌نظير بوده زيرا در اين جنگ هر دو ابرقدرت يعني آمريكا و شوروي سابق اختلافات خود را كنار گذاشتند و دست در دست هم درحمايت از عراق و باتجهيز اين كشور به سلاحهاي كشتارجمعي، رودرروي ايران ايستادند و حتي بخشي از مسلمانان جهان را نيز در مقابل ما قرار دادند.

رضايي گفت: در شرايط كنوني هم كه فارغ از جنگ شده‌ايم و مي‌خواهيم خيزش دوم خود را براي توسعه صنعتي و علمي در جهت رفاه مردم و سربلندي آنان در كنار صلح و آرامش برداريم، به بهانه ساخت بمب اتمي، به فناوري هسته‌اي ايران ايراد مي‌گيرند.

وي ادامه داد: اما خودشان بهتر مي‌دانند كه هدف اصلي آنان سلاحهاي هسته‌اي نيست بلكه هدف، آن است كه ايران را از اين گام دوم باز دارند و نگذارند ايران به يك توسعه همه جانبه علمي و صنعتي براي خدمت بيشتر به مردم دست يابد.

رضايي اضافه كرد: آنها اعتقاد دارند كه اگر ما به دانش هسته‌اي دست پيدا كنيم، تبديل به يك ابرقدرت در منطقه خواهيم شد و ‪ ۱۷‬كشور مسلمان همسايه را زير سلطه خود خواهيم برد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي، گفت: همانطور كه استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي را درگام نخست انقلاب حفظ كرديم در اين سال نيز با خيزش دوم خواهيم توانست يك فناوري پيشرفته داشته باشيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام بااشاره به حوادث اخيراستان خوزستان گفت:
يكي ازنقاط مصاف ايران با آمريكايي‌ها دراستان خوزستان واحتمالا در سه يا چهار استان ديگر است كه آنها را زير نظر دارند.

وي ادامه داد: آنها مي‌خواهند خوزستانيها راامتحان كنند ،لذا براي اين استان برنامه ريزي كرده‌اند.

رضايي بابيان اينكه شهروندان عرب، بختياري و ديگر اقوام و طوايف استان خوزستان اعضاي يك خانواده واحد هستند كه يك تاريخ پرافتخار در دوران جنگ تحميلي بوجود آورده‌اند، بر هوشياري هرچه بيشتر آنان درشرايط كنوني تاكيد كرد.

وي افزود: ما به مرحله بسيار مهمي رسيده‌ايم و براي حفظ يك ايران مقتدر بايد هزينه آن را نيز بپردازيم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در بخش ديگري از سخنان خود دراين گردهمايي كه روز چهارشنبه برگزارشدبه طرح جابجايي بخشهايي از شهر مسجدسليمان اشاره واظهاراميداري كرد كه عمليات اجرايي اين طرح كه بيش از ‪ ۱۱‬سال از تدوين و بررسي آن در سازمان مديريت و برنامه ريزي و وزارت مسكن و شهرسازي مي‌گذرد در دولت جديد و باهمت مقامهاي استاني در آينده نزديك آغاز شود.

Copyright: gooya.com 2016