شنبه 5 فروردین 1385

احمدي نژاد: به طور مشروط با آمريكا مذاكره مي‌كنيم، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۰۵‬

"محمود احمدي نژاد" رييس جمهوري در ديدار "فاروق الشرع" معاون اول رييس جمهوري سوريه گفت: هرچند كه اساسا به آمريكايي‌ها اعتماد نداريم اما به طور مشروط درباره عراق با آنها مذاكره مي‌كنيم.

به گزارش دفتر امور رسانه‌هاي رياست جمهوري، احمدي نژاد در اين ديدار كه پيش از ظهر شنبه انجام شد به درخواست‌هاي مكرر آمريكا از ايران براي مذاكره در موضوع عراق اشاره كرد و گفت: ما درجواب اين درخواست‌ها به آمريكايي‌ها مي‌گفتيم كه اعتمادي به آنها نداريم، اما در مقابل درخواست مردم،دولت و بزرگان عراق بي‌تفاوت نمانديم .

وي افزود: ما اعلام كرديم به صورت مشروط و با در نظر گرفتن همه منافع عراقي‌ها و دنياي اسلام ضمن مشورت با كشورهاي اسلامي با آمريكا درباره عراق مذاكره مي‌كنيم هرچند كه اساسا به آمريكايي‌ها اعتماد نداريم.


** ايران امسال انرژي هسته‌اي را به كار خواهد گرفت
رييس جمهوري در اين ديدار به برنامه‌هاي هسته‌اي صلح آميز ايران اشاره و تاكيد كرد: پيشرفت‌هاي ايران در عرصه‌هاي مختلف از جمله موضوع هسته‌اي در جهت منافع كشورهاي اسلامي و دوستان جمهوري اسلامي است.

وي به حمايت همه قشرهاي مردم ايران درداخل و خارج كشور از دستيابي به فناوري هسته‌اي اشاره و خاطرنشان كرد: دشمنان قصد دارند با تبليغات گسترده جلوي پيشرفت ما را بگيرند اما انشاء‌الله امسال،سالي است كه جمهوري اسلامي ايران انرژي هسته‌اي را براي مصارف صلح آميز هسته‌اي به طور كامل در اختيار خواهد گرفت.

احمدي نژاد ضمن حمايت از پيشنهاد خاورميانه عاري از تسليحات هسته‌اي تاكيد كرد: جمهوري اسلامي نه تنها خواستار خاورميانه بدون سلاح‌هاي هسته‌اي است بلكه خواستار خلع سلاح اتمي همه قدرت‌هاي صاحب اين سلاح در جهان است.

رييس جمهوري اقدامات آمريكا را در منطقه، تفرقه افكنانه دانست و گفت:آمريكاييها قصد دارند با ايجاد فاصله ميان كشورهاي اسلامي آنان را از هم جدا و به آمريكا وابسته كنند در حالي كه يك موضع واحد در دنياي اسلام مي تواند آمريكا و اسرائيل راصدهاكيلومتر به عقب براند.

احمدي نژاد به مشكلات آمريكا در منطقه اشاره كرد وافزود: درحال حاضر بحران واقعي در آمريكا و غرب است، آنان علاوه بر بحران‌هاي گسترده داخلي، در فلسطين در محاصره مقاومت گرفتارشده اند، و در عراق و افغانستان نيز در شرف اضمحلال هستند و به همين علت سعي مي‌كنند با فرافكني و ايجاد تفرقه مشكلات خود را به ديگران منتقل كنند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اتحاد كشورهاي اسلامي را در مقطع كنوني و با توجه به شرايط حساس منطقه، بسيار مهم دانست و گفت:تحولات اخير منطقه نشان داد كشورهاي اسلامي حركت رو به جلويي را آغاز كرده‌اند و اگربا درك درست موقعيت و با وحدت كامل، شجاعت ، مقاومت و استقامت به اين حركت رو به جلو ادامه دهند، شرايط واوضاع منطقه به طور كامل به نفع جهان اسلام رقم خواهد خورد.

احمدي نژاد همچنين از سران كشورهاي عربي خواست ضمن حفظ وحدت به پيشرفت‌هاي جهان اسلام بيش از پيش توجه كنند تا بزودي شاهد جشن پيروزي اسلام درجهان باشيم.


** الشرع:سوريه بي‌قيد و شرط به ايران اعتماد دارد
فاروق الشرع معاون رييس جمهوري سوريه هم در اين ديدار با اشاره به موقعيت حساس منطقه، بر ضرورت همكاري و رايزني بيشتر تهران - دمشق درموضوعات مختلف تاكيد كرد.

وي با اشاره به نقش محوري ايران در منطقه، اعتماد سوريه به ايران را كامل وبي قيد و شرط دانست و گفت: ما اطمينان داريم هر گامي كه ايران در مسائل بين‌المللي بر مي‌دارد به نفع منافع مشتركمان است.

معاون رييس جمهوري سوريه ضمن اعلام حمايت مجدد از فعاليتهاي هسته‌اي ايران گفت: آمريكا و غرب نقاط قوت حقيقي ايران را مي‌دانند و به همين علت تلاش مي‌كنند با تهديد، خود را از بلاتكليفي نجات دهند.

الشرع مواضع بيشتر كشورهاي اسلامي را مطابق ايران دانست و گفت: علت آنكه كشورهاي اسلامي نمي‌توانند به صورت علني از جمهوري اسلامي حمايت كنند، فشارهاي آمريكاست.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمدي نژاد: به طور مشروط با آمريكا مذاكره مي‌كنيم، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016