دوشنبه 7 فروردین 1385

منوچهر محمدي، معاون مطالعاتي وزير امور خارجه: آمريكا قادر به عملي كردن تهديداتش در مورد ايران نيست، ايرنا

مسكو خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۰۷‬

منوچهر محمدي، معاون مطالعاتي وزير امور خارجه ايران در گفتگويي با روزنامه "نزاويسيمايا گازتا" گفت: آمريكا تهديدات خود در مورد كاربرد زور عليه ايران را عملي نخواهد كرد.

اين روزنامه چاپ روسيه روز دوشنبه به نقل از "محمدي" نوشت: آمريكا هم اينك مشغول دو جنگ در افغانستان و عراق بوده و نمي‌تواند با ايران نيز بجنگد.

وي گفت: ايران با ارتشي نيرومند، با عراق و افغانستان تفاوت داشته و جنگيدن با چنين كشوري براي آمريكا مشكل خواهد بود.

"معاون وزير خارجه ايران گفت: ايران يك انبار بزرگ باروت است و با پرتاب حتي يك كبريت همه چيز منفجر خواهد شد و تمام كشورهاي همسايه نيز آسيب خواهند ديد و ظاهرا آمريكاييها نيز اين را مي‌فهمند"
وي در اين مصاحبه افزود: فعاليتهاي ما در رشته پژوهش‌هاي اتمي، ‪ ۲۷‬سال پيش بلافاصله پس از انقلاب اسلامي شروع شده و در طول اين سالها ما راه مقابله با آمريكاييها را ياد گرفتيم.

"آنها مي‌خواهند انقلاب ديگري در ايران انجام دهند و تا زماني كه نفهمند انقلاب اسلامي يعني چه، اين بحران ادامه خواهد يافت"
محمدي درباره چشم انداز روابط ايران و روسيه در رابطه با رويدادهاي اخير برنامه هسته‌اي ايران گفت: دو كشور بايد هميشه مناسبات خوب راهبردي داشته باشند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

"غرب هرگز روسيه رابعنوان دوست وفادار و دائم خود ندانسته است ولي ما روسيه را بيشتر كشور آسيايي مي‌دانيم تا اروپايي ، به عبارت ديگر ما سرنشينان يك كشتي هستيم"
وي افزود: ايران كشور بزرگ و باستاني و داراي علم و فرهنگ برجسته است و زماني كه در غرب هنوز هم تاريكي فكري حكمفرما بود همين بوديم.

"غرب بايد به حقوق مسلم ما احترام بگذارد وقتي تفاهم و احترام نيست اين مسايل بروز مي‌كنند"

Copyright: gooya.com 2016