پنجشنبه 10 فروردین 1385

افزایش فشار بر روسیه به خاطر ایران، آفتاب

بنا بر تحلیل این خبر گزاری ، ناظران این امر را به عنوان عاملی برای فشار غرب بر روسیه ارزیابی می کنند چرا که روسیه انعطاف زيادی را در رابطه با تصمیم گیری در مورد تحریم علیه ایران از خود نشان داده است.
بر اساس آن چه که رسانه های گروهی اعلام کرده اند، در حمله اخیر پلیس آلمان تجهیزات الکترونیکی، ترانسفورماتور، کابل و پمپ های ویژه به ارزش 2 تا 3 میلیون یورو ضبط شده اند. بازرسان آلمانی بر این عقیده اند که صحبت از کالاهای دو منظوره ای می باشد که قرار بوده به ایران فرستاده شوند و حتی می توانسته مورد استفاده در برنامه های ایران قرار گيرند.

اگرچه دولت آلمان بازداشت تجار روسی را مسئله کاملا داخلی جلوه می دهد، ولی درحقیقت معنی گسترده تری دارد. بدين ترتيب که، عرضه محموله غیر قانونی احتمالی روسیه به ایران شک غرب را نسبت به اینکه ایران قصد دارد سلاح هسته ای بسازد بیشتر می کند.

ای خبرگزاری روسی معتقد است : عملیات بازداشت تجار روسی در آلمان با توافق قبلی آمریکا، که سازمان ملل را مجبور به اعمال مجازات ایران می کند، انجام شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در اواسط ماه سپتامبر سال 2003 دپارتمان دولتی آمریکا، کمپانی دولتی روسی "طراحی و ساخت ماشين آلات شهر تول" را به فروش تسلیحات مدرن به ایران متهم ساخت. دپارتمان دولتی آمریکا حتی حاضر بود که برنامه کمک های مالی به روسیه را متوقف کند. کمیته همکاری های فنی – نظامی روسيه با دولت های خارجی تهمت های وارده به اين کمپانی را عجیب خوانده و اظهار داشت که هیچ قراردادی بین ایران و روسیه در زمینه همکاری های فنی- نظامی وجود ندارد.

در مورد ایران تنها تحریم های یک جانبه از طرف آمریکا اعمال می شوند. مسئله تحریمات سازمان ملل در مورد ایران در حال حاضر در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک مورد بحث است. در عین حال مشخص شده است که فدراسیون روسیه و جمهوری خلق چین تصمیم دارند قطعنامه تحريمات بين المللی عليه ايران را وتو کنند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'افزایش فشار بر روسیه به خاطر ایران، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016