شنبه 12 فروردین 1385

۳۳۰ روستاي استان لرستان تخريب شده است، فارس

خبرگزاري فارس: زلزله استان لرستان موجب تخريب 330 روستا و بي خانمان شدن 15 هزار خانوار شده است، 70 نفر جان خود را از دست دادند و 1300 نفر مجروح شدند و تاكنون 80 درصد حادثه ديدگان با دريافت چادر اسكان موقت شده‌اند.


علي سيف، معاون ستاد حوادث غير مترقبه استان لرستان با اعلام اين مطالب به خبرنگار اجتماعي فارس، گفت: حدود 330 روستاي استان لرستان كه در محدوده شهرهاي بروجرد و درود بوده‌اند بر اثر زلزله هاي ديروز بين 20 تا 100 درصد تخريب شدند.
وي افزود: در زمان حاضر كار امداد رساني به مصدومان حادثه تمام شده و كار آواربرداري از مناطق تخريب شده آغاز شده است، مصدومان اين حادثه به بيمارستانهاي استانهاي اصفهان، همدان، تهران و ديگر استانهاي همجوار منتقل شده‌اند و تحت درمان قرار دارند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي اضافه كرد:‌با توجه به اعلام سازمان هواشناسي هواي استان لرستان در ساعات آينده احتمالاً باراني و سرد مي شود به همين علت بيشترين نيازي كه در زمان فعلي در منطقه زلزله زده احساس مي شود علاوه بر اسكان كامل حادثه ديدگان و اعطاي چادر به همه آنان، وسايل گرمايشي مانند پتو و بخاري است.
وي گفت: در مورد آب و مواد غذايي فعلاً براي روزهاي اخير كمبود نداريم و اميدواريم مشكلي از اين نظر به وجود نيايد.
سيف افزود: بيشترين ميزان تخريب و تلفات در روستاهاي تابع شهرستان بروجرد بوده است و در مناطق شهري به علت استحكام بيشتر بنا به جز برخي مناطق قديمي خسارت جدي وارد نشده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '۳۳۰ روستاي استان لرستان تخريب شده است، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016