شنبه 12 فروردین 1385

تجمع زلزله زدگان در مقابل فرمانداری، آفتاب

آفتاب: زمین لرزه هایی که پنجشنبه شب و صبح جمعه ، شهرهای بروجرد و درود را به لرزه درآورد باعث کشته شدن 70نفر ،زخمی شدن بیش از 1300نفر و بی خانمان شدن 15هزار خانوار در روستاهای این شهرها شده است . هم اکنون عملیات امداد و نجات در مناطق زلزله زده پایان یافته است و در حالی که دیروز بیش از‪ ۵۰۰‬نفراز اهالي روستاهاي زلزله‌زده بروجرد با تجمع در مقابل فرمانداري اين شهرستان خواستار دريافت چادر ، پتو و آذوقه شده بودند هنوز هم مسئولان هلال احمر در روستاهای استان با کمبود چادر برای اسکان موقت زلزله زدگان مواجه هستند.




به گفته مدیرعامل جمعيت هلال احمر استان لرستان ؛فقط براي ‪ ۷۰‬درصد حادثه‌ديدگان چادر مورد نياز تامين شده است و پيش بيني مي‌شود تا ظهرامروز شنبه چادر مورد نياز مابقي زلزله زدگان از استانهاي همجوار تامين شود.

معاون سياسي و امنيتي وزير کشور نیز اسكان اضطراري زلزله‌زدگان را يكي از مشكلات اساسي مردم منطقه ذکر کرد و گفت : اسكان موقت اين افراد با چادر ميسر بوده و طبق قول مسئولان ذيربط تا نيمه‌هاي شب شنبه نيز ‪ ۱۵‬هزار تخته بين مردم به خصوص روستائيان توزيع خواهد شد.اما تامین چادر برای همه زلزله زدگان هم اکنون ميسر نيست.

ذوالقدر افزود : كار امداد و نجات بطور كامل انجام شده و مصدومين اين حادثه بطور اوليه درمان شده‌اند به گونه‌اي كه حتي يك نفر نيز در زير آوار باقي نمانده است.

هم اکنون عملیات آواربرداری در برخی روستاهای زلزله زده آغاز شده و تامین امنیت عمومی مناطق زلزله زده نیز به يگانهاي مسلح از سراسر استان از نيروهاي مختلف سپرده شده است .

از سوی دیگر ،یک گروه از متخصصان سازمان ملل متشكل از متخصصان و نمايندگان نهادهاي تخصصي زيرمجموعه سازمان ملل شامل بهداشت جهاني، صندوق كودكان ملل متحد (يونيسف) و برنامه توسعه، روز شنبه راهي مناطق زلزله زده در استان لرستان خواهند شد.

بسيج كمكهاي بين‌المللي براي زلزله‌زدگان از جمله اهداف سفر هيات سازمان ملل به تهران عنوان شده است.

در گزارش سازمان ملل شمار كشته‌شدگان زلزله استان لرستان ‪۷۰‬ نفر و شمار مجروحان نيز بيش از يك‌هزار و ‪ ۲۰۰‬نفر عنوان شده است ولی اداره هماهنگي امور انساندوستانه سازمان ملل از افزایش شمار کشته شدگان زلزله ،اظهار نگرانی کرده است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كوفي عنان دبيركل سازمان ملل نيز در بيانيه‌اي با خانواده بازماندگان اين زلزله ابراز همدردي كرد.

پس از وقوع زمین لرزه 6ریشتری صبح جمعه که باعث تخریب 10 تا 100درصدی بیش از 330 روستا در مناطق درود و بروجرد و تخریب 12روستا در شازند استان مرکزی شده است ،‪ ۴۲‬پس لرزه ديگر موجب وحشت و اضطراب مردم این مناطق شده است بطوریکه اکثر مردم خرم آباد و بروجرد از ترس بروز زمین لرزه ای دیگر،دیشب را برغم سرمای هوا در این مناطق در فضاهای باز سپری کردند .

پیشنهاد کمک به ایران
این در حالی است که کشورهای مختلف برای کمک های انسان دوستانه به ایران اعلام آمادگی کردند.عبدالله پادشاه عربستان در گفتگو با رییس جمهوری ضمن ابراز همدردی برای کمک رسانی اعلام آمادگی کرد. همچنین"كاندوليزا رايس" وزير خارجه آمريكا نیزبا ابراز تاسف از جان باختن شماري از مردم ايران در زمين لرزه استان لرستان، آمادگي واشنگتن را براي كمك به زلزله‌زدگان اعلام كرد. سازمان ملل متحد نیز بری یاری رسانی اعلام آمادگی کرد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تجمع زلزله زدگان در مقابل فرمانداری، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016