سه شنبه 15 فروردین 1385

هانس بليكس: در مساله‌ هسته‌يي ايران غرب زمان دارد، غرب به جاي تهديد ايران به مشوق رو بياورد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: انرژي هسته‌يي

رييس سابق بازرسان تسليحاتي سازمان ملل روز دوشنبه از غرب درخواست كرد كه به جاي تهديد در مناقشه‌ي هسته‌يي با ايران به ارايه‌ي مشوق رو بياورند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاري آسوشيتدپرس، هانس بليكس كه در كنفرانس انرژي «وسترن نروژين» شهر «برگن» سخن مي‌گفت، اظهار داشت كه شك دارد آمريكا به تهاجم نظامي به ايران متوسل شود.

بر اساس گزارش خبرگزاري نروژي ان.تي.بي، وي با بيان اين كه اين احتمال مي‌تواند وجود داشته باشد كه آمريكا از بمب يا موشك عليه برخي سايت‌ها در ايران استفاده كند، افزود: پس از آن واكنش‌ها شديد خواهد بود و به افزايش تروريسم كمك خواهد كرد.

اين سوئدي تبار گفت كه هنوز براي گفت‌وگو با ايران بر سر برنامه‌ي غني‌سازي‌اش زمان وجود دارد و ادامه داد: ما از طرف خودمان براي اين پرونده زمان داريم. ايران در حال حاضر نمي‌تواند دستكم تا پنج سال آينده به بمب هسته‌يي دست يابد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي كه رييس آژانس بين‌المللي انرژي اتمي نيز بوده است از آمريكا درخواست كرد تا وقت را مغتنم شمرده و اقدامي مشابه مورد كره‌ي شمالي را در قابل ايران در پيش بگيرد.

بليكس اظهار داشت: آمريكا به خود زمان داد و با كره‌ي شمالي مذاكره كرد، اين در حالي بود كه ايران فرجه‌ي اندكي را دريافت كرده است. آمريكا و ديگر قدرت‌هاي عمده بايد مذاكره كنند و همان‌طور كه با كره‌ي شمالي برخورد كردند، هويج‌هايي را ارايه كنند.

Copyright: gooya.com 2016