جمعه 18 فروردین 1385

احمد خاتمي در نماز جمعه: شوراي امنيت، خود عامل ناامني و بي‌عدالتي است، ايرنا

تهران ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۱/۱۸‬

خطيب نماز جمعه‌اين هفته تهران ازاينكه برخي سازمانهاونهادهاي بين‌المللي از جمله شوراي امنيت به ابزاري در دست قدرتمندان تبديل شده‌اند،ابرازتاسف كرد و گفت : شوراي امنيت به جاي اينكه عامل امنيت باشد، خودش عامل ناامني و بي‌عدالتي شده است .

به گزارش خبرنگار سياسي ايرنا ، حجت‌الاسلام و المسلمين سيد"احمد خاتمي" گفت: انرژي و فناوري هسته‌اي حق مسلم ماست اما شوراي امنيت به زور مي‌گويد شما نبايد فناوري هسته‌اي داشته باشيد و اين " قانون جنگل " است .

وي با بيان اين مطلب كه " دشمنان در قصه انرژي هسته‌اي ، بدنبال ايجاد بحران هستند " اظهارداشت :"يك ماه مهلت داده‌اند كه تحقيقات راتعليق كنيم ، يك ماه ، يك سال ... هر چقدر مي‌خواهيد فرصت بدهيد، ملت ما در راهپيمايي ‪ ۲۲‬بهمن حرف خود را گفت و آن اين بود كه ما تا آخرين نفس و قطره خون خود براي گرفتن اين حق ايستاده‌ايم."
سيداحمد خاتمي كه سخنانش ، بارها با شعارهاي " الله اكبر " و " انرژي هسته‌اي حق مسلم ماست " نمازگزاران تاييد شد،گفت : براساس آموزه‌هاي اسلامي و احاديث ائمه‌معصومين (ع)،ما حق خود را خواهيم گرفت.

وي درعين حال براين نكته تاكيد كرد كه:" ايران اسلامي زورگو نيست ولي در برابر زورگويان ، مقتدرانه خواهد ايستاد."
خطيب نماز جمعه تهران در بخش ديگري از سخنانش رزمايش اخير مشترك سپاه و ارتش در خليج فارس و درياي عمان را نشانگر"بخشي از توان دفاعي " جمهوري اسلامي ايران دانست و گفت : پيام اين رزمايش به دشمنان ايران اين بود كه " اگر بخواهند كمترين تعرضي به نظام اسلامي ايران داشتند ، تو دهني بسيار محكمي خواهند خورد."
خاتمي گفت : " به صراحت به دنياي استكبار مي‌گوييم كه آنچه در اين رزمايش مشاهده كردند ، تنها بخشي از قدرت نظامي ايران‌بود و بخشهاي فراوان آن را نديده و حتي به اين زودي‌ها نخواهند ديد."
عضو مجلس خبرگان رهبري تاكيد كرد:ايران اسلامي، مقتدرانه پاي آرمانهاي خود ايستاده‌است.

امام جمعه موقت تهران همچنين پيام اين رزمايش بازدارنده و دفاعي براي كشورهاي همسايه را " صلح و دوستي " ذكر كرد و خطاب به همسايگان ايران گفت كه ايران غمخوار شماست .

وي از وسعت جغرافيايي رزمايش به طول هزاركيلومتر مرزهاي آبي ، انسجام كامل همه نيروهاي عمل‌كننده ،استفاده از سلاحهاي واقعي بدون تلفات ، آزمايش ادوات پيشرفته نظامي ايران و رسيدن به همه هدف‌هاي از پيش تعيين شده به عنوان برخي از اهداف و دستاوردهاي رزمايش يادشده ، اشاره كرد.

حجت‌الاسلام خاتمي در بخش ديگري از سخنانش ، باهشدار نسبت به توطئه‌هاي استكبار گفت : دنياي استكبار خيز جدي عليه اسلام برداشته است و مي‌طلبد شيعه و سني در اين ارتباط دقت و تلاش بيشتري در جهت نزديكي دلها و وحدت داشته باشند.

او ،" زندگي برادرانه شيعه و سني " را سفارش اكيد اهل بيت (ع) دانست و گفت : اهانت به ساحت مقدس پيامبر اعظم (ص) و حرم عسكريين (ع) در سامرا ، اهانت به دين است.

وي فرارسيدن هفته وحدت(‪ ۱۲‬تا ‪ ۱۷‬ربيع الاول ) را يادآور و برلزوم اتحاد و همبستگي بيش از پيش شيعيان و اهل سنت تاكيد كرد.

خطيب نماز جمعه تهران همچنين نامگذاري سال ‪ ۸۵‬به نام مقدس پيامبر اعظم (ص) از سوي مقام معظم رهبري را ستود و گفت:نامگذاري امسال به نام پيامبر اعظم (ص) ازكارهاي ستودني و از ابتكارات مقام معظم رهبري است .

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خاتمي به همه مراكز فرهنگي توصيه كرد كه اين سال را با " شعار " سپري نكنند .

وي گفت:كلمات نبي مكرم اسلام (ص) در حكم قانون اساسي دين ماست و شايسته است امسال نهاد و يا مراكزي ، خطبه‌ها ، نامه‌ها و كلمات قصار پيامبر (ص) را جداگانه گردآوري و سيره ايشان از جمله رفتار حضرت رسول در مسائلي چون سياست خارجي ، عرصه نظامي و تبليغ و دعوت به دين را تجزيه و تحليل كنند.

خطيب نماز جمعه تهران گفت :" ايجاد وحدت و استقامت " از جمله مسلمات سيره نبوي (ص) است و ملت ايران در طول ‪ ۲۷‬سال گذشته با همين استقامت بسياري از بحرانها را با موفقيت پشت سر گذاشته است .

وي همچنين به‌بازماندگان قربانيان زمين لرزه‌اخير در استان لرستان تسليت گفت و بحث مقاوم‌سازي ساختمانها رابه‌عنوان يك ضرورت جدي مورد اشاره قرار داد.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'احمد خاتمي در نماز جمعه: شوراي امنيت، خود عامل ناامني و بي‌عدالتي است، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016