جمعه 25 فروردین 1385

احمدي‌نژاد: از اين پس با همه قدرت‌ها از موضع يك كشور هسته‌اي صحبت مي‌كنيم، فارس

خبرگزاري فارس:رئيس جمهور در ديدار دانشجويان استان خراسان رضوي تاكيد كرد: از اين پس از موضع يك كشور هسته‌اي با همه اين قدرت‌ها صحبت مي‌كنيم.


به گزارش خبرنگار اعزامي خبرگزاري فارس به مشهد مقدس محمود احمدي‌نژاد رئيس جمهوري اسلامي ايران چهارشنبه‌شب در سالن شهيد بهشتي شهر مشهد و در جمع دانشجويان استان خراسان رضوي اظهار داشت:‌ بهترين لحظات عمر لحظاتي است كه بين دانشجويان و اساتيد سپري مي‌كنم و هر يك روزي كه در گذشته به دانشگاه مي‌رفتم،براي شش روز ديگر هفته انرژي مي‌گرفتم.
احمدي‌نژاد با اشاره به دستيابي ايران به چرخه كامل توليد سوخت هسته‌اي اظهار داشت:‌اين امر عبارت است از يك مجموعه 164 واحدي از دستگاهي به نام سانتريفيوژ كه هر يك با سرعت 64 هزار دور در دقيقه مي‌چرخد و تركيبات اورانيوم را به صورت گاز تزريق مي‌كند و اورانيوم جدا شده به صورت پودر را در اختيار قرار مي‌دهد.
وي ادامه داد:آنچه ما امروز به دست آورده‌ايم p1 است كه ظرفيتش مشخص است، p2 هم داريم كه ظرفيت آن 4 برابر است كه در حال سپري كردن مراحل تحقيقاتي آن هستيم،از اين پس نيز آنهايي راكه مي‌خواهيم غناي بيشتري بگيرند را به صورت سري مي‌بنديم.
رئيس جمهور تصريح كرد: غناي مورد نياز براي سوخت 5/3 تا 5 درصد است كه 15 روز براي تثبيت گذاشتيم تا از كار آن مطمئن شويم كه در 20 فروردين‌ماه از اين امر مطمئن شديم كه به طور كامل كار مي‌كند.
احمدي‌نژاد اظهار داشت:نيروگاه بوشهر براي شروع كار 80 تن اورانيوم غني‌شده حداقل 5/3 درصد نياز دارد،پس از نصب،هر سال يك سوم سوخت آن يعني در حدود 27 تن بايد تعويض شود.
وي با اشاره به پيشرفت در ديگر عرصه‌هاي اين فناوري در زمينه‌هاي كشاورزي، بهداشت و غيره گفت: علت اصلي مخالفت چند قدرت با پيشرفت ما سلطه‌خواهي آنان است،در اطراف ما كشورهاي داراي سلاح هسته‌اي هستند و هيچ پيمان‌نامه منع گسترش سلاح هسته‌اي را امضا نكرده‌اند، اما مورد حمايت سياسي و مالي قدرتهاي بزرگ هستند.
رئيس جمهور با بيان اين كه مسيري را كه در اين خصوص طي كرده‌ايم بسيار پيچيده و دشوار بود، اظهار داشت: اما وقتي در مقابل منطق ما خلع سلاح شدند ادعا كردند كه به نيت شما شك داريم اين ادعاي آنان آنقدر مسخره بود كه خودشان آن را ديگر تكرار نكردند.
احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: آنان مي‌دانند اگر ملت ايران به فناوري غني‌سازي اورانيوم دست يابد در كوتاه‌ترين زمان به يك قدرت حقيقي و واقعي تبديل خواهد شد و به عنوان الگو و نقطه اتكا ملت‌هاي آزاده دنيا قرار مي‌گيرد،بنابراين آنان از اين امر مي‌ترسند.
وي با اشاره به اين كه جوانان ما در اين زمينه حتي براي يك پيچ هم دست خود را به سمت آنان دراز نكردند،گفت: آنان عصباني هستند و پاسخ ما به آنان اين است كه عصباني باشيد و از اين عصبانيت بميريد.
احمدي‌نژاد گفت:‌دشمنان ما دست از توطئه و مخالفت‌هاي خود بر نخواهند داشت،اما معادلات كاملاً دگرگون و شرايط جهاني كاملاً به نفع ملت ايران تغيير پيدا كرد و تفسير شد. اما آنان با جنگ رواني، فشار سياسي و استفاده از برخي عناصر سست و ترسو به دنبال نفوذ در صفوف به هم پيوسته ملت ايران دارند.
وي ادامه داد:‌برخي با ما تماس مي‌گيرند و شرايط را بحراني مي‌دانند كه ما به آنان مي‌خنديم امروز ما در ايران بحراني نمي‌بينيم بلكه بحران اكنون در اردوگاه دشمنان انقلاب است.
احمدي‌نژاد با بيان اين كه ما اهل تعامل و گفت‌وگو با همه هستيم در خصوص خط قرمز‌هاي مسائل هسته‌اي گفت: ما با هيچ‌كس بر سر اصل حقوق ملت ايران مذاكره نخواهيم كرد.
رئيس جمهور ادامه داد: اخيراً به بهانه مسائل فني به ما پيغام دادند 2 روز فعاليت‌هاي هسته‌اي خود را متوقف كنيد اين فكر خامي است به كسي كه خودش مي‌گويد به هيچ اصول اخلاقي پايبند نيست اعتماد كرد. آنان منتظرند كه ما عقب‌نشيني كنيم و آنان استفاده كنند.
وي خاطرنشان كرد:‌ امروز با افتخار مي‌گويم تنها كشوري هستيم كه دقيقاً بر مبناي قوانين آژانس حركت مي‌كنيم و آنچه براي ملت خود مي‌خواهيم از همين كار قانوني به دست مي‌آوريم و هيچ نگراني نداريم اما احدي نيز حق ندارد از اين مسيري كه پيش‌رو داريم سرسوزني كوتاه بيايد.
رئيس شوراي عالي امنيت ملي با اشاره به اين كه از همه ظرفيت‌هاي ديپلماسي كشور استفاده شده است،گفت: يك دوران پرافتخار ديپلماسي در اين زمينه اتفاق افتاد و با تدبير و استحكام و اعتماد به نفس جلو رفتيم و از اين پس از موضع يك كشور هسته‌اي با همه اين قدرت‌ها صحبت مي‌كنيم.
احمدي‌نژاد ملت ايران را خواهان صلح و آرامش بر پايه معنويت و عدالت براي همه بشريت خواند و گفت: ما براي دشمنان هم خير و نيكي مي‌خواهيم و مي‌گوييم دست از خباثت برداريد،زيرا نمي‌خواهيم در آتش الهي بسوزيد،ما به همه انسانها علاقه‌منديم و به حقوق آنها احترام مي‌گذاريم.
وي در ادامه سخنان خود الگوهاي ارتباطي از كشورهاي سرمايه‌داري را الگوي مناسبي براي ايران ندانست و تاكيد كرد:آنان زماني ادبيات توسعه را براي ديگران تعريف كردند تا كشورها را عقب‌مانده نگه‌دارند و پس از آن توسعه سياسي و توسعه فرهنگي را تبليغ كردند و برخي كشورها نيز در آرزوي سراب توسعه به دنبال اين الگوها به راه افتادند،در حالي كه تنها نقطه استقرار و آرامش، كمال و سعادت براي بشريت پيروي از تعليمات انبيا است.
احمدي‌نژاد در بخش ديگري از سخنان خود در خصوص دانشجويان نسل جديد اظهار داشت: دانشجوي سال 85 عميق‌تر، پوياتر، شجاع‌تر، انقلابي‌تر از دانشجويان سال 57 هستند چرا كه مي‌خواهند ايران را به قله‌هاي علم و تعالي برساند.
وي همچنين تصريح كرد:‌ كمك قابل توجهي به احداث خوابگاه‌هاي دانشگاه‌هاي استان خراسان رضوي خواهد شد و يك مجموعه سرپوشيده، استخر و سالن مجهز ورزشي نيز در نظر گرفته شده است. همچنين تجهيزات آزمايشگاه علوم پزشكي، كارگاهي براي دانشگاه‌هاي آزاد،پيام نور و دانشگاه فردوسي رقم مناسبي در نظر گرفته شده است و هزينه خريدهاي خارجي دانشگاه‌هاي چهارگانه استان را به عهده مي‌گيريم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

احمدي‌نژاد با اشاره به انتقاد دانشجويان از هزينه بالاي دانشگاه‌هاي شبانه دولتي و دانشگاه آزاد و عدم هزينه مناسب اين شهريه‌ها اظهار داشت:اميد است به خوبي از اين هزينه‌ها استفاده شود زيرا كه دانشگاه مظهر كار با برنامه باشد و در پيام نور، دانشگاه آزاد و شبانه ملي مي‌توان كارهاي بيشتري انجام داد.
رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي گفت:احداث يك دانشگاه علم و صنعت براي استان خراسان تصويب شده است.
احمدي‌نژاد همچنين با بيان اين كه توسعه فعاليت‌هاي عمراني اولين اقدام دولت براي ايجاد اشتغال است،گفت:‌ دولت اميدوار است با اين امر و با كمك مجلس در متمم بودجه بتوانيم جهش بلندي انجام دهيم.
وي همچنين به اختصاص 35 درصد از كل تسهيلات بانكي براي رفع مشكلات مالي جوانان خبر داد و گفت:اين تسهيلات ارزان قيمت به سرعت در اختيار نيازمندان قرار مي‌گيرد.
رئيس جمهور با اشاره به تاسيس صندق مهر رضا گفت:‌مجموعاً 2هزار و 500 ميليارد تومان سرمايه‌ اين صندوق است كه اميد است با كمك مجلس بتوانيم آن را به 5 هزار ميليارد تومان افزايش دهيم.

Copyright: gooya.com 2016