شنبه 26 فروردین 1385

وحشت اسراییل از پیش بینی جدید احمدی نژاد، آفتاب

آفتاب – محمدصادق امینی: این روزها محمود احمدی نژاد به هر کجا که سفر می کند و در مورد هر مسئله ای که صحبت می کند بازتاب گسترده ای در رسانه های خارجی پیدا می کند. در حقیقت می توان گفت که این روزها احمدی نژاد مرد شماره یک خبری مطبوعات و رسانه های چهار گوشه عالم هستی است.



صحبت های احمدی نژاد در سومین کنفرانس بین المللی حمایت از قدس و ملت فلسطین با حساسیت خبرنگاران و گزارشگران خارجی دنبال شده است.

در همین خصوص روزنامه اسراییلی هارتز درگزارشی با عنوان اسراییل با یک طوفان نابود خواهد شد نوشته است: چند روز بعد از اعلام ایران مبنی بر موفقیت این کشور در غنی سازی اورانیوم محمود احمدی نژاد گفته است اسراییلی کشوری پوسیده و همانند درختی خشکیده است که با یک طوفان نابود خواهد شد.

هارتز در ادامه گزارش خود به نقل از احمدی نژاد نوشته است: اگر هولوکاست واقعیت داشته باشد چرا مردم فلسطین باید بهای آنرا پرداخت کنند. این روزنامه اسراییلی در ادامه گزارش خود به نقل از احمدی نژاد نوشته است: باور کنید فلسطین به زودی آزاد خواهد شد. شبکه خبری سی. ان. ان نیز در گزارشی با عنوان آمریکا مخالف پیشرفت ایران است مدعی شده است که صحبت های اخیر احمدی نژاد در خصوص حمایت از مردم فلسطین و تسلیم نشدن ایران در برابر فشارهای غرب برای تعلیق فعالیت های هسته ای، روغن بر آتش ریختن است.
سی. ان. ان در ادامه گزارش خود به نقل از احمدی نژاد آورده است: دولت های زورگو که به بهانه های مختلف مانع از انتقال علم و فناوری و پیشرفت ملت های منطقه می شوند و آن را تهدیدی برای این رژیم فاسد (اسراییل) به حساب می آورند، اجازه نمی دهند کشورهای منطقه راه تعالی را طی کنند و حتی با فناوری های بومی در کشورهای اسلامی مخالفت
می کنند و هر دستاورد علمی را تهدیدی برای امنیت دولت اشغالگر قدس تعبیر می کنند.

این شبکه تلویزیونی در گزارش خود با اشاره به صحبت های اخیر کاندولیزا رایس وزیر خارجه آمریکا در خصوص اقدام قاطع شورای امنیت در خصوص ایران به نقل از احمدی نژاد در پاسخ به اظهارات رایس نوشته است: رایس آزاد است که هر طور که دوست دارد صحبت کند، ما برای این صحبتها هیچ ارزشی قائل نیستیم.

شبکه خبری بی. بی. سی نیز در گزارشی با عنوان اسراییل رو به نابودی است. به نقل از احمدی نژاد آورده است: رژیم صهیونیستی یک ظلم آشکار و ذات این رژیم یک تهدید بالفعل دائمی است و تاسیس آن نیز با هدف استقرار یک تهدید دائم درمنطقه بوده است.

بی. بی. سی در ادامه گزارش خود با اشاره به بازتاب گسترده اظهارات محمود احمدی نژاد در خصوص حذف اسراییل از صحنه جهان به نقل از احمدی نژاد آورده است: استقرار حیات رژیم غاصب صهیونیستی به منزله استمرار تهدید و ظلم است اسراییل بدون تهدید و تجاوز وجود خارجی ندارد و نمی تواند در فضای صلح و آرامش باقی بماند و چنین رژیمی حتی اگر در یک وجب از خاک فلسطین مستقر باشد، به تهدید خود ادامه می دهد.

شبکه تلویزیونی ای. بی. سی نیز در گزارشی با عنوان ایران اسراییل را درخت در حال مرگ نامید آورده است: محمود احمدی نژاد دوباره در خصوص اسراییل صحبت کرده و این بار سرزمین یهود را درخت در حال مرگ نامیده است که با یک طوفان نابود خواهد شد.
این شبکه تلویزیونی در ادامه گزارش خود با اشاره به اظهارات احمدی نژاد در خصوص آینده رژیم صهیونیستی آورده است: احمدی نژاد پیش بینی کرده است که اسراییل به زودی بوسیله یک طوفان نابود خواهد شد.

اما در کنار سایر شبکه های تلویزیونی و خبرگزاری های مهم جهان مطبوعات نیز با حساسیت خاصی اخبار مربوط به اظهارات احمدی نژاد را دنبال کرده اند در همین خصوص روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در گزارشی با عنوان رییس جمهور ایران تهدید عیله اسراییل را تکرار می کند نوشته است چند روز بعد از افزایش نگرانی ها در پی دستیابی ایران به دانش غنی سازی احمدی نژاد گفته است که اسراییل در حال حرکت به سوی نابودی است.
واشنگتن پست در ادامه گزارش خود با اشاره به حذف کمک های مالی آمریکا و اتحادیه اروپا به حماس در پی به رسمیت شناختن اسراییل توسط این گروه نوشته است: ایران گفته است که به حماس کمک مالی می کند ولی هیچ آماری در خصوص مقدار این کمک ها منتشر نشده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

روزنامه ایندیپندنت چاپ لندن نیز در گزارشی با عنوان سخنرانی احمدی نژاد تنش را افزایش می دهد مدعی شده است که احمدی نژاد با معرفی اسراییل به عنوان یک درخت خشک شده جمله لفظی جدیدی به اسراییل کرده است. ایندیپندنت در ادامه گزارش خود با اشاره به جلسه آتی شورای امنیت برای رسیدگی به پرونده اتمی ایران نوشته است: این احتمال وجود دارد که اظهارات احمدی نژاد از اعلام موفقیت این کشوردر دستیابی به دانش غنی سازی اورانیوم سبب افزایش تنش در جریان بررسی پرونده فعالیت های هسته ای ایران شود.
روزنامه آمریکایی فاینشنال تایمز نیز همانند سایر روزنامه هایی که به صورت روزانه اخبار مربوط به پرونده هسته ای و سایر اخبار مربوط به ایران را منتشر می کند در گزارشی با عنوان ایران همچنان به آمریکا بی اعتنایی می کند نوشته است: ایران با وجود تعهداتی که مقامات ایرانی به محمدالبرادعی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص همکاری با وی و بازرسان آژانس داده اند همچنان در برابر آمریکا و متحدانش مقاومت می کنند.

این روزنامه در ادامه گزارش خود با اشاره به موفقیت اخیر دانشمندان اتمی ایران برای عبور از مرز غنی سازی اورانیوم نوشته است: دیپلماتهای نزدیک به آژانس بین المللی انرژی اتمی گفته اند که بازرسان آژانس از تاسیسات هسته ای ایران دیدار کرده اند ولی تا هفته دیگر نمی توانند صحت اظهارات اخیر ایران در خصوص غنی سازی 5/3 درصدی اورانیوم را تایید کنند.
مطبوعات غربی همواره تلاش کرده اند اظهارات محمود احمدی نژاد در خصوص اسراییل را به نوعی با فعالیت های هسته ای جمهوری اسلامی ایران مرتبط ساخته و فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران را مایه نگرانی اسراییل نشان دهند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'وحشت اسراییل از پیش بینی جدید احمدی نژاد، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016