سه شنبه 5 اردیبهشت 1385

مكارم شيرازي: تا روند نظارت بر كتاب و نشريات در ايران حل نشود، اسلام در خطر است، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - فقه


آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي از مراجع عظام تقليد، نظارت هر چه بيشتر وزارت فرهنگ و ارشاد بر مسايل فرهنگي جامعه را خواستار شد.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از رسا، آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي در ديدار با مشاور وزير و مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم و معاونان اين اداره تصريح كرد: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي از حساس ترين وزارتخانه‌هايي است كه با اسلام ارتباط تنگاتنگ دارد و كار شما بسيار سنگين است.

اين مرجع تقليد خاطر نشان كرد: مسأله نظارت بر چاپ كتاب واقعا مسأله مهمي است. اگر بخواهيم آزادي‌هاي غربي را معيار قرار دهيم كه نمونه آن را ديديم كه همه گفتند آزادي ما مساوي است با جواز توهين به پيامبر اكرم (ص) كه چنين چيزي را نمي‌توانيم داشته باشيم و اين آزادي افتخار نيست، بلكه بدبختي است. كمك كنيم، جايزه‌ها را به بهترين كتاب‌ها بدهيم و از طرفي جلوي قلم‌هاي بد را بگيريم.

مكارم شيرازي افزود: تا روند نظارت بر كتاب و نشريات در ايران حل نشود به عقيده من اسلام در خطر است، اين را بدون مجامله بايد دنبال كرد .

وي با اشاره به جايگاه و موقعيت فرهنگي و پژوهشي قم تصريح كرد: من بارها به مسؤولان عرض كرده‌ام كه قم را به عنوان شهري مانند شهرهاي معمولي تصور نكنند، من بارها گفتم كه قم پايگاه تشيع است و 300 مركز پژوهشي، چاپخانه و غيره در آن قرار دارد و اين همه امام جمعه‌ها و عقيدتي سياسي‌ها و قضات را قم تربيت مي‌كند بدون اين كه يك ريال بودجه از دولت بگيرد، بنابراين قم مطالبات زيادي دارد.

مكارم شيرازي، با بيان اين كه در هفته دويست عنوان كتاب در قم به چاپ مي رسد، گفت: شما ارشادي‌ها دويست عنوان كتاب را با چه وسيله‌اي مي‌خواهيد نظارت كنيد؟

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي با اشاره به وضعيت مطبوعات در قم گفت: بعضي از مطبوعات قم موافق نظام هستند و لحن برخي از آن‌ها نشان مي‌دهد كه مخالف نظام هستند. در رابطه با آمار طلاق در قم خيلي آمار غلطي را منتشر كردند، مثلا به جاي آمار ده درصد آمار پنجاه درصد داده بودند بايد نظارت‌ها بيشتر شود.

اين استاد حوزه علميه قم با اشاره به وجود سايت‌ها و برخي عوامل تحريك كننده فساد در جامعه گفت : بايد با عوامل فساد منطقي و مدبرانه برخورد كنيم.

وي در پايان از اقدامات صورت گرفته توسط اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي در زمان تصدي حجت‌الاسلام رسايي تشكر و قدرداني كرد. در ابتداي اين ديدار مشاور وزير و مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان قم گزارشي از فعاليت‌هاي اين اداره ارايه كرد.

Copyright: gooya.com 2016