چهارشنبه 6 اردیبهشت 1385

آيت‌الله مكارم شيرازي: چه ضرورتي دارد بانوان درفضاي نا‌امن ورزشگاه‌هاحضور پيدا كنند؟ ايسنا

*رييس جمهور بايد براي تصميم‌گيري درمسائل مذهبي بامراجع مشورت كند

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - فقه

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، با اعتراض به دستور اخير رييس جمهوري مبني بر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها، از رييس‌جمهوري خواست تا پيش از اتخاذ اين‌گونه تصميمات، با مراجع تقليد و علما مشورت كند.

به گزارش خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا) به نقل از رسا، آيت‌الله العظمي ناصر مكارم شيرازي صبح امروز (چهار‌شنبه) در آغاز درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، به دستور اخير رييس‌جمهوري مبني بر حضور بانوان در ورزشگاه‌ها اعتراض كرد و اظهار داشت: در همه ‌جاي جهان ورزشگاه‌هاي فوتبال به عنوان مكان‌هاي ناامني شناخته مي‌شوند كه درگيري، زد و خورد و حتي گاه كشته‌هايي در پي دارد.

وي با اشاره به پخش مستقيم بازي‌هاي فوتبال از صدا و سيما، افزود: هنگامي كه همه در خانه به راحتي مي‌توانند اين مسابقات را به صورت زنده در تلويزيون ببينند، چه ضرورتي وجود دارد كه بانوان و خانواده‌ها در فضاي نا‌امن ورزشگاه‌ها و در اين اماكن حضور پيدا كنند؟ چرا مساله‌اي را كه ضرورت ندارد اين‌گونه در جامعه مطرح سازيم تا شوك شديدي به جامعه وارد شود.

اين مرجع تقليد، ضمن حمايت از اقدامات و خدمات رييس جمهوري، بر ضرورت مشورت بيشتر با مراجع و علما تاكيد كرد و ادامه داد: رييس‌جمهوري محترم در اين مدت كوتاه كه از تصدي رياست جمهوري مي‌گذرد خدمات بسياري كرده و در مسير عدالت گام برداشته است، اما ايشان بايد دقت داشته باشند مسائل كشور را يك شبه با يك تصميم نمي‌توان حل كرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: در هر مساله‌اي بايد به مشاوران آگاه به آن زمينه مراجعه كرد. در مسائل ديني به مراجع و علما، در مسائل اقتصادي به اقتصاد‌دانان، در مسائل سياست خارجي به آشنايان به سياست خارجي، آقاي رييس جمهوري نبايد تنها به مشاوران خودشان در اين زمينه قناعت كنند.

آيت‌الله العظمي مكارم شيرازي، همچنين از ارسال پيامي براي آقاي احمدي‌نژاد خبر داد و افزود : من فعلا منتظر پاسخ رييس‌جمهور هستم و پس از آن به تفصيل در اين‌باره صحبت مي‌كنم.

Copyright: gooya.com 2016