جمعه 8 اردیبهشت 1385

راهپيمايي پس از نماز جمعه در اعتراض به بدحجابي، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي


بعد از نماز جمعه‌ي اين هفته تهران جمعي از انصار حزب‌الله و برخي از شركت‌كنندگان در نماز جمعه در اعتراض به آن‌چه روند لجام گسيخته‌ي فساد و بي‌حجابي مي‌ناميدند و با هدف اعتلاي احكام و ارزش‌هاي اسلامي در ايران از دانشگاه تهران تا ميدان انقلاب راهپيمايي كردند و در پايان نيز قطعنامه‌اي در همين زمينه توسط حجت‌الاسلام كشاني عضو شوراي مركزي انصار حزب‌الله قرائت شد.


به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) مجري اين راهپيمايي هدف از اين حركت را اعتراض به روند لجام گسيخته‌ي فساد بي‌حجابي و مطالبه‌ي مردمي از مسوولان در جهت اجراي قوانين و حمايت از مدافعين دفاع از امنيت اخلاقي در جامعه عنوان و در ادامه شعارهايي را مطرح كرد و از شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي خواست اين شعارها را تكرار كنند.


وي با بيان اين‌كه " آقاي احمدي‌نژاد رييس‌جمهور محبوب ما بارها گفته كه مطالبات خود را با صداي بلند از ما بخواهيد" گفت: در اينجا نمايندگان ايثارگران، جانبازان، خانواده‌هاي شهدا، طلاب، روحانيون و شركت‌كنندگان در نماز جمعه خواسته‌ي خود را بلند فرياد مي‌زنند، خواسته‌ي ملت ما امنيت اخلاقي است.


شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي خطاب به نيروي انتظامي شعار دادند: نيروي انتظامي، اقدام انقلابي، نيروي انتظامي تو مجري قانوني، وظيفه‌ي نيروي انتظامي، حفاظت از امنيت اخلاقي، اي حافظ امنيت اخلاقي حمايتت مي‌كنيم.


آن‌ها همچنين خطاب به قوه‌ي قضاييه شعار دادند: اي قوه‌ي قضاييه، اقدام انقلابي، اي قوه‌ي قضاييه امنيت اخلاقي، وظيفه‌ي عدالت قضايي، ايجاد امنيت اخلاقي، اجتماعي است.


آن‌ها خطاب به دولت نيز شعار دادند: رواج فرهنگ عفاف وظيفه‌ي دولت است، دولت انقلابي پاسخ انقلابي، دولت انقلابي قوانين ارزشي اجرا بايد گردد، فرهنگ منحوط غرب خنثي بايد گردد.


اين جمع در ادامه خطاب به صدا و سيما شعار دادند: صدا و سيماي ما مبلغ معروف باش، صدا و سيماي ما مبلغ دين است.


بنابراين گزارش شركت‌كنندگان در اين راهپيمايي همچنين شعار دادند: فرموده‌ي رهبري اجرا بايد گردد، تذكر لساني احياء بايد گردد، مانكن بي‌حجابي در شهر انقلابي لكه‌ي ننگ مايي، سال ما سال پيامبر بود لبريز از غيرت حيدر بود، قدرت نظام بايد جلوي سير فحشاء را بگيرد.


پارچه‌ نوشته‌هايي نيز با اين مضامين در دست راهپيمايان بود: وعده‌ي خداوند را باور كنيد. ان تنصرالله ينصركم و يثبت اقدامكم. در مقابل غوغاسالاري جريان‌هاي مرده سياسي احكام الهي نبايد به تعطيلي كشانده شود.


هم‌چنين پارچه نوشته‌هايي از سخنان مقام معظم رهبري در تاكيد بر مبارزه با فساد در دست راهپيمايان ديده مي‌شد.


در پارچه نوشته‌اي به نقل از وصيتنامه‌ي يكي از شهداي جنگ تحميلي آمده بود: خواهرم سرخي خونم را به سياهي چادرت به امانت دادم، پس امانتدار خوبي باش.


در پلاكاردي به بند هشتم قانون اساسي اشاره شده بود مبني بر اين‌كه امر به معروف و نهي از منكر چه زماني از غربت بيرون خواهد آمد.


در اين نوشتارها همچنين تاكيد شده بود كه با شيوع منكرات و تظاهر با آن بايد مقابله كرد.


راهپيمايان شعار مي‌دادند: ماشاءالله حزب الله، ماشاءالله حزب‌الله، دولت ما حزب‌الله مجلس ما حزب‌الله رهبر ما حزب‌الله، حجاب و پوشش زن ضرورت دين ماست منكر پوشش زن دشمن مذهب ماست، ارزش و زينت زن پوشش باوقار است، امر به معروف ما اصلاحات حسيني، نهي از منكر ما نفي فحشاء و فساد است. شبيخون فرهنگي خنثي بايد گردد. فساد و بي‌حجابي اصلاح بايد گردد، حزب‌اللهي بيزار از بي‌حجابي، فساد و بدحجابي خواسته‌ي استكبار است انقلاب اسلامي انقلاب فرهنگي است، توسعه‌ي بي‌حجابي توطئه‌ي استكبار است، رواج فرهنگ عفاف وظيفه‌ي دولت است، دولت انقلابي قوانين ارزشي اجرا بايد گردد فرهنگ منحط غرب نابود بايد گردد.


به گزارش ايسنا در پايان اين راهپيمايي شركت‌كنندگان بيانيه‌اي صادر كردند كه عنوان انصار حزب‌الله در پايان آن آمده و بخش‌هايي از آن به اين شرح است:


نيروهاي محترم انتظامي، به عنوان حافظان امنيت اخلاقي جامعه، وفق قوانين موجود، وظيفه مقابله با جرائم و مفاسد علني را عهده دارند و قاعدتا، تمام مسوولان كشور بايد حامي اين نيرو، در ايفاي مسووليت‌هاي ذاتي آن باشند. هرگونه فشار و تحميل بي‌دليل، نسبت به حافظان امنيت و ناموس ملت، در جهت انحراف از اداي مسووليت قانوني و وظيفه بازدارندگي آنان،‌جرمي نابخشودني و محكوم است.


ايجاد عدالت قضايي و اجراي حدود شرعي الهي، ضامن پويايي و حيات سالم اجتماعي است. دستگاه قضايي، در قبال پايمال شدن حقوق و امنيت اخلاقي اكثريت متدينين جامعه، توسط اقليتي معدود، جهت اجراي قوانين و تنبيه متجاوزان به حريم عفت و اخلاق جامعه و متجاهران به فسق و فجور و بي‌حجابي، بي‌عفتي و فحشاء علني چه حالت منتظره‌اي دارد؟


آمار رو به رشد فساد، منكرات، طلاق، لاابالي‌گري، فحشاء و فساد خياباني، بيداد مي‌كند و تزلزل ركن خانواده، تهديد اخلاقي و هويتي نسل آينده‌ساز مملكت، و تزلزل امنيت اخلاقي و رواني جامعه را در پي دارد. به سامان رسيدن اين معضلات، نيازمند احكام قاطع و انقلابي قضات با وجدان و دادگر قوه قضاييه است. فردا دير است و امروز همت چاره‌ساز است.


نمايندگان مومن و اصولگراي مجلس هفتم در قبال تعطيل قوانين مصوب مجلس پيرامون حجاب، و به بايگاني رفتن قانون گسترش فرهنگ عفاف، مصوب شوراي عالي انقلاب فرهنگي، چه پاسخي دارند؟ وظيفه تحقيق و تفحص و نظارت مجلس چه شد؟


حواله دادن مطالبات بحق خانواده‌هاي شهدا و ايثارگران در تظاهرات مقابل مجلس، به كار نسيه فرهنگي، از سوي برخي نمايندگان جز فرار از مسووليت قانوني چه معنايي دارد؟


ايجاد محيط مناسب رشد فضايل معنوي و اخلاق اسلامي، نبايد فداي مصلحت‌انديشي و سياست‌زدگي احتمالي شود. نظارت موثر نمايندگان محترم بر اجراي قوانين، و مواخذه مقصران، و تخصيص بودجه كافي، و حمايت مادي و معنوي و اهتمام لازم به اين امر، ضامن ايجاد جامعه‌اي سالم و اسلامي است و هيچ توجيهي در ترك آن قابل پذيرش نيست.


هيات محترم دولت و شخص رييس‌جمهور محترم كه امكانات كادرهاي اجرايي و بدنه وسيع دولت و بودجه كشور را در اختيار دارند، متقابلا واجد بزرگترين مسووليت در قبال مردم و حفظ حريم معنويت و اخلاق نيز مي‌باشد.


معتقديم، دولت اصولگرا، همانگونه كه در جهت ارتقاي سطح اقتصاد و معيشت جامعه برنامه‌ريزي و جد و جهد وافر و ستودني دارد، بايد همزمان ارتقاي معنوي و اخلاقي جامعه و مردم را، وظيفه و تكليف شرعي و قانوني خود تلقي كند.


اگر رييس جمهور محترم، در دوران انتخابات، به لحاظ روش و منش، به عنوان رجايي دوران نام گرفت چه افتخاري از تشبه عملي و پي‌جويي مشي و مرام آن بزرگوار براي ايشان برازنده‌تر!


آيا اين انتظار بحق، از رييس‌جمهور محبوب روا نيست تا همانند شهيد رجايي، رسما و قانونا حفظ شئونات مذهبي را از خانواده بزرگ دولت، و ادارات و موسسات تابعه در سراسر كشور خواستار شود و يا لااقل از همان دستورالعمل شهيد رجايي به رده‌هاي دولتي گرد فراموشي و غربت بزدايد و عملا وفاداري خود را به رسم و راه حياتبخش آن شهيد مظلوم اثبات نمايد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آن‌چه ما مطالبه مي‌كنيم – و معتقديم خواست عمده افراد متدين جامعه است – اقدام درست، مداوم و قاطعانه دستگاه‌ها و نهادهاي دولتي در جهت اجراي قوانين مربوط به مبارزه با مفاسد اخلاقي و اجتماعي، در جهت حفظ امنيت رواني خانواده‌هاست. اگر دولت محترم در فكر دفاع از استقلال و تقويت بنيه امنيت ملي هست كه هست، بداند كه ويروس ابتذال، و مانور مانكن‌هاي وقيح خياباني، و نمك پاشيدن بر زخم دل خانواده شهدا و ولي نعمتان جامعه، آنچنان روح و روان جوانان سلحشور را آزرده است كه بايد نسبت به فرداي پرمخاطره خوف و خطر و ميدان حماسه‌سازي‌هاي آينده نه چندان دور بيمناك و نگران باشيم.


دولت محترم فقط از رهگذر مقابله فعال با فساد و فحشا و بي‌حجابي و ايجاد بستر سالم است كه موفق به ارتقاي سطح معنوي و ترويج فضايل اخلاقي خواهد بود.


رسالت خطير صدا و سيما در گسترش اخلاق و فرهنگ اسلامي نيز، بر ايجاد همان زمينه‌هاي پاك و مناسب اجتماعي مبتني است.


در پايان ضمن، حمايت مجدد از اقدامات مثبت دولت عدالت‌محور و مجلس و دستگاه قضايي و نيروي انتظامي، كليه دستگاه‌هاي مسوول را از هرنوع مداهنه و سهل‌انگاري در ترميم چهره نابهنجار جامعه و سالم‌سازي فضاي اجتماعي بر حذف داشته و خود نيز بدون كوچكترين ملاحظه و صرفا در ميزان شرع و احكام تا آخر بر اين مبارزه اجتماعي و اداي توامان دو پديده امر به معروف و نهي از منكر پاي مي‌فشاريم.


به گزارش خبرنگار ايسنا در هنگام خواندن اين بيانيه توسط عضو شوراي مركزي انصار حزب‌الله شركت‌كنندگان در راهپيمايي شعار الله اكبر سر مي‌دادند و بعد از پايان بيانيه دعاي فرج خواندند و حجت‌الاسلام كشاني گفت: از رييس جمهور محترم مي‌خواهيم راجع به تصميم‌شان در ارتباط با ورود زنان به ورزشگاه‌ها تغيير نظر جدي داشته باشند، همانطور كه مراجع اظهارنظر كرده و آن را محكوم كرده‌اند، اما ما چون اين بحث يعني بي‌حجابي را مهمتر مي‌دانستيم، اقدام كرديم و از رييس جمهور مي‌خواهيم در اين حركت تجديدنظر كند.


در اين مراسم حضور خبرنگاران خارجي كه با شركت‌كنندگان در راهپيمايي در ارتباط با دستور اخير رييس‌جمهور مبني بر حضور زنان در ورزشگاه‌ها مصاحبه مي‌كردند، مشهود بود.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'راهپيمايي پس از نماز جمعه در اعتراض به بدحجابي، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016