یکشنبه 10 اردیبهشت 1385

نماينده ولي فقيه در سپاه: دستور احمدي‌‏نژاد در مورد حضور زنان در استاديوم‌‏ها موجب چالش در جريان اصولگرا شد، ايلنا

* چرا بايد شعري بگوييم كه در قافيه‌‏اش بمانيم

تهران- خبرگزاري كار ايران

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامي گفت: اظهارات رييس‌‏جمهوري در خصوص حضور زنان در استاديوم موجب چالش و چند دستگي در درون جريان دين‌‏مدار و اصولگرايان شد كه بايد توسط رييس‌‏جمهوري به شكل مناسب، منطقي و در چارچوب مباني شرعي و مصالح جامعه حل شود.

علي سعيدي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، با بيان اينكه مصلحت نبود رييس‌‏جمهوري در خصوص ناهنجاري‌‏هاي جامعه و بدحجابي موضع‌‏گيري كند، گفت: ناهنجاري‌‏هاي اجتماعي مساله‌‏اي است كه تمام خانواده‌‏هاي متدين را ناراحت كرده است، متاسفانه برخي نمي‌‏خواهند به ضوابط و مقررات تن دهند و معيارهاي جامعه ديني را رعايت كنند كه بايد با سرانگشت تدبير با آنها برخورد شود.
وي ادامه داد: كرامت زن مسلمان به اين نيست كه در هر شرايطي وارد شود، به خصوص در شرايط هيجان‌‏هاي كاذب كه امروز رقابت كارتل‌‏ها و جريان‌‏هاي سياسي دنيا در فوتبال به وجود آورده و در بسياري موارد غيرقابل كنترل است.
سعيدي افزود: در بازي ايران و استراليا با اينكه زنان در استاديوم نبودند، ما در خيابان شاهد صحنه‌‏ها و اتفاقاتي بوديم كه غيرقابل تحمل بود، حال با اين وضعيت ممكن است كنترل از دست همه بيرون برود.
نماينده ولي فقيه در سپاه اظهار داشت: اينكه مي‌‏گويند اظهارات رييس‌‏جمهوري براي متاهلين بوده، توهين بزرگ‌‏تري است يعني بايد كسي بماند كنار در استاديوم به شناسنامه‌‏ها نگاه كند كه يك دختر و پسر عضو خانواده هستند يا نه؟ چرا بايد شعري بگوييم كه در قافيه‌‏اش بمانيم، اميدوارم رييس‌‏جمهوري با هوشمندي و تدبيري كه دارد، اجازه ندهد اين مساله به چالش تبديل شود.
سعيدي خاطرنشان كرد: نبايد اجازه دهيم اين مساله به چالش جدي در جامعه تبديل شده و ما و مسوولين را از مسايل اصلي جامعه دور كند، نبايد ذهن جريان‌‏هايي كه دل در گرو دين و مسايل انقلاب دارند، در درگيري ناخواسته و ناخوانده‌‏اي كه ادامه آن چندان ثمري ندارد، مشغول شود.
وي با بيان اينكه طبقات متدين و مذهبي از اين حركت استقبال نمي‌‏كنند، تصريح كرد: ما نبايد به گونه‌‏اي تصميم بگيريم كه اكثريت جامعه مذهبي و متدين با ما مساله‌‏دار شوند، متاسفانه در اين مورد اختلاف جدي است و يك طرف بحث شرعي است كه من از ارزيابي غير منصفانه و دور از منطق برخي برداران كه مي‌‏گويند با فتواي مراجع نمي‌‏توان مانع حضور زنان در ورزشگاه شد، متاسفم.
نماينده ولي فقيه در سپاه خاطر نشان كرد: مراجع فقيد و مدرسين حوزه از اصولي تبعيت مي‌‏كنند و با هيچ‌‏كس عقد اخوت ندارند، براي آنها فرقي نمي‌‏كند كه يك روحاني در راس قوه مجريه باشد يا يك غيرروحاني بلكه تا زماني كه آن فرد به اصولگرايي پايبند است، از او حمايت مي‌‏كنند اما اگر ديدند اشتباهي كرد يا زمينه اشتباهي فراهم شده است، به او هشدار مي‌‏دهند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سعيدي موضع‌‏گيري زنان در مقابل نظام را آفتي براي كشور عنوان كرد و گفت: بايد از التهاب علني و رسانه‌‏اي كردن اين مساله كه موجب شكاف و درگيري مي‌‏شود، جلوگيري كرد و اين مباحث را به مذاكرات خصوصي تبديل و به بررسي كارشناسانه موكول كرد.
وي پيشنهاد داد كه نماينده‌‏اي از سوي رييس‌‏جمهور، هيات رييسه مجلس، جامعه مدرسين، سازمان ترتيب بدني و مراجع جوانب امر را از لحاظ شرعي و اجتماعي بررسي كنند.

Copyright: gooya.com 2016