پنجشنبه 21 اردیبهشت 1385

دو مصاحبه با خسرو کردپور درباره تجمع معلمان کردستان و محدوديت بر فعالان مطبوعاتی در کردستان، صدای آمريکا

متن کامل مصاحبه صدای آمریکا با خسرو کردپور روزنامه نگار در کردستان در رابطه با تجمع مدنی معلمان استان کردستان

جناب آقای کردپور، گویا درخواستهایی عنوان شده ازسوی معلمان ،ممکنه دراین باره توضیح بیشتری ارائه بفرمائید :

بله ، باید خدمت شنوندگان عرض کنم در هفته ی گذشته جمعی از معلمان استان کردستان ، به مناسبت هفته ی معلم ، تجمعی اعتراض آمیز برگزار کردند و در پایان، قطعنامه ای در یازده ماده منتشر نمودند که در آن به بخش مهمی از مطالبات فرهنگیان اشاره شده که با توجه به فرصت اندکی که در اختیار بنده گذاشتید ، اهم نکات آنرا به اطلاع شنوندگان عزیزمی رسانم ؛
در قطعنامه ی معلمان استان کردستان آمده است :
ما خواهان به رسمیت شناخته شدن حق اعتصاب و تشکل برای معلمان هستیم . ما قاطعانه تمامی دروغ پردازیها و مانورهای ژورنالیستی مبنی بر تغییر وضعیت معیشتی فرهنگیان را محکوم کرده و خواهان یک زندگی مرفه و شایسته هستیم .
ما خواهان رفع تبعیض و نا برابری و برقراری عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی برای معلمان هستیم .
در ادامه ی قطعنامه ی اعتراضی معلمان کردستان آمده است : ما خواهان پایان دادن به فضای نظامی ادارات آموزش و پرورش و مدارس بوده و حق آزادی بیان در کلاس درس را برای معلمان محفوظ میدانیم . از آنجا که اعتلای شخصیت و کرامت انسانی در دستگاه آموزش و پرورش باید جزو اولویتها باشد و ایجاد فضای مبتنی بر ترس ،دودلی ، هزیمت به طور مستقیم در تربیت کودکان مؤثر است ، ما خواستار برچیده شدن صندوق های خبرچینی در سطح مدارس بوده ،چرا که آنچه ترویج می شود بزدلی و جاسوس پروری است.
مداخله ی مستقیم در تصمیم سازی ها و انتخاب مدیران نواحی از حقوق حقه فرهنگیان محسوب می شود.
در پایان قطعنامه ی معلمان کردستان آمده است : آقای طاهر علیپور که از فعالان صنفی معلمان هستند از سوی دادگاه شهرستان سقز به چهار سال زندان محکوم شده اند ، این حکم را غیر منصفانه دانسته و خواهان برائت ایشان از اتهامات وارده هستیم و هر نوع بی حرمتی به ایشان را هتک حرمت به تمامی معلمان می دانیم .

****

متن کامل مصاحبه صدای آمریکا با خسرو کردپور در رابطه با تازه ترین محدودیت ها روی فعالان مطبوعاتی در غرب کشور

مدیرمسئول نشریه ی فرهنگی اقتصادی آوای ماکو ، در پی شکایت نماینده ی ماکو و چالدران در مجلس شورای اسلامی و حسین قویدل ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو، طی سه روز دو بار به دادگاه احضار شد.
در گفتگویی که با آقای رضا منصرف مدیر مسئول هفته نامه ی آوای ماکو درین باره داشتم ، وی ضمن تائید این خبر اعلام کرد : سلیمان جعفرزاده نماینده ی ماکو و چالدران در مجلس هفتم به اتهام توهین ،افترا و نشر اکاذیب ازین نشریه شکایت کرده و خواستار توقیف نشریه شده است.
آقای منصرف توهین ، افتراو نشر اکاذیب در خصوص نماینده ی ماکو و چالدران را رد کرد و اعلام نمود : کل مطلبی که باعث شکایت این نماینده از هفته نامه ی آوای ماکو شده است قبلا" در سایت بازتاب و نشریات دیگر منتشر شده بود، با این حال بنده آماده ام کلیه ی مدارک مربوطه را، در این زمینه ،در اختیار دادکاه مطبوعات قرار دهم.
آقای منصرف در ادامه افزود : پرونده جهت تکمیل به شعبه ی بازپرسی ماکو ارجاع شده و بنده برای تفهیم اتهام، به دادسرای ماکو احضار شدم و با صدور قرار 50 میلیون ریالی و کفالت آزاد شدم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شاکی دیگر هفته نامه ی نوای ماکو، حسین قویدل رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ماکو می- باشد که آقای منصرف، طرح موضوعاتی عام ازجمله توهین ،افترا و نشر اکاذیب را از موارد شکایت رئیس دانشگاه آزاد ذکر کرد و گفت درین شکایت به سه مورد مطلب خاص درج شده درین نشریه، از جمله جذب هیأت علمی دانشگاه به صورت مخفی ، استفاده ی دانشگاه از گوشتهای تاریخ مصرف گذشته و همچنین استفاده از آیات قران برای تحریک دانشجویان اشاره شده که ایشان در شکایت خود خواستار توقیف نشریه نیز شده است.
آقای منصرف در دفاع از خود گفت : مطالب مورد اشاره ی رئیس دانشگاه آزاد واحد ماکو، مشکلات عنوان شده از طرف دانشجویان همین دانشگاه می باشد که بعد از انتشار، مورد استقبال دانشجویان قرار گرفته است.
مدیر مسئول آوای ماکو در شعبه بازپرسی دادسرای ماکو با توضیحات لازم و رد اتهامات ریاست دانشگاه آزاد علیه خویش با قرار کفالت 30 میلیون ریالی آزاد گردید.

Copyright: gooya.com 2016