شنبه 13 خرداد 1385

"احتمال موفقيت پيشنهاد اروپا بسيار است"، بی بی سی

مرتضی رئیسی - از آلمان - فرانک والتر اشتاين ماير، وزیر امور خارجه آلمان گفته است نشانه هايی در دست است که مجموعه پیشنهادی اتحادیه اروپا برای پایان دادن به اختلاف اتمی با ایران با موفقیت همراه خواهد بود.

آقای اشتاین مایر افزود این پیشنهادها در بر گیرنده امتیازهای مهمی برای ایران است.

وی در پایان گفت وگوهای خود با وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا و فرانسه در وین، رهسپار آنکارا پايتخت ترکيه شد.

مارتین یگر، سخنگوی وزارت امور خارجه آلمان پیش از پرواز وزیر امور خارجه این کشور به آنکارا اظهار داشت یکی از موضوعات مورد مذاکره میان رهبران ترکیه و آقای اشتاین مایر مسائل منطقه خاورمیانه و نیز نتیجه تبادل نظر و تصمیمات وزیران امور خارجه 5 عضو دايمی شورای امنیت و آلمان درباره مناقشه هسته ای ايران است.


گزارش راديويی محمد منظر پور- جام جهان نما

آقای اشتاین مایر پس از ورود به آنکارا به نشانه های روشنی اشاره کرد که حاکی از موفقیت طرح پیشنهادی اتحادیه اروپا به ایران است.

وزیر امور خارجه آلمان با استناد به توافق 5 قدرت دارای حق وتو در شورای امنیت گفت طرح اروپا مورد تايید آمریکا، چین و روسیه نیز قرار گرفت و از این لحاظ اهمیت آن برای ایران آشکار است.

به گفته وزیر امور خارجه آلمان، برپایه توافقی که در وین حاصل شده می توان به حل اختلاف مربوط به برنامه اتمی ایران امیدوار بود و قبول مجموعه مشوق های اتحادیه اروپا از جانب ایران، امتیازهای مهمی را برای آن کشور به همراه خواهد داشت.

آقای اشتاین مایر در عین حال به این موضوع اشاره کرد که رد این پیشنهادها از سوی ایران، شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر آن خواهد داشت تا تحریم هايی را علیه آن کشور به تصویب برساند.

آلمان و مساله پيوستن ترکيه به اتحاديه اروپا

به گزارش خبرگزاری آلمان در گفت وگوهای وزیر امور خارجه آلمان با رهبران ترکیه اوضاع خاورمیانه و به ویژه عراق مورد بررسی قرار گرفت.

مناسبات دوجانبه و روند عضویت ترکیه در اتحادیه اروپا در این دیدار نقش مهمی بازی می کند.

آقای اشتاین مایر در مصاحبه با روزنامه "حریت" از ترکیه خواست تا راه ورود به اتحادیه اروپا را با جدیت بیشتری دنبال کند.

وی در مورد مخالفت احزاب مسیحی آلمان با عضویت کامل ترکیه در این اتحادیه، گفت که این گونه نظرها در اصل موضوع تغیری نخواهد داد و مهم این است که از ماه اکتبر گذشته مذاکرات رسمی میان بروکسل و آنکارا با هدف عضویت کامل ترکیه جریان دارد.

وی افزود دولت ائتلاف بزرگ میان سوسیال دمکرات ها و دمکرات مسیحی ها به رهبری آنگلا مرکل در آلمان هم به این تعهد پایبند است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وزیر امور خارجه آلمان گفت با این حال برای ترکیه مهم این است که به پیشرفت ها و اصلاحات مورد انتظار اتحادیه اروپا نائل شود و از این راه بدبینان را در اتحادیه اروپا متقاعد سازد.

در گزارش های خبری آمده است که مقام های اتحادیه اروپا در بررسی های خود به این نکته توجه کرده اند که برنامه های اصلاحات در ترکیه در ماه های اخیر با کندی پیش می رود.




دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"احتمال موفقيت پيشنهاد اروپا بسيار است"، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016