پنجشنبه 1 مرداد 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صفار هرندی: برخی برای ولايت جان می‌دهند اما کسانی از خواسته کوچک خود نمی گذرند، فارس

وزير ارشاد گفت:‌ چه طور برخی از جان خود برای ولايت و حقيقت قربانی ‌شده و می‌شوند ‌ولی ما نمی‌توانيم از برداشت و خواسته کوچک خودمان بگذريم.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، حسين صفار هرندی وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتاميه کنگره طنين ايثار که با هدف تجليل از جايگاه زنان ايثارگر پيش از ظهر امروز چهارشنبه برگزار شد، اظهار داشت: ايثار جزئی از خصيصه‌های زنان پاک نيت عالم است و بخشش يک مادر مصداق کاملی از ايثار است و در نگاه عام به همه بانوان ايثار در وجود يکايک آنها موج می‌زند اما به شکل مضاعف آن زنانی که تجربه‌ای در موضوع ايثار و فدا دارند، مصداق بارزتری از وجوه متعدد ايثار در جامعه است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: بانوی بزرگ اسلام خديجه همسر مکرمه رسول اکرم(ص) در تاريخ اسلام و اولين بانوی معظمه‌ای بود که از اعتبار اشرافی خود و با شکستن عرف زمانه مصداق بزرگی از ايثار و عظمت يک زن مسلمان شد و با تولد فاطمه زهرا(س) اسوه مجاهدت و ايستادگی و عظمت در شان و شخصيتی عظيم‌تر برخوردار شد.
وزير ارشاد با اشاره به سبقه تاريخی نقش زنان مسلمان در پيروزی‌های متعدد انديشه و فرهنگ اسلامی عنوان کرد: فاطمه زهرا (س) اوج شعور و نماد عظمت يک زن در دفاع از حريم انبياء و ولايت است و فاطمه زهرا نماد ارزشمندی است از ايستادگی در برابر سنت ناجوانمردانه ترک مولا عليرغم توصيه‌های اکيد راهبر نخست (پيامبر اکرم) بود و او به خوبی دريافت که رهبر ثانی هميشه مصيبت‌هايش بيشتر از رهبر نخست است و به واقع فاطمه زهرا (س) بود که در کشاکش به بند کشيدن امام زمان خودش مقاوم و با عظمت ايستاد.
صفارهرندی شخصيت ممتاز زينب کبری را از ديگر مصاديق عظمت يک زن عنوان کرد و گفت: مشعل فروزان ايثار نسل به نسل به امروز منتقل شده و در پس ايثار همه مادران از زنان و همسران سرزمين بزرگ ايران آخرين نمونه آن شرافت وعزت آن بانوی مصری در پافشاری در حجاب خود بود.
وی کتاب "دا "‌ را تابلوی برجسته‌ای برای باور به حضور زينب‌ها و رباب‌ها در زمانه ما دانست و گفت: زنان اين سرزمين افتخار اين را دارند که با زنان بزرگ و با عظمت تاريخ محشورند.
وزير فرهنگ و ارشاد اسلامی اضافه کرد: ‌ايثار يعنی قربانی کردن خواسته‌ها و چه طور هستند که برخی از جان خودشان برای ولايت و حقيقت قربانی می‌شوند و شده‌اند ولی ما نمی‌توانيم از برداشت و خواسته کوچک خودمان بگذريم.
صفار هرندی در پايان با بيان اينکه همه ما بالقوه ايثارگريم گفت: بايد کاری کنيم که اين استعدادهای بالقوه، بالفعل شوند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016