چهارشنبه 4 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه کانون نويسندگان ايران: دستگاه سرکوب هم‌چنان قربانی می‌گيرد

دستگاه سرکوب هم‌چنان قربانی می‌گيرد. در پی مقابله با اعتراض‌های گسترده‌ی مردمی که از ۲٣ خرداد ۱٣٨٨ آغاز شد و هم‌چنان ادامه دارد، شاهد تشديد اقدام‌های سرکوب‌گرانه و صدور احکام هر چه سنگين‌تر عليه دستگيرشدگان رويدادهای ماه‌های اخير هستيم. به نظر می‌رسد سرکوب‌گران در مسيری افتاده‌اند که تنها راه ادامه‌ی حيات خود را در تشديد خفقان و ارعاب و تنگ‌تر کردن فضای سياسی جامعه می‌بينند. کار به جايی رسيده است که مراسم بزرگداشت جان‌باختگان قتل‌های سياسی موسوم به «زنجيره‌ای»، که در گذشته هرچند با محدوديت‌هايی برگزار می‌شد، با لشکرکشی بی‌سابقه‌ی پليسی و نظامی روبه‌رو می‌شود و از هر گونه هم‌دردی با خانواده‌ی جان‌باختگان ممانعت به عمل می‌آيد. بر بستر همين تشديد سرکوب و خفقان است که حتی برای ساده‌ترين اعتراض‌ها و ابراز بيان‌ها حکم اعدام صادر می‌شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ما تشديد روزافزون و نگران‌کننده‌ی ضرب و شتم، دستگيری، زندان، شکنجه و تجاوز جنسی، و اعدام‌ها را قاطعانه محکوم می‌کنيم و خواهان آزادی فوری و بی‌ قيد و شرط همه‌ی دستگيرشدگان و توقف هر چه سريع‌تر روند سرکوب و خفقان هستيم؛ ما تجمع و اعتراض مسالمت‌آميز را کماکان حق مسلم همه شهروندان می‌دانيم.

کانون نويسندگان ايران
٣/۹/۱٣٨٨


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016