شنبه 21 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جوابيه قائم مقام صداوسيما به حميد انصاری: حادثه پاره شدن تصوير امام واقعی است، ايلنا

* از جنابعالی انتظار می‌رفت که بجای حمله به صدا و سيما، هتاکان و اغتشاشگران را که نه تنها تصوير امام، بلکه انديشه، آرمان و ميراث ماندگار او را نشانه رفته‌اند را مورد انتقاد قرار دهيد و اعلام بيزاری نماييد.


ايلنا:در پی اعتراض حميد انصاری، قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام(ره) به صداو سيما مبنی بر پخش تصاويری از عکس پاره شده امام در اين رسانه،علی دارابی قائم مقام سازمان صدا و سيما خطاب به حميد انصاری قائم مقام موسسه تنظيم و نشر آثار امام(ره) نامه سرگشاده‌ای نوشت.
به گزارش ايلنا، متن اين نامه بدين شرح است:
باسمه تعالی
برادر گرامی جناب آقای حميد انصاری
قائم مقام محترم مؤسسه تنظيم و نشر آثار حضرت امام خمينی (ره)
سلام عليکم
نامه جنابعالی به رئيس محترم سازمان صدا و سيمای جمهوری اسلامی ايران در خصوص حوادث ۱۶ آذر سال جاری و اسائه ادب و هتک حرمت نسبت به ساحت حضرت امام خمينی (ره) واصل شد. از اينکه مؤسسه تنظيم و نشر آثار پس از ماه‌ها سکوت و مشاهده هجوم سامان يافته استکبار جهانی با پشتيبانی برخی خواص ناآگاه و همراهی عناصر فتنه به بنيان‌های مرصوص رهبر کبير انقلاب و بنيانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمينی (ره) با تأخير بس فراوان اقدام به واکنش کرده است، آن را به فال نيک می گيريم.
جنابعالی در نامه خود که قبل از وصول در پايگاه‌های اطلاع رسانی بازتاب يافته بود، آنقدر از هتک حرمت و اسائه ادب به ساحت مقدس حضرت امام خمينی (ره) برآشفته شديد که اصل موضوع را «دروغ بیّن و مسلم» انگاشتيد. استدلال شما هم عدم گزارش شبکه‌های ماهواره‌ای و ديگران از پاره شدن تصوير امام (ره) بوده است . ترديدی نيست که برای همه عاشقان و دوستداران انقلاب اسلامی و امام خمينی (ره) بروز چنين واقعه‌ای يک عزا و سوگ بزرگ است و بايد نه تنها ملت ايران بلکه امت اسلام و بالاتر جهان بشريت در اين حادثه به سوگ بنشيند. اما آگاه باشيد که متأسفانه اين حادثه واقعی است و با کمال تأسف بسياری از شبکه‌های تلويزيونی بيگانه تصاوير و گزارش‌های مشروح‌تری را در اين خصوص با آب و تاب پخش کرده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اگر آن موقع که برخی مدعيان اصلاح طلبی که امروز هم‌صدا با ضد انقلابيون فراری و خوانندگان دوران ستم شاهی عليه نظام اسلامی و ارزشهای آن متحد شده‌اند و از سپردن افکار و انديشه‌های امام خمينی (ره) به موزه ها سخن می‌گفتند، شما و دوستان مؤسسه موضع گيری به موقع می کرديد،
اگر در روز جهانی قدس ـ که امام خمينی (ره) آن را روز اسلام و روز رسول ا... (ص) ناميدند ـ شعارهای انحرافی «نه غزه، نه لبنان» را سر دادند، موضع گيری می‌کرديد،
اگر در روز ۱۳ آبان روز مبارزه با استکبار جهانی ـ که امام خمينی (ره) آن را انقلاب دوم و بزرگتر از انقلاب اول ناميدند و همچنين فرمودند: «خط اين بود که اصلاً آمريکا منسی بشود. يک دسته شوروی را طرح می کردند تا آمريکا منسی بشود.» ـ در ارتباط با شعارهای انحرافی از قبيل مرگ بر روسيه و... موضع می‌گرفتيد،
اگر «مؤسسه تنظيم و نشر آثار امام (ره)» در برابر شعار اغتشاشگران و عوامل فتنه که خواهان «جمهوری ايرانی» بودند موضع گيری می‌کرد و جمهوری اسلامی را که امام خمينی (ره) فرمود: «نه يک کلمه زياد و نه يک کلمه کم» حمايت و پشتيبانی می کرديد و صراحتاً برائت خود را از شعارهای ساختار شکنانه اعلام می نموديد،
گر شما در برابر فتنه گران که نظام اسلامی را که امام خمينی (ره) حفظ آن را اوجب واجبات برشمردند موضع می گرفتيد،
اگرشمادربرابر اهانت‌های مکرر اغتشاشگران به‌ اصل ولايت فقيه که امام خمينی(ره) آن را مترقی‌ترين اصل قانون اساسی برشمردند و فرمودند مخالف ديکتاتوری است و پشتيبانی از آن ضامن سلامت و آسيب‌ناپذيری نظام است، موضع‌گيری می‌کرديد،
و دهها اگر ديگر، امروز شايد شاهد اين روزها و چنين صحنه‌هايی نبوديم.
جناب آقای انصاری!
از شما و مسئولان مؤسسه تنظيم و نشر آثار که بزرگترين افتخار زندگی خود را خدمت در آن مؤسسه می‌دانيد، انتظار می رفت و می‌رود که مسئولانه و به دور از پاره‌ای ملاحظات سياسی و رودربايستی‌های معمول، در چنين شرايط حساس و خطير شجاعانه وارد عمل شويد و به بازخوانی دوباره مواضع و ديدگاههای امام عزيز همت گماريد و به موقع اقدام کنيد و خود را مخاطب اول اين فرمايشات امام خمينی (ره) بدانيد که فرمودند:
«... مسئله حفظ نظام جمهوری اسلامی در اين عصر و با وضعی که در دنيا مشاهده می‌شود و با اين نشانه گيريهايی که از چپ و راست و دور و نزديک نسبت به اين مولود شريف می شود، از اهم واجبات عقلی و شرعی است که هيچ چيز به آن مزاحمت نمی‌کند ..(صحيفه – ج۱۹ – ص۱۵۳)
«... اين مسئله که نظام در اهداف خود جدی است و با هيچکس شوخی ندارد و در صورت به خطر افتادن ارزشهای اسلامی با هر کس در هر موقعيت قاطعانه برخورد می نمايد، بايد به عنوان يک اصل خدشه ناپذير برای تمامی دست اندرکاران و مردم تبليغ شود(صحيفه – ج۲۱- ص ۳۳۹)
«... من به بعضی از مسئولين هشدار می دهم که به شدت بايد مراقب بود که خدايی ناکرده آب به آسياب دشمنان نريزيم و آنان را با اقوال و جبهه گيريهايمان شادمان نگردانيم . ... و اگر مصلحت نظام و اسلام سکوت است، دردمندانه سکوت کنيد که اجر سکوت برای پيشبرد اهداف نظام و اسلام به مراتب بيشتر از دفاع از اتهام وابستگی است. ... » (صحيفه امام – ج۲۱ – ص ۱۵۶)
جناب انصاری!
همه ما بايد در روز رستاخيز و در پيشگاه عدل الهی، شهيدان و امام خمينی (ره) پاسخگو باشيم و بخصوص شما که مسئوليت حفظ و اشاعه انديشه ها و آثار امام خمينی (ره) را بر عهده داريد. رسانه ملی که شما آن را متهم به انتشار دروغ مسلم و بیّن می‌کنيد همان رسانه‌ای است که بارها از سوی مؤسسه و يادگاران امام به دليل اشاعه و ترويج افکار و انديشه‌های امام به خصوص آشنا سازی بيشتر جوانان با معمار کبير انقلاب مورد تأييد و تجليل قرار گرفته است.
از جنابعالی انتظار می‌رفت که بجای حمله به صدا و سيما، هتاکان و اغتشاشگران را که نه تنها تصوير امام، بلکه انديشه، آرمان و ميراث ماندگار او را نشانه رفته‌اند را مورد انتقاد قرار دهيد و اعلام بيزاری نماييد.
از خداوند سبحان بصيرت، زمان شناسی، احساس مسئوليت و عمل حقيقی به رهنمودهای تاريخ ساز و پاسداشت ميراث گرانبهای آن يگانه دوران را برای همگان خواهانيم.
با آرزوی سلامتی و طول عمر رهبر معظم انقلاب اسلامی
علی دارابی
قائم مقام رئيس سازمان صداوسيما


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016