یکشنبه 29 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

روزنامه رسالت خطاب به هاشمی رفسنجانی: به تفسیری که خودتان از قرآن کرده اید پایبند باشید

خبرآنلاین - روزنامه رسالت با اشاره به جملاتی از آیت الله هاشمی رفسنجانی در کتاب تفسیر راهنما که توسط وی منتشر شده است وی را به عدم تبعیت از رهبری متهم کرد.

روزنامه رسالت با اشاره به تفسیرآیه ای در کتاب مزبور که به القای یک خبر توسط دشمن اشاره دارد نوشته است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ارزیابی مواضع و عملکرد آیت الله هاشمی رفسنجانی قبل و بعد از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری در مسیری غیر از آنچه ایشان در آیه یاد شده به عنوان تفسیر ارائه می فرمایند ، است.

خبر دروغ تقلب در انتخابات را که به قول ابطحی رمز آشوب بود چه کسانی می خواستند به مردم و رهبری معظم انقلاب تحمیل کنند؟ پس از بررسی کامل و حتی بازشماری10 درصد صندوقها که معلوم شد این خبر کذب محض است، چرا عده ای همچنان برآن اصرار دارند؟ و متاسفانه آقای هاشمی در مورد آن می گوید تردید دارم! آقای هاشمی در سفر به مشهد همچنان برمواضع خود در نمازجمعه88/4/27 اصرار دارد حال آنکه اکنون حکم ریاست جمهوری تنفیذ شده و مواضع رهبری در دو خطبه نماز جمعه و سخنرانی های پس از آن صریح و شفاف در خصوص اصحاب فتنه و موضوع انتخابات روشن است.

مقام معظم رهبری فرمودند: «موضع نظام جذب حداکثری و دفع در حد ضرورت است اما عده ای اصرار بر فاصله گرفتن و طرد شدن از نظام دارند.»
اما آقای هاشمی همچنان بر مواضع گذشته خود مبنی بروحدت با آن جماعت اصرار دارد در حالی که آن جماعت روسیاه همچنان برطبل بی مهری به امام و نظام و انقلاب می کوبند.

مردم براساس همین آموزه های قرآنی که جناب آقای هاشمی در تفسیر راهنما فرموده اند طی دو جمعه گذشته به خیابانها ریختند و پشتیبانی خود را از مواضع رهبری و نیز محکومیت هتک حرمت به ساحت امام (ره) اعلام کردند. اما دفتر آقای هاشمی دو روز قبل از راهپیمایی بزرگ مردم دوباره متن کامل سخنان ایشان را در مشهد که در واقع تحمیل یک نظر به رهبری است منتشر می کند.
و حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار جمعی از روحانیون همان روز می فرمایند:«اگر برخی با ارعاب به دنبال حل مسائل هستند در اشتباهند» (اندیشه نو
پنج شنبه26 آذر88صفحه اول تیتر اول)

این موضع چقدر با تفسیر آقای هاشمی با آیه : «و اعلمو ان فیکم رسول الله لویطیعکم فی کثیر من الامر لعنتم » که خود مفسر آن است، می خواند.
آقای هاشمی بارها در سخنرانی خود از وجود راه حل هایی برای حل آنچه که او «بحران» می خواند سخن گفته است . در حالی که راه حل قرآنی این مشکل همان است که در تفسیر آیه7 سوره حجرات فرموده اند ؛ «تمکین در برابر رهبر الهی و خودسرانه عمل نکردن در مسائل مهم اجتماعی !»

به نظر می رسد حل این مشکل راه حل قرآنی دارد و آن همان چیزی است که آقای هاشمی در تفسیر راهنما در مورد آیه یاد شده به آن خوب پرداخته اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016