دوشنبه 21 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آيا اخبار صداوسيما و جنايت کهريزک از يک مرکز هدايت می‌شوند؟ آينده

اقدام صداوسيما در سانسور گزارش کهريزک در حالی صورت گرفت که با وجود مشخص بودن محتوای گزارش و اعلام قرائت آن در روز يک‌شنبه، شب قبل از قرائت گزارش خبر معارفه سعيد مرتضوی به عنوان رئيس ستاد قاچاق کالا و ارز در همه بخش‌های خبری پوشش داده شد

در حالی‌که پرونده جنايت کهريزک با دستور ويژه رهبر انقلاب پيگيری شده و به قرائت گزارش کميته ويژه در مجلس شورای اسلامی منجر شد، کليه بخش‌های صداوسيما به طرز شگفت‌آوری اين گزارش را سانسور کردند.

به گزارش خبرنگار «آينده»، علاوه بر سانسور کامل خبر قرائت گزارش مجلس در بخش‌های اصلی ۱۴، ۲۱، ۲۲ و ۲۲:۳۰ سيما، حتی بخش خبری ۲۰:۳۰ که به اين خبر اشاره کرد، بر قسمت پايانی گزارش عليه کروبی و موسوی تمرکز کرد، در حالی که موضوع اصلی کميته ويژه جنايت کهريزک بود که توسط صداوسيما سانسور گرديد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اقدام عجيب صداوسيما در حالی صورت می‌گيرد که پيش از اين واحد مرکزی خبر گزارش مشروحی درباره کهريزک تهيه کرده بود و در آن به اکثر موارد گزارش مجلس اشاره شده بود.

سانسور گزارش مجلس در صداوسيما در حالی صورت می‌گيرد که پيگيری اين گزارش می‌تواند بخش قابل توجهی از ظلم به نظام توسط برخی عناصر متخلف و خودسر را که قصد منتسب کردن اقدامات خود به نظام و رهبری را دارند، جبران کرده و با شفاف شدن ابهامات، زمينه احقاق حق مقتولان و شکنجه‌شدگان از يک‌سو فراهم شود و از سوی ديگر اراده نظام در برخورد با متخلفان به اطلاع مردم برسد.

اين که برخی به بهانه جلوگيری از ضربه ديدن وجهه نظام مانع پخش اين گزارش شده باشند، عاقلانه نيست، چرا که اصل ابهامات و خبر انجام جنايت پيشتر در رسانه ها و خود صداوسيما پوشش داده شده و چندين بار هم اشاره رهبری به آن با عبارت "جنايت" در سيما پخش شده و سانسور خبر آغاز برخورد نظام اسلامی با متخلفان و جانيان از همين رو بسيار تامل برانگيز است.

اقدام صداوسيما در سانسور گزارش کهريزک در حالی صورت گرفت که با وجود مشخص بودن محتوای گزارش و اعلام قرائت آن در روز يک‌شنبه، شب قبل از قرائت گزارش خبر معارفه سعيد مرتضوی به عنوان رئيس ستاد قاچاق کالا و ارز در همه بخش‌های خبری پوشش داده شد.

اکنون اين شائبه در افکار عمومی مطرح می‌باشد که آيا معاونت سياسی سازمان صداوسيما که متولی بخش‌های خبری است، با آمران و حاميان جنايت کهريزک ارتباط خاصی دارند که منجر به اين سانسور آشکار در صداوسيما می‌شود؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016