پنجشنبه 24 دی 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متهم شدن سه نفر به صدور تکنولوژی حساس به ايران، راديو بين المللی فرانسه

فواد روستائی - يک دادگاه فدرال آمريکا در روز چهارشنبه سه نفر را به اتهام ارسال غيرقانونی "فناوری حساس" به جمهوری اسلامی ايران و نقض قوانين فدرال آمريکا متهم کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از لوس آنجلس، اين دادگاه جيرائير آوانسيان (Jiraiir Avanessian)، ٥٦ ساله، و يک ايرانی به نام فرهود معصوميان، ٤٢ ساله، را به تبانی و توطئه متهم کرده است که جرم هائی چون پولشوئی، قاچاق و جرائمی ديگر را شامل می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


آوانسيان در روز دوشنبۀ اين هفته در منزل خود دستگير و برای معصوميان حکم بازداشت صادر شده است.

نفر سوم به نام امير حسين صيرفی نيز پيش از اين در همين هفته در شهر فرانکفورت در آلمان و براساس قانونی که به مقامات اين کشور اجازه می دهد به درخواست آمريکا به بازداشت موقت افراد اقدام کنند دستگير شده است.

بنا بر گزارش خبرگزاری فرانسه، آوانسيان که متولد ايران است از دو سال پيش تا کنون از طريق ايميل با صيرفی و معصوميان در تماس بوده و قصد داشته است از طريق يک مرکز تجاری مستقر در امارات عربی متحده به صدور تجهيزاتی به ايران اقدام کند که قوانين جاری در آمريکا صدورشان به ايران از سوی افراد را بدون دريافت مجوز ممنوع کرده است.

به گفتۀ مقامات آمريکائی تکنولوژی و تجهيزاتی که اين افراد قصد صدورشان به ايران را داشته اند می تواند در "تقويت توانائی های هسته ای" مورد استفاده قرار گيرد.

اگر اتهامات وارده به اين دو نفر يعنی آوانسيان و معصوميان اثبات شود، آوانسيان به ٦١٥ و معصوميان به ٥٢٥ سال زندان محکوم خواهند شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016