یکشنبه 18 بهمن 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد: غنی‌سازی ۲۰ درصد را آغاز می‌کنيم، اگر کشورها بدون پيش‌شرط آمدند همکاری می‌کنيم، ايلنا

ـ چندی پيش بحث تبادل ۲۰ درصد سوخت مطرح کردند، بازی درآوردند، اما در حال حاضر پيغام دادند همکاری می‌کنيم، راه تعامل برای ما باز است
ـ من با انتقال تکنولوژی موافقم به شرطی که منبع صدور آن ملت و دانشمندان ايرانی باشند


ايلنا: رئيس‌جمهور خطاب به صالحی رئيس سازمان انرژی اتمی گفت: غنی‌سازی ۲۰ درصد را آغاز کنيد و آن را بسازيد و اما اگر اين کشورها بدون پیش ‌شرط آمدند تعامل و همکاری می‌کنيم.
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدی‌نژاد در اولين نمايشگاه دستاوردهای مرکز علمی علوم و فنون ليزر ايران طی سخنانی با اشاره به آغاز دهه فجر گفت: حقيقت اين است ، انقلاب اسلامی راه جديد و دروازه جديدی را برای ملت ايران و جهان گشود و همه مناسبات عالم را تغيير داده و مسير را برای رشد تعالی انسان و برپايی حيات طيبه و جامعه سعادتمند باز کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس‌جمهور بابيان اينکه فتح قله‌های عالم، شکوفايی حقيقی انسان و برپايی عدالت و کرامت وعزت و عشق، معنويت، صفا و صميمت ، فقط و فقط از راه علم است، اظهار داشت: بدون علم انسان با ساير موجودات تفاوتی ندارد وتنها از راه علم حقيقی است که خدا در انسان شاخته می‌شوند.
وی با اشاره به برگزاری دستاوردهای مرکز علمی علوم و فنون ليزر ايران تصريح کرد: بدانيد نمايشگاهی که امروز برپا شده مقدمه يک انقلاب عظيم در علم، صنعت و فناوری است.
احمدی نژاد با بيان اينکه با افتخار بيان‌کنيم که دانشمندان و متخصصان ما در ليزر در مرزهای دانش در حال حرکت هستند، خاطرنشان کرد: دستيابی به ليزر يک دنيای جديدی را در برابر انسان گشوده و توانمندی‌های بشر را چند صد برابر بالا برده است.
وی به کاربردهای ليزر در زمينه‌های پزشکی، صنعتی و نظامی پرداخت و گفت: از ليزر می‌توان در صنعت در زمينه‌های برش، جوش آلياژ‌های متجانس و اندازه گيری برای طراحی صنعتی و مختلف استفاده کرد.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه در صنايع دفاعی ليزر در هدف گيری‌ها و حتی عمليات‌ها کاربرد دارد ،اظهار داشت: هنوز دشمن به سيستمی که بتواند موشک‌های ايران را بزند دست نيافته است به همين جهت عصبانی هستند.
وی به جنجال کشورهای غربی در پرتاب کاوشگر به فضا اشاره کرد وگفت: دشمنان از اينکه ما به فضا و همراه کاوشگر موجودات زنده‌ای را فرستاده‌ايم عصبانی هستند، درحالی که ما ميخواهيم کار مطالعاتی انجام داده و در صدد فرستادن انسان به فضا هستيم.
احمدی نژاد استفاده از ليزر را انقلابی در صنعت و فناوری عنوان کردو گفت: با ليزر می‌توان مخلوط را از هم تفکيک کرد که يکی از اين تفکيک‌ها اورانيوم است. در حال حاضر ما می‌توانيم از طريق روش ليزر با دقت و سرعت بالا و با هر درصدی که بخواهيم غنی‌سازی اورانيوم کنيم اما در حال حاضر بنای استفاده از اين روش را نداريم. انشاء الله ما غنی‌سازی ۲۰ درصد را خودمان آغاز خواهيم کرد و نيازهايمان را برطرف می‌کنيم.
احمدی نژاد با بيان اينکه براساس فرهنگ ما زکات علم گسترش دادن آن است ، ادامه داد: برخلاف فرهنگی که ما داريم غربی‌ها معتقدند که علم ابزار سلطه بر بشريت بوده و آن را در دست خود گرفته و قطره قطره هم آن را نمی‌دهند.
احمدی نژاد ادامه داد: در فرهنگ خودمان بر اين باوريم که بايد خودکفا باشيم ، چرا که اگرکسی بتواند بر روی پای خود بايستد، ‌تمام عالم در تسخير اوست.
وی خاطرنشان کرد: با افتخار اعلام می‌کنم آنچه که جوانان ما طی اين دو سال به دست آورده است برای کشورها در ۲۰ سال هم نمی‌توانند به آن برسند، چرا که ما در فرهنگ خود به باور داشتن خود ايمان داريم و توانسته‌ايم اين کار راانجام دهيم. چهار سال قبل به غربی‌ها گفتيم که در زمينه هسته‌ای با شما تعامل می‌کنيم، الان هم می‌گوييم ما نيروگاه و وسايل ميخواهيم و اگر داديد با شما قرار داد می‌بنديم در غير اين صورت خودمان نيروگاه خواهيم ساخت.
وی با اشاره به عهد شکنی برخی کشورها در مورد فعاليت‌های فضايی کشور گفت: سه سال پيش يک ماهواره مشترک به هوا فرستاديم ، اما آنها آن را در مدار گم کرده و اينک جوابی به‌‌ما نمی‌دهند. قرار بود که برای ما يک ايستگاه زمينی بسازند که از اين کار نيز خودداری کردند. اما ما در حال حاضر توانسته‌ايم ايستگاه زمينی پرتاب ماهواره بسازيم و بتوانيم از آن استفاده کنيم.
وی تاکيدکرد: هنر آنها جلوگيری از رشد وکمال کشورها است، در حالی که نمی‌توان مقابل رشد فکری يک ملت خصوصا ملت ايران را گرفت.
احمدی نژاد با اشاره به مذاکرات هسته‌ای با سه کشور در سعدآباد گفت: در نشست سعدآباد که سند آن وجود دارد و فردی هم در داخل نمی‌تواند آن را تکذيب کند آنها به ما گفتند که ۱۰ سال کار بايد متوقف کنيد تا شايد بعداز آن اجازه داده شود سانتيوژهای تحقيقاتی توليد کنيم؛ اين گونه تحقير ملتها مناسب نيست.
احمدی‌نژاد تاکيد کرد: ما دوست داريم که با تمام کشورها تعامل علمی و فناوری و تکنولوژی داشته باشيم اما اگر آنها خود رابگيرند مورد قبول نيست و کسی در ايران اين امر را نمی‌پذيرد و اگر شخصی هم چنين طرز تفکری داشته باشد از جريان زلال و خروشان ملت حذف می‌شود.
احمدی نژاد ادامه داد: چندی پيش بحث تبادل ۲۰ درصد سوخت مطرح کردند، اما بازی درآوردند و در حال حاضر پيغام دادند همکاری می‌کنيم راه تعامل برای ما باز است.
وی با اشاره به سخنان رئيس مرکز علمی علوم و فنون ليزر ايران مبنی بر اينکه با انتقال تکنولوژی مخالفم، گفت: من مخالف اين قضيه نيستيم، اما هم ايشان درست می‌گويند هم بنده مسلم است که کشورهای ديگر هيچگاه فوت کوزه گری را به کسی نمی‌دهند ،اما من با انتقال تکنولوژی موافقم به شرطی که منبع صدور آن ملت و دانشمندان ايرانی باشندو باورم بر اين است که با شتابی که در پيش گرفته‌ايم تا چند سال آينده آنها پيش ما آمده و خواهان اين علم خواهند بود.
وی برگزاری نمايشگاه دستاوردهای مرکز علمی علوم و فنون ليزر ايران را در نوع خود يک دستاورد بزرگ سياسی عنوان کرد و گفت: همه جوانان بدانند راه سعادت، ‌کمال و رسيدن به حيات طيبه علم است و اگر ملتی تمام توان خود را برای دستيابی به علم به کار گيرد بی‌شک پيشرفت خواهد کرد.
رئيس‌جمهور با بيان اينکه ما علم ضد بشر و تسلط بر انسان و يا فريب او را نمی‌خواهيم، ادامه داد: ما علومی که عليه بشريت به کار گرفته می‌شود را آدمکشی و ضد بشری می‌دانيم. ما از کشف علم به دنبال ايجاد عدالت و آوردن کمال سعادت برای بشر هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016