یکشنبه 2 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی خطاب به اوباما: فکری به حال وزير خارجه خود کنيد که منافع ملی‌تان را به مسلخ می‌برد، ايلنا

ـ با اتمام حجت ملت در ۲۲ بهمن هر گونه حرف و سخن و اقدام اختلا‌ف‌انگيز همسويی با دشمن است
ـ چارچوب مطالعه مجلس درباره بودجه، سند چشم‌انداز و سياست‌های کلی به ويژه سياست‌های برنامه پنجم و اجرای قوانين مصوب است


ايلنا:رئيس مجلس شورای اسلامی خطاب به باراک اوباما گفت:تا دير نشده فکری به حال وزير امور خارجه خود کنيد که ظاهرا هنوز از ميدان رقابت‌های انتخاباتی خارج نشده و منافع ملی اين کشور را به مسلخ می‌برد.
به گزارش خبرنگار ايلنا علی لاريجانی در آغاز جلسه علنی روز يکشنبه مجلس طی سخنانی گفت: ۲۲ بهمن امسال در اندازه شکوه ملت ايران ظهور کرد و با وجود دسايس متنوع سياسی و رسانه‌ای کشورهای زورگو و بازی خورده داخلی ملت با حرکت هوشمندانه و عظيم خود مهر پايداری بر وفاداری به آرمان‌های انقلاب را مهر خوش عهدی با رهبری نظام متجلی کرد.
رئيس قوه مقننه يادآور شد: اين حضور حماسی به نحوی بود که طراحی‌های سياسی سلطه‌گران آمريکايی و غربی را به سخره گرفت و آنان را دچار آشفتگی تحليل کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


لاريجانی يادآور شد:آنگونه که آنها تاب نياوردن و مسوولان آمريکايی با شتاب زدگی به سفرهای منطقه‌ای پناه آورده‌اند تا شايد نوعی ابهت تصنعی برای خويش فراهم کنند.
نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: حالت نسيان سياسی اين پيش مردگان ديپلماتيک بسيار اسفبار است که تا چند روز سخن مبارزه بار نظام جمهوری اسلامی ايران سر می‌دادند و بودجه برای تهديد بنيه نظام مصرف می‌کردند که يکبار در سفر خود نگران و از جايگزينی دولت، رهبری و مجلس با ديکتاتوری نظامی شدند.
وی اين سخنان را نمونه‌ای از سطح فکر مسولان کشوری ذکر کرد که مدعی مديريت جهانی هستند.
لاريجانی افزود: بايد به آنها حق داد که دچار سوء بيماری شده‌اند چرا که ملت بزرگ ايران با حضور خود درراهپيمايی ۲۲ بهمن خاک بر چشم آنان ريختند.
وی خطاب به باراک اوباما رئيس‌جمهوری آمريکا توصيه کرد تا دير نشده فکری به حال وزير امور خارجه خود کند که ظاهرا هنوز از ميدان رقابت‌های انتخاباتی خارج نشده و منابع ملی اين کشور را به مسلخ می‌برد.
وی به پيام رهبر معظم انقلاب در مورد ۲۲ بهمن اشاره و خاطرنشان کرد: ايشان به صراحت اعلام کردند که ما با استکبار و نظام سلطه و تسلط چند کشور در جهان مخالف هستيم و با آنان مبارزه می‌کنيم و نخواهيم گذاشت اين چند دولت با سرنوشت دنيا بازی کند.
رئيس مجلس گفت: يکی از مسولان کشور عربی منطقه فريب دوره گردی آمريکا را خورده و ضرورت اقدامات سريعتر نسبت به خطر ايران را به زبان جاری کرد.
لاريجانی خطاب به اين کشور عربی اظهارداشت: شما چرا حيثيت خود رابه زبان درازی آمريکايی‌ها گره زده‌ايد آنها همان قدر که از شاه ايران استفاده ابزاری کرده‌اند به شاه زادگان کشورهای ديگر نيز توجه می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: شما همکاری اسلامی را فدای حرکت ماجراجويانه کشوری می‌کنيد که در منطقه به دنبال دستاويزی است که تا خود را از باتلاق اشتباهات در افغانستان، عراق، فلسطين و لبنان نجات دهد.
رئيس مجلس شورای اسلامی در بخش ديگری از سخنان خود اظهار اميدواری کرد کميسيون تلفيق تا سيزدهم اسفندماه جاری گزارش خود را به مجلس ارائه کند تا مجلس قادر به بررسی بودجه ۸۹ از پانزدهم اسفند باشد.
وی همچنين ضمن تبريک به وزارت دفاع و ارتش نيرومند جمهوری اسلامی به دليل ساخت و الحاق ناوشکن جماران به نيروی دريايی و با بيان اينکه ايران قدرتمند خطر برای زورگويان مستکبر است نه برای مسلمانان منطقه، خاطر نشان کرد: به اين برادران تبريک می‌گوئيم که با همت بلند و اتکا به دانش درونی کشور به اين دستاورد دفاعی نايل آمدند.
رئيس قوه مقننه با اشاره به برخی فضاسازی‌ها عليه جمهوری اسلامی در رابطه با موضوع هسته‌ای يادآور شد: اين روزها مجددا شاهد فضاسازی غيرعادی در موضوع هسته‌ای کشور هستيم.
وی افزود: گزارش مديرکل آژانس را دستاويزی قرار دادند تا با تمسک ناقص به برخی فرازهای گزارش افکار عمومی را منحرف کنند.
لاريجانی در ادامه تصريح کرد: سئوال مهم اين است که در فاصله چند ماهه اخير که گزارش قبلی آژانس ارائه شد و در آن از مذاکرات، حمايت شد و همگی مسرور بودند که مذاکرات در حال به نتيجه رسيدن است تا امروز که گزارش جديد مديرکل را شاهد هستيم چه حادثه مهمی رخ داده است که اين همه دعاوی مبهم و مغلوط سر هم کرده‌ايد.
وی تصريح کرد: آيا اين همه ادعاها در اين چند ماهه رخ داده است يا اينکه کشورهای قدرتمند هنگامی که مذاکرات را به سوی منافع خود سوق دهند، گزارش آژانس بين‌المللی انرژی اتمی آرام و خوش‌خط خواهد بود.
رئيس قوه مقننه تصريح کرد: به محض اينکه ايران به درستی پرده فريب‌کاری آنان را در مذاکرات کنار بزند فوری همه دعاوی کهنه يک کشور زورگو را به عنوان سند در گزارش آژانس منعکس می‌کند.
نماينده مردم قم در مجلس شورای اسلامی سئوال اساسی را اين موضوع دانست که در گزارش قبلی آژانس آيا اطلاع از اين دعاوی دروغی وجود نداشته و اگر هم داشته چرا آن ‌موقع مطرح نشده است.
لاريجانی در ادامه اظهار داشت: اين نگاه ابزاری به آژانس هيچ حيثيتی برای اين نهاد بين‌المللی و مديريت آن باقی نمی‌گذارد و کشورهای زورگو مطمئن باشند با اين روش‌های فريب‌کارانه نمی‌توانند ملت‌ ايران را از راهی که انتخاب کرده‌ است منحرف کند و قطعا با استقامت ملت مواجه خواهند شد.
وی در ادامه يادآور شد: همه اين شرايط نشان می‌دهد تمامی نيروهای وفادار انقلاب بيش از هر زمان ديگری بايد با پرهيز از اختلافات به وحدت درونی تمرکز کنند و در مقابل فتنه‌انگيزی آنان يک‌صدا و با محوريت قانون اساسی و رهبری با استواری از منافع ملی کشور دفاع کنند.
رئيس مجلس شورای اسلامی تاکيد کرد:‌ در شرايط فعلی و با اتمام حجت ملت در ۲۲ بهمن هر گونه حرف و سخن و اقدام اختلا‌ف‌انگيز و فتنه‌گرايانه همسويی با دشمن است و مسئولين قوای مختلف بايد با کار و تلاش صميمانه پاسخ حمايت مردم را به درستی بدهند.
لاريجانی با اشاره به بررسی لايحه بودجه ۸۹ در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: امروز بحث بودجه سال آينده و برنامه پنجم توسعه نيازمند فضای آرام و منطقی و کارشناسی در استفاده بهينه از امکانات دارد.
وی ادامه داد: چارچوب مطالعه مجلس سند چشم‌انداز و سياست‌های کلی به ويژه سياست‌های برنامه پنجم و اجرای قوانين مصوب است و به جای بحث‌های فرعی، مجلس با ارزيابی بودجه و برنامه در قرابت با اسناد بالادستی مسير اصلاح را طی خواهد کرد.
رئيس مجلس خاطرنشان کرد: کميسيون تلفيق در فرصت باقی‌مانده با کلان‌نگری به بررسی دقيق گزارش خود را تا سيزدهم اسفند ماه سال جاری به مجلس ارائه کند تا مجلس بتواند از پانزدهم اسفند بررسی خود را آغاز کند.
وی همچنين درگذشت حجت‌الاسلام والمسملمين فاکر رئيس کميسيون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی را که در هفته گذشته دار فانی را وداع گفت به خانواده وی و نمايندگان مجلس و ملت ايران تسليت گفت و از وی به عنوان چهره‌ای شاخص در جامعه روحانيت مبارز ياد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016