دوشنبه 3 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رسايي در دانشگاه تهران: ادعاي تحصيل مهدي هاشمي در لندن دروغ است، فارس

نماينده مردم تهران در مجلس اظهار داشت: اين گه گفته مي شود مهدي هاشمي در لندن ساكن است دروغ است؛ او در دبي به سر مي برد و تحصيل او يك دروغ است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاه خبرگزاري فارس، حجت الاسلام حميد رسايي در ادامه نشست سرنوشت چهره‌هاي انقلاب صعود يا سقوط كه بعد از ظهر امروز در سالن دانشكده داروسازي دانشگاه تهران برگزار شد پس از اتمام سخنان خود در جلسه پرسش و پاسخ دانشجويان در پاسخ به دانشجويي كه گفت افراد كه خود را بي طرف مي‌دانند آيا در قرآن كريم به آنها اشاره شده است، خاطرنشان كرد: ما فرد بي‌طرف نداريم سكوت يك نوع دخالت است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وي افزود: عده‌اي در حال بريدن سر امام حسين (ع) سكوت كردند و سكوت آنها به نفع جريان يزيد و معاويه شد.

رسايي با طرح اين سئوال كه آيا اگر با سران فتنه در همان روزهاي اول برخورد مي‌شد آيا اين ريزش‌ها صورت مي‌گرفت يا خير؟ خاطرنشان كرد: پس از حوادث جريان فتنه در روز قدس، 13 آبان و روز عاشورا جمعيت آنها ريزش پيدا كرد و در نهايت در حماسه 9 دي ماه سيل آمده و خس و خاشاك را برد.

وي افزود: برخي شايعه كردند كه احمدي نژاد گفته است راي دادن به موسوي خس و خاشاك است در حالي كه ما در كنار احمدي نژاد حضور داشتيم و رئيس جمهور كشورمان گفت: من رئيس جمهور 40 ميليوني هستم و كساني كه شيشه شكسته و اغتشاشات كرده‌اند خس و خاشاك هستند و در ادامه مشخص شد اينگونه افراد به سازمان‌هاي جاسوسي، سلطنت طلبان، منافقان و ... وصل هستند.

اين نماينده مجلس در ادامه تاكيد كرد: اينگونه افراد از ابتداي انقلاب حضور داشتند. برخي از اين گروه خانواده‌هايي هستند كه به دستور امام خميني (ره) حكم اعدام در خصوص آنها اجرا شد و بايد اجرا مي‌شد و اكنون كينه دارند. كمترين جرم سران فتنه اين است كه اين عناصر ضد انقلاب را كه از ابتداي انقلاب حضور داشتند جرات و جسارت داد.

رسايي در پاسخ به دانشجويي در خصوص برخورد دستگاه قضايي با مهدي هاشمي تاكيد كرد: برخورد با سران فتنه و از جمله مهدي هاشمي يك آزمون براي دستگاه قضايي كشور است، مي دانيم در برخورد با سران فتنه سياست صبر و بصيرت مقام معظم رهبري حاكم است و البته ايشان به وقت خود برخورد خواهند كرد اما بايد توجه داشت سران فتنه در 22 بهمن ماه امسال در خيابان‌هاي كشور به روشني محاكمه شدند.

رسايي در ادامه تاكيد كرد: مهدي هاشمي كه گفته مي‌شود در لندن ساكن شده است اكنون در لندن حضور ندارند و در دبي ساكن است و حتي آقاي مرعشي چند وقت پيش به ملاقات وي رفته است و تحصيل وي دروغ است و يكي از دروغ‌هايي است كه در ادامه سلسله دروغ‌هاي پس از انتخابات مطرح است.

وي افزود: دستگاه قضايي اعلام مي‌كند پرونده مهدي هاشمي به مراجع ذي ربط ارجاع شده در حالي كه بايد دستگاه قضايي در ابتدا مهدي هاشمي را در دادگاه احضار كند و حال چرا دستگاه قضايي وي را احضار نمي‌كند و اين بحث در مجلس شوراي اسلامي هم مطرح شده است اما هنوز جواب قانع كننده‌اي در خصوص اينكه پرونده وي به مراجع قضايي ارجاع شده يا خير را دريافت نكرده‌ايم و بايد توجه داشت كه احضار مهدي هاشمي به دادگاه اولين اقدامي است كه بايد صورت بگيرد. اما تاكنون متاسفانه اين اقدام عملي نشده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016