چهارشنبه 12 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد واشنگتن از فعالیت‌های هسته‌ای و ادامۀ اختناق در ایران، راديو بين‌المللی فرانسه

فواد روستائی ـ فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجۀ امریکا، در گفتگوئی با خبرنگاران به رابطۀ ملت و دولت در جمهوری اسلامی ایران پرداخت و آن چه را که از آن با عنوان"گسست" میان مردم ایران و یک رژیم به گفتۀ او "روز به روز پلیسی تر" می خواند مورد انتقاد قرارداد. سخنگوی وزارت امورخارجۀ آمریکا گفت این "گسست" از زمان اعلام پیروزی مجدد محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دهم بیشتر شده است.
از نظر ایالات متحدۀ آمریکا، جمهوری اسلامی ایران ظاهراً قصد ندارد به مسئولیت ها و تعهدات خود در ارتباط با فعالیت های هسته ای این کشور احترام بگذارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رابرت گیبس، سخنگوی کاخ سفید واشنگتن، دیروز (سه شنبه) ضمن بیان این مطلب افزود مقامات جمهوری اسلامی ایران به جهانیان نشان داده اند که در نظر ندارند به مسئولیت های خود در این مورد احترام بگذارند. این سخنگو افزود اگر بنا بر این شیوه باشد، آمریکا به مراحل بعدی (برخورد با فعالیت های هسته ای ایران) خواهد پرداخت.

همزمان با این اظهارات سخنگوی کاخ سفید، فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجۀ امریکا، در گفتگوئی با خبرنگاران به رابطۀ ملت و دولت در جمهوری اسلامی ایران پرداخت و آن چه را که از آن با عنوان"گسست " میان مردم ایران و یک رژیم به گفتۀ او "روز به روز پلیسی تر" می خواند مورد انتقاد قرارداد. سخنگوی وزارت امورخارجۀ آمریکا گفت این "گسست" از زمان اعلام پیروزی مجدد محمود احمدی نژاد در انتخابات ریاست جمهوری دهم بیشتر شده است.

فیلیپ کراولی گفت مردم آن چه را که از٩ ماه پیش در ایران می گذرد به چشم خود می بینند و می فهمند که رژیم روز به روز از ماهیت پلیسی تری برخوردار می شود.

خبرگزاری فرانسه پس از اشاره به توقیف روزنامۀ اعتماد و هفته نامۀ ایراندخت و نیز دستگیری جعفر پناهی، سینماگر معروف ایرانی، در روز سه شنبه به نقل از سخنگوی وزارت امورخارجۀ آمریکا می نویسد دولت ایران شهروندان خود را از حق دسترسی به اخبار و اطلاعات محروم می کند. فیلیپ کراولی از این حق به عنوان "حقی جهانشمول" یاد کرده و محروم شدن مردم از آن را مورد انتقاد قرار داده است.

به باور این مقام آمریکائی، رویدادهای اخیر در ایران به آمریکا امکان خواهد داد تا دیگر قدرت های بزرگ جهان را به موافقت با اعمال تحریم های جدید علیه ایران در ارتباط با برنامۀ هسته ای این کشور متقاعد سازد.

در این میان، دولت کانادا در روز سه شنبه اعلام کرد در مقام رئیس دوره ای هشت کشور بزرگ صنعتی جهان ( گروه کشورهای موسوم به گروه ژ-هشت) از اعضای این گروه خواهد خواست در شورای امنیت سازمان ملل مجازات های تازه ای را علیه جمهوری اسلامی ایران به تصویب برسانند.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه از اوتاوا، وزیر امورخارجۀ کانادا این درخواست را در نشست وزرای امورخارجۀ هشت کشور در پایان ماه مارس مطرح خواهد کرد.

آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، انگلیس، ایتالیا، ژاپن و روسیه در این گروه عضویت دارند. وزیر امورخارجۀ کانادا افزود از نظر این کشور تصویب مجازات های جدیدی علیه ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل متحد امری ضروری است.

سرانجام این که آویگدور لایبرمن، وزیر امورخارجۀ اسرائیل، نیز در روز سه شنبه گفت آمریکا باید جمهوری اسلامی ایران را به همان شیوه ای تحریم کند که کشور کوبا را تحریم کرده است. وزیر امورخارجۀ اسرائیل که رهبری یکی از احزاب راست افراطی این کشور را بر عهده دارد افزود تحریم و مجازات کوبا از سوی آمریکا الگوئی است که کارآمدی خود را نشان داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016