چهارشنبه 12 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بهزاد مهرانی، روزنامه‌نگار و فعال حقوق‌بشر بازداشت شد، رهانا

بهزاد مهرانی وبلاگ‌نويس، روزنامه‌نگار و فعال حقوق‌بشر صبح امروز در خيابان توسط ماموران امنيتی بازداشت شد.

رهانا: در پی دستگيری‌ فعالين مدنی و مطبوعاتی از شب گذشته و صبح امروز، بهزاد مهرانی وبلاگ نويس و فعال حقوق‌بشر صبح امروز در خيابان بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار رهانا، ماموران امنيتی صبح امروز بعد از بازداشت وی او را به خانه برده‌ و مشغول تفتيش خانه شده بودند. تا لحظه تنظيم اين گزارش، ماموران امنيتی هم‌چنان در خانه‌ی اين فعال مدنی و وبلاگ‌نويس هستند. بعد از بازداشت بهزاد مهرانی وی به محل نامعلومی منتقل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ماموران امنيتی از منزل وی تعدادی سی‌دی و کتاب را ضبط کرده‌اند

از دليل بازداشت و اتهامات وی خبری در دست نيست. بهزاد مهرانی مدت‌ها است هيچ فعاليتی نداشته و حتا وبلاگ‌ خود را به روز نمی‌کرده است.

گفتنی است در طی ديشب و امروز نصور نقی‌پور، دکتر حسام فيروزی و محبوبه‌ کرمی بازداشت شده‌اند.

***

هجوم دوباره پنج مامور امنیتی برای بازداشت بهزاد مهرانی که صبح دستیگر شده بود

در حالی که بهزاد مهرانی صبح امروز بازداشت شده بود، پنج مامور امنیتی دوباره به منزل وی برای بازداشتش مراجعه کردند.

رهانا: حضور این نیروهای امنیتی در حالی صورت پذیرفت که بهزاد مهرانی ساعاتی پیش از سوی دیگر نیروهای امنیتی بازداشت شده بود. این ۵ مامور اعلام کردند که قرار بوده است «ما بهزاد مهرانی را بازداشت کنیم و بازداشت او با هماهنگی ما نبوده است».

به گزارش خبرنگار رهانا این اتفاق در حالی افتاد که صبح امروز بهزاد مهرانی در حال خروج از منزل توسط عده‌ای از ماموران بازداشت و سپس منزل وی به مدت سه ساعت توسط آنان مورد تفتیش قرار گرفته بود. خانواده‌ی مهرانی از پنج مامور جدید درخواست نشان دادن حکم را می‌کنند که آن‌ها گوشه‌ای از برگه‌ای را نشان می‌دهند که نام بهزاد مهرانی روی آن درج شده بود.

خانواده درخواست می‌کنند که حکم کامل را نشان بدهند که این ماموران از ارائه حکم خودداری می‌کنند و اعلام می‌کنند که اگر خود آقای مهرانی بود به او نشان می‌دادیم.

گفتنی است مامورانی که صبح برای بازداشت این روزنامه‌نگار و وبلاگ‌نویس مراجعه کرده بودند، از وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی بوده‌اند. این امر نشان دهنده‌ی بازداشت‌های خودسرانه توسط نهادهای امنیتی است که بدون داشتن حکم صدور بازداشت از قوه قضاییه عمل می کنند و قضات دادگاه‌ها عملا از این نوع دستگیری‌ها اطلاعی ندارند.

لازم به ذکر است که هنوز از دلیل بازداشت و اتهام یا اتهامات بهزاد مهرانی و محل بازداشت وی خبری در دست نیست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016