جمعه 14 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دانشجو: شفاف و واضح می‌گويم افرادی مورد نياز ما در دانشگاه‌ها هستند که التزام عملی به اسلام و ولايت فقيه داشته‌باشند، مهر

ـ غير هم‌سوها با نظام را خارج می‌کنيم

ساری - خبرگزاری مهر: وزير علوم، تحقيقات و فناوری با اشاره به اينکه دانشگاه ها به تعبير معمار کبير انقلاب بايد کارخانه آدم سازی باشند، اظهار داشت: قاطبه دانشگاهيان کشور با مسير انقلاب همسو هستند و هر کسی نتواند در اين مسير حرکت کند بدون تعارف بايد از جمع برود.
به گزارش خبرنگار مهر در بهشهر، کامران دانشجو غروب پنجشنبه در گردهمايی روسای دانشگاه های دولتی، آزاد، غيرانتفاعی، پيام نور، علمی کاربردی و موسسات وابسته شمال کشور در دانشگاه علم و صنعت بهشهر با طرح سئوالی خطاب به روسای دانشگاه ها به آنان گفت: آيا اساتيد آنچه را به عنوان مدرس بايد ايفای نقش کنند دارند و نيروی انسانی متعهد و دينداری را تحويل جامعه می دهند؟ گسترش دانشگاه ها، رشته، واحد، آموزشکده، مجتمع و .... تنها موضوعات مربوط به محصول بيرونی دانشگاهها نيست.

وی خاطر نشان کرد: افزايش فعاليتهای فرهنگی در دانشگاهها ضرورت دارد و بايد برای تقويت باورهای فرهنگی دانشجويان برنامه ريزی شود و نگاه به فعاليت فرهنگی در دانشگاه ها تقويت شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


فرهيختگی به معنای احترام به قانون و مقدسات است

وزير علوم، تحقيقات و فناوری با اشاره به اينکه اساتيد و دانشجويان اکنون به مرزبندی خود در دانشگاه ها افتخار می کنند تصريح کرد: فرهيختگی به نوع برخوردهای پس از انتخابات نيست بلکه فرهيختگی به معنای احترام به قانون و مقدسات است.

دانشجو با بيان اينکه همه دانشگاه های ايران و ساير کشورهای دنيا دارای اهداف مشترکی به نام علم آموزی و ارتقاء سطوح علمی خود هستند، يادآور شد: در دانشگاه های ايران نگاه و جهان بينی ما به انسان است ولی آن دانشگاه ها نسخه های آزادی را می پيچند و جامعه را به زوال می کشانند.

وزير علوم با اعلام اين مهم که علم و ايمان دو بال دانشگاه های ايران است، افزود: متاسفانه عده ای پس از انتخابات به دنبال تضعيف ولايت پذيری جوانان در جامعه رفته بودند و می خواستند ولايت پذيری ملت ايران را زير سئوال ببرند.

گسترش آموزش عالی حالت انفعال دارد

وزير علوم با اشاره به اينکه جنگ نرم فعلی جنگ نرم تحميلی عليه ايران است، گفت: گسترش آموزش عالی بايد بر اساس برنامه باشد و از انفعال خارج شود که متاسفانه اکنون حالت انفعالی دارد.

دانشجو با اشاره به اينکه شفاف و واضح می گويم افرادی مورد نياز ما در دانشگاه ها هستند که التزام عملی به اسلام و ولايت فقيه داشته باشند، تاکيد کرد: دانشگاه های کشور به اساتيدی نياز دارند که با جان و دل و از صميم قلب دانشجويان خود را دوست داشته باشند و اين اساتيد در دانشگاه کادر سازی کنند تا جمهوری اسلامی ايران پابرجا و پيروز بماند.

به ميزان نياز افراد دلسوز داريم که بخواهيم غيرهمسوها را خارج کنيم

وی با پاسخ به اظهار نظرهای برخی مبنی بر اينکه معتقدند توان اساتيد دانشگاه های کشور رو به کاهش است، افزود: به ميزان مورد نياز افراد دلسوز در کشور داريم که بخواهيم افراد غيرهمسو با نظام را از بدنه را خارج کنيم و از اين اقدام خود شرمنده نخواهيم بود.

وی ببان داشت: در دانشگاههای کشور به مدرسينی نياز داريم که دانشجويان را به عنوان پياده نظام حزب خود ندانسته و در مسير ولايت و دين حرکت دهند.

وزارت علوم مماشاتی با مبلغان فرهنگ غربی و سلطنت طلبان نخواهد داشت

دانشجو با بيان اينکه روسای دانشگاه ها حق ندارند کسی را در دانشگاه ها جذب کنند که در مسير التزام عملی به ولايت فقيه و قانون اساسی حرکت نمی کند، خاطر نشان کرد: وزارت علوم هيچ مماشاتی با حزب و گروهی در اين زمينه نخواهد داشت و با مبلغين فرهنگ غربی و سلطنت طلبانه در دانشگاه ها برخورد می کند.

وزير علوم با اعلام اين مهم که وزارت علوم به فرد يا تشکل دانشجويی اجازه انتشار اخبار برخلاف نظام و ارزشهای انقلاب در دانشگاه ها نمی دهد، تصريح کرد: نه اعتباری برای اين نشريات در نظر می گيريم و اگر متوجه حمايتهای مالی بيرونی به اين نوع نشريات در دانشگاه ها شويم برخورد جدی و قانونی خواهيم کرد.

وی با بيان اينکه تخصص های علمی در دانشگاه ها توامان با دين خواهد بود يادآور شد: تعداد انگشت شماری که عليه نظام و مقدسات اسلام شعار می دهند به عدد انگشتان دست هم نخواهند رسيد که با اين افراد برخورد قاطعی خواهيم کرد.

مديريت پدرانه می کنيم تا مديريت جناحی بر دانشجو غلبه نکند

دانشجو همچنين با اذعان به اينکه قائل به اجرای کاپيتولاسيون در داخل دانشگاه ها نيستيم تصريح کرد: در درون دانشگاه ها بر اساس مقررات عمل می کنيم و اين به معنای مديريت پدرانه کردن با دانشجويان است تا مديريت جناحی بر دانشجويان غلبه نکند.

هادی ابراهيمی، معاون سياسی و امنيتی استانداری مازندران نيز با اشاره به وجود ظرفيت ها و قابليت های عظيم فرهنگی در استان تصريح کرد: در حوزه علوم انسانی شخصيت ها و مشاهير فراوانی در مازندران داريم که بايد در دانشگاه ها اين عده معرفی شوند.

وی بيان داشت: استانداری مازندران هر ماموريتی را که وزارت علوم برای ارتقاء فعاليت های دانشگاهی و توسعه فضاهای آموزشی ارائه دهد اجرايی خواهد کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016