شنبه 15 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مديرکل اطلاعات و اخبار خارجی سيما: دستگيری حميد معصومی‌نژاد در ايتاليا سياسی است و مبنای قانونی ندارد، ايسنا

مديرکل اطلاعات و اخبار خارجی سيما معتقد است: فشاری که روی حميد معصوم‌نژاد، خبرنگار دستگير شده ايرانی است، بيشتر سياسی است تا حقوقی.

حسن عابدينی در گفت‌وگو با خبرنگار سرويس تلويزيون ايسنا خاطرنشان کرد: حميد معصومی‌نژاد حدود ۲ دهه است که در ايتاليا فعاليت می‌کند و مقيم اين کشوراست؛ او مدت ۱۰ تا ۱۵ سال است که به عنوان خبرنگار با صدا‌وسيما همکاری دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مديرکل اطلاعات و اخبار خارجی سيما خبر با يادآوری اين مطلب که معصومی‌نژاد به‌صورت رسمی عضو اتحاديه‌ی خبرنگاران خارجی مقيم ايتاليا است، دراين زمينه اظهارکرد: زمانی که نيروهای امنيتی برای دستگيری آقای معصومی‌نژاد آمده‌اند، وی در دفتر کارش در اتحاديه خبرنگاران خارجی مقيم ايتاليا بوده‌است و نيرو‌های امنيتی کامپيوتر و وسايل او را از محل اين اتحاديه برده‌اند.

عابدينی تاکيد کرد:معصومی‌نژاد خبرنگار فعال و حرفه‌يی ايرانی در خارج از کشور بوده‌است و چهره‌ای شناخته برای خبرنگاران ايتاليايی و خارجی مقيم ايتاليا محسوب می‌شود. حتی خبرنگاران شبکه‌های عرب و انگليسی زبان، متفق النظر بودند که معصوم نژاد، چهره شناخته شده‌ای در رسانه‌ها بوده‌است.

مديرکل اطلاعات و اخبار خارجی سيما با اعتقاد بر اين که اتهامات به خبرنگار دستگير شده ايرانی، مبنای حقوقی ندارد، در اين باره اظهار کرد: از جمله اتهامات ايشان اين بوده‌است که روابط گسترده‌يی با افراد ايتاليايی داشته‌است؛ اين در حالی است که اين کار جزء وظايف خبرنگار است. ايشان با خبرنگاران خارجی در ايتاليا و هم‌چنين خبرنگاران ايتاليايی روابط داشته است.

وی با بيان اين که با دستگيری حميد معصومی‌نژاد دور تازه‌ای از عمليات روانی ضد جمهوری اسلامی ايران شکل گرفته‌است، خاطرنشان کرد: برلوسکونی در سفری که به سرزمين‌های اشغالی داشت، در ديداربا بنيامين نتان ياهو و همچنين سخنرانی در پارلمان، وعده داد که فشارها را بر ايران بيشتر می‌کند. بر اين اساس دستگيری معصومی‌نژاد در زمره جنجال‌های رسانه‌ای است که ضد جمهوری اسلامی ايران شکل گرفت.

به اعتقاد مديرکل اخبار خارجی واحد مرکزی خبر، دستگيری خبرنگار ايرانی نه تنها آزادی بيان را نقض می‌کند بلکه نقض حقوق شهروندی نيز محسوب می‌شود.

وی درباره اتهامات وارده به حميد معصومی نژاد، گفت: دادستان ايتاليا اعلام کرده که ايميل‌ها، نامه‌ها و مکاتبات معصومی‌نژاد در ۶ ماه گذشته کنترل شده و تلفن‌های او نيز شنود شده‌اند و به اين نتيجه رسيده‌اند که روابط گسترده‌ای داشته‌است و زمينه‌ساز انتقال تجهيزات با کاربرد دوگانه به ايران بوده‌است.

عابدينی ادامه داد: اعلام کرده‌اند دوربين‌هايی که وی به حمل آنها متهم شده، می‌توانند هم کاربرد نظامی و هم کاربرد غيرنظامی داشته باشند؛ در صورتی اگر اين موضوع درست باشد که نيست، به نظر می‌رسد، جوسازی تبليغاتی کرده‌اند. دادستانی ايتاليا با حربه رسانه‌يی، عنوان اسلحه آورده که همه فکر کنند می‌خواهند اسلحه صادر کنند؛ اين در حالی است که صرفا جنجال رسانه‌يی است و می‌خواهند همزمان با اجلاس حکام، کليد تبليغاتی جوسازی عليه ايران را بزنند. اما چون مبنای قانونی ندارد، خيلی نمی‌توانند موفقيت به‌دست آورند.

او اعلام کرد: صداو‌سيما با مراکز مختلف و دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی و سفارت جمهوری اسلامی در ايتاليا هماهنگی کرده‌است و قصد دارند برای معصومی‌نژاد وکيل بگيرند تا از جهت قانونی وضعيتش را پيگيری کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016