سه شنبه 18 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی: دولت اوباش، دولت آدم‌کش آمريکاست، ايسنا

رييس قوه مقننه تصريح کرد: دولت آمريکا مطمئن باشد ملت‌ها و به خصوص ملت ايران به عنوان کانون بيداری اسلامی در راه مبارزه با استکبار آمريکا با اطمينان گام بر می‌دارد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، علی لاريجانی در نطق امروز خود با اشاره به ۱۸ اسفند سالروز بزرگداشت سيدجمال‌الدين اسدآبادی گفت: ۱۸ اسفند روز بزرگداشت شهيد سيدجمال‌الدين اسدآبادی و سالروز اولين انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۵۸ است که نظام جمهوری اسلامی بر رکن اصلی جمهوريت استوار گرديد و از آن تاريخ اراده ملت از طريق مجلس به تصميمات اساسی کشور مسلط گشت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی افزود: سخن بلند امام (ره) که مجلس در راس امور است به همگان مسير آينده جمهوری اسلامی را روشن نمود که احترام به ملت و احترام به رای مردم در تمکين به قانون و احترام به مجلس تبلور دارد.

رييس مجلس شورای اسلامی تصريح کرد: البته صيانت از اين جايگاه به تصميمات دقيق، ملی و انقلابی مربوط است که بحمدالله درايت نمايندگان مجلس و اصرار آنان در تحقق قانون نشان دهنده درک عميق آنان نسبت به اين امر است.

لاريجانی با گراميداشت ياد شهيد سيدجمال‌الدين اسدآبادی افزود: وی به حق يکی از مصلحان بزرگ اسلامی در تاريخ معاصر است. او در بيداری مسلمانان نقش بسزايی داشت آغازگر فکری بود که مسلمانان به پتانسيل اتحاد درونی خود توجه نمايند و در مقابل استبداد و استعمار ايستادگی کنند.

نماينده مردم قم در خانه ملت تاکيد کرد: تحرک او در کشورهای مختلف، جريان بالنده‌ای از تفکر مترقی اسلامی را ايجاد کرد که ثمرات آن در کشورهای مختلف به مرور و در زمان‌های مختلف حادث شد.

وی در ادامه افزود: نکته ديگری که لازم است بدان اشارتی کنم سخنان سخيف فرمانده وامانده نيروهای آمريکايی در خاورميانه و آسيای مرکزی ژنرال ديويد پترييوس است، وی با اشاره به حوادث ماه‌های اخير به دولت ايران توهين کرد و از دولت ايران به دولت اوباش‌ها نام برد.

لاريجانی تصريح کرد: قابل درک است که ناراحتی شما از نفرت عمومی ملت‌های منطقه نسبت به آمريکا با اين الفاظ توهين‌آميز بيرون داده شود.

به گزارش ايسنا نمايندگان مجلس در اين هنگام با شعار مرگ بر آمريکا، سخنان لاريجانی را تاييد کردند.

لاريجانی در ادامه گفت: مخصوصا علی‌رغم همه دسيسه‌های شما در دخالت در انتخابات عراق، پاسخ محکمی که ملت رشيد عراق در رای خود به شما دادند، شما حق داريد دچار شوک سياسی شويد، اما با استخدام الفاظ رکيک مشکل شما حل نخواهد شد و هر روز نفرت عمومی نسبت به شما بيشتر خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: دولت اوباش دولت آدم‌کش آمريکاست که ۸۵۰ هزار عراقی را در سال‌های اشغال کشت و مجروح کرد و ده‌ها هزار افغانی را به شهادت رساند و در غزه بيش از ۵ هزار فلسطينی مظلوم را به شهادت رساند و آن فجايع سبوعانه را در زندان‌های ابوغريب و گوانتانامو ايجاد کرد.

لاريجانی خطاب به آمريکا گفت: شما از درد غربت و انزوای سياسی در بين ملت‌ها در رنج هستيد و با اين عربده‌کشی‌ها بيشتر خود را زبون معرفی می‌کنيد البته اين سخنان ماهيت دولت فعلی آمريکا را هم بهتر نشان داد که با چه فرصت‌طلبی قصد دارند تغيير چهره دهند و درسی است برای افراد ساده‌لوحی که تصور کردند اين شعارها دلالت بر يک تغيير ماهوی دارد. حالا مشاهده کنيد چگونه درون خود را نشان دادند.

رييس مجلس در پايان گفت: همان گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند انقلاب اسلامی اين مديريت استکباری زوری بر دنيا را نمی‌پذيرد و با آن مبارزه می‌کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016