سه شنبه 25 اسفند 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه سازمان مجاهدين انقلاب به مناسبت فرارسيدن سال نو

بسم الله الرحمن الرحيم

ملت شريف ايران

سال ۸۸ را در حالی به پايان می بريم به که آگاهی و اراده شما ملت بزرگ در پيگيری مطالبات قانونی و به حقتان در اين سال برگ زرين ديگری بر گنجينه مبارزات افتخار آفرين ايران و ايرانی افزود و جهانيان خواسته يا ناخواسته در برابر عظمت و شکوه آن سر خضوع فرود آوردند. سالی که تقابل حماسه سبز آزادی و مردمسالاری با خشونت و سرکوب بی رحمانه، بصيرت و حقانيت شما و فرزندان فرهيخته شما و متقابلاً بی بصيرتی و خودکامگی قدرت پرستان را با وضوح تمام و در قالب يک تراژدی در سطح ملی به نمايش گذاشت آن گونه که هنوز آثار بهت و حيرت فجايع، زشتی ها و در نورديده شدن بديهی ترين و محترم ترين حريم های انسانی و دينی در ذهن و انديشه ايرانيان باقی است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در حالی به استقبال سال نو می رويم که از يک سو خانواده های بسياری در سوگ عزيزان خود داغدارند، تعدادی بيشترعزيزان و جوانانشان مظلومانه و گمنام در اسارت و حبس به سر می برند و از سرنوشتشان اطلاعی در دست نيست و از سويی ديگر تورم و گرانی لجام گسيخته و توقف و تعطيلی و يا کاهش توليد کارخانجات هر روز انبوه جمعيت بيکاران کشورمی افزايد. روزی نيست که در شهرهای کشور شاهد فرياد اعتراض کارگرانی نباشيم که ماه ها حقوقی دريافت نکرده اند، فريادها و اعتراض های دردمندانه و مظلومانه ای که در هياهوی شعارهای تبليغاتی عدالت پروری و محروميت زدايی و صحنه آرايی های کاذب رسانه رسمی البته گوشی برای شنيدن و چشمی برای ديدن نمی يابند.
دولتی که شعار توسعه سياسی را با تأمين نان مردم متعارض می دانست و در ازای تعطيلی پروژه توسعه سياسی وعده آوردن نفت بر سر سفره مردم می داد امروز هم آزادی را به محاق برده و هم نان را از سفره مردم گرفته است. آنان که توسعه و رشد اقتصادی را طرحی استعماری و ضد عدالت تبليغ می کردند و با وعده تحقق عدالت و نفی نابرابری ها، به فراموشی سپردن برنامه توسعه را توصيه می کردند، امروز ارمغانشان برای اين ملت افزايش ضريب جينی و عميق تر شدن اختلاف طبقاتی، شکاف فقر و غنا و کاهش نرخ رشد اقتصادی به ۷/۲ درصد است.
اين همه در حالی است که جشن و پايکوبی و تزريق شادی کاذب به جامعه با حجم و دامنه ای آشکارا متفاوت با سال های قبل، در دستور کار رسانه ملی قرار گرفته است تا نمکی باشد بر زخم دل خانواده های عزادار و نگران از سرنوشت عزيزان خود و نيز حسرتی تلخ برای خيل عظيم تهيدستان و محرومان.
سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران ضمن تبريک سال نو به ملت شريف ايران يقين دارد که مردم نيک سرشت و نوع دوست ما اجازه ندهند خانواده های مذکور در هياهوی انبوه تبليغات و شادی های سازمان يافته کاذب به فراموشی سپرده شوند. ما از مردم نوع دوست و ايثارگر می خواهيم درايام عيد خانواده های عزادار را فراموش نکنند و در التيام زخم جانکاه ايشان بکوشند، با ديدار از خانواده هايی که عزيزی در بند دارند از غم ايشان بکاهند و با کمک به خانواده های محروم آنان را در شادی سال نو سهيم نمايند و در ايام عيد نوروز و در تجربه ای متفاوت زندگی کردن با جنبش سبز را تمرين کنند. تداوم تجارب و تمرين هايی از اين دست، بقا، شکوفايی، سرزندگی و پيروزی و فرخندگی را برای جنبش اصلاحی و سبز ايران تضمين خواهد کرد.

سازمان مجاهدين انقلاب اسلامی ايران
۲۳/۱۲/۱۳۸۸


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016