سه شنبه 3 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خيز ايران و ترکيه برای روابط اقتصادی ۳۰ ميليارد دلاری، فارس

خبرگزاری فارس: وزير اقتصاد و امور دارايی اعلام کرد: ايران و ترکيه برای روابط اقتصادی ۳۰ ميليارد دلاری خيز برداشتند.

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، در عصر دومين روز از سال نو با حضور وزير اقتصاد و دارايی ايران و ترکيه در هتل رامسر پروتکل همکاری گمرگی دو کشور امضا شد.
سيد شمس الدين حسينی وزير اقتصاد و دارايی ايران در سخنان کوتاهی پس از تبريک سال نو ابراز خرسندی کرد و گفت: جای خوشحالی است که در ابتدای سال نو ميزبان ميهمانان از کشور همسايه هستيم .



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حسينی ادامه داد: با توجه به اينکه در تعطيلات رسمی اول سال نخستين پروتکل تجاری را با کشور همسايه امضا می‌کنيم حکايت از اهميت اين مهم داشته و حتی حاضر نيستيم يک روز را از دست بدهيم.
حسينی در ادامه به روابط ايران و ترکيه اشاره کرد و اظهار داشت: روابط ايران و ترکيه در بالاترين سطح قرار دارد و حال نيز دولت ما و دولت ترکيه فصل جديدی از روابط را نيز آغاز کرده اند که جای بسی خوشحالی است.
وی خاطرنشان کرد: هدفگذاری روابط اقتصادی به ميزان ۳۰ ميليارد دلار حکايت از آن دارد که سران هر دو کشور آگاهی کامل داشته و برای اين هدف اقدامات زيادی انجام داده و می‌دهيم در اين راستا توسعه روابط گمرکی در اولويت قرار دارد.
وزير اقتصاد و دارايی کشورمان افزود: در حال حاضر ما گمرکات فعالی را داريم ولی بسيار اندک بوده و بايد افزايش يابد.
حسينی گفت: توسعه بخش گمرگی بسيار گسترده بوده و گسترش ساير بخش‌ها را نيز به همراه دارد.
وی در ادامه سخنانش با اشاره به بخش گردشگری تصريح کرد: گردشگری نيز در ايران بخش وسيعی است که خطه شمال قطب گرشگری است.

*روابط ايران و ترکيه توسعه می‌يابد
در ادامه اين مراسم حاياتی يازيجی وزير مشاور دولت ترکيه با اشاره به همسايگی دو کشور گفت : با توجه همسايگی ايران و ترکيه نياز است که روابط دو ملت و دولت بيشتر و بهتر شود.
وی بيان داشت: در ايجاد و حفظ اين روابط نقش دو دولت بسيار مهم بوده و بدين لحاظ دولت ترکيه و ايران بايد با نگاه وی‍ژه‌تری اين روابط را دنبال کنند.
يازيجی افزود: بعد از ملاقات سران دو کشور روابط ايران و ترکيه شدت بيشتری يافته و بايد تلاش کنيم تا توانمندی‌‌های دو کشور را شناسايی و زمينه سرمايه‌گذاری را فراهم کنيم.
وی افزود: در برقراری روابط هماهنگی بسيار مهم است و يکی از فعاليت‌های مهمی که نياز به هماهنگی دارد بحث گمرکی است.
وی خاطرنشان کرد: برای اينکه ما بتوانيم به ديدگاهمان دست يابيم نياز به گردهمايی‌ها و نشست‌های بيشتری است و برای اجرايی کردن پروتکل‌های مشابه اين يابد تلاش کرد.
وی در پايان گفت: ما بايد در راستای اجرای هر چه بهتر اين پروتکل و شناسايی توانمندی‌های دو کشور تلاش کنيم زيرا اگر نتوانيم به اين پروتکل‌ها حيات بخشيم در حد يک کاغذ به تاريخ می‌پيوندد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016