جمعه 6 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

يک ماه بی‌خبری نگران کننده از عبدالرضا احمدی فعال حقوق بشر، رهانا

عبدالرضا احمدی فعال حقوق بشر و از اعضای «گزارشگران و فعالان حقوق بشر ايران» از اسفند ماه گذشته بازداشت شده و هيچ خبری از وی در دست نيست.

رهانا: تداوم بازداشت عبدالرضا احمدی در حالی صورت می‌گيرد که در طول نزديک به يک ماه گذشته وی تنها در روزهای نخست دستگيری يک تماس کوتاه با خانواده داشته و از حضور خود در زندان اوين خبر داده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار رهانا، در روز دوازدهم اسفند ماه ماموران امنيتی به منزل وی رفته و با نشان دادن حکم تفتيش خانه و بازداشت احمدی وارد منزل پدری او می‌شوند. آن‌ها بعد از تفتيش کامل منزل و ضبط وسائل شخصی وی، خانواده‌ی وی را مجبور می‌کنند به بهانه‌ی وخامت حال مادرش او را به منزل بکشانند. بعد از آمدن عبدالرضا احمدی به منزل ماموران امنيتی او را بازداشت و به زندان منتقل می‌کنند.

در طول هفته‌های گذشته خانواده‌ی عبدالرضا احمدی در سکوت منتظر آزادی فرزندشان بودند، اما مراجعه و پيگری آن‌ها به مراجع قضايی ثمری نداشته و فرزندشان آزاد نشده است. از احمدی بعد از تماس تلفنی ديگر خبری نيست و خانواده‌ی وی به شدت نگران حال و وضعيت فرزندشان هستند.

لازم به يادآوری است در اسفند ماه گذشته بسياری از کنشگران حقوق بشر بازداشت و رسانه‌های وابسته به دولت شروع به «پرونده سازی رسانه‌ای» عليه اين کنشگران کرده و از موضوع به عنوان «انهدام شبکه سايبری» نام بردند.

عبدالرضا احمدی دارای سابقه روشن در زمينه‌ی فعاليت حقوق بشری بوده است و از اعضای «گزارشگران و فعالان حقوق بشر ايران» است. وی از کسانی است که به آموزش «حقوق بشر» توجه ويژه‌ داشته و همواره در فعاليت‌های خود در اين زمينه کوشش داشته است. با توجه به اين سابقه روشن هنوز از اتهام يا اتهامات احتمالی وی خبری در دست نيست و مسئولين قضايی صحبتی در اين مورد به ميان نياورده‌اند.

احمدی وبلاگ‌نويس هم بوده و وبلاگ «فردا، روزی که می‌آيد» را می‌نوشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016