سه شنبه 28 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عکس گرفتن احمدی‌نژاد، داسيلوا و اردوغان از يکديگر، ايلنا

رئيس‌جمهور برزيل، دوربين يکی از عکاسان برزيل را گرفته و مبادرت به عکس گرفتن از خبرنگاران و عکاسان و رئيس‌جمهور ايران و نخست‌وزير ترکيه کرد و سپس دوربين عکاسی را به رئيس‌جمهور ايران داد و او نيز چنين اقدامی را انجام داد.

ايلنا: اجلاس سران گروه ۱۵ همانند نشست‌های ديگر با حاشيه‌های همراه بود که از جالب‌ترين آن می‌توان به عکاسی سران کشورهای ايران، برزيل و ترکيه از يکديگر اشاره کرد.
به گزارش خبرنگار ايلنا، طبق اعلام قبلی، خبرنگاران برای دريافت وسايل خود و هماهنگی‌های ابتدايی ساعت هفت صبح در مکان دائمی نمايشگاه بين‌المللی حضور يافتند و از آنجا به سالن اجلاس سران منتقل شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


*در مسير رفت به صحن سالن اجلاس خبرنگاران از پشت شيشه‌های سالن فرزانگان که يکی از سالن‌های فرعی سالن اجلاس بود، متوجه برگزاری اجلاس سه‌جانبه روسای‌جمهوری ايران و برزيل و نخست‌وزير ترکيه شدند.
*رياست هيات ايرانی اين اجلاس بر عهده محمود احمدی‌نژاد بود و در کنار وی متکی وزير امور خارجه، سعيد جليلی، دبير شورای عالی امنيت ملی، رحيم مشايی، رئيس دفتر رئيس‌جمهور، ثمره هاشمی، دستيار ارشد رئيس‌جمهور، علی صالحی، رئيس سازمان انرژی اتمی و رامين مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه حضور داشته و هيات ترکی از رجب طيب اردوغان، نخست‌وزير ترکيه و داود احمد اغلو، وزير خارجه ترکيه و هيات برزيلی شامل لولا داسيلوا، رئيس‌جمهور برزيل و سلسلو آماريوم، وزير خارجه برزيل تشکيل می‌شد.
*در حين برگزاری اين اجلاس سه‌جانبه که از حضور خبرنگاران خودداری شده بود، برخی اخبار غيررسمی منابع خارجی حاکی از اين بود که علت حضور نخست‌وزير ترکيه در بامداد امروز در تهران، پذيرش ايران برای تبادل سوخت به رآکتور تهران در کشور ترکيه است.
*در پايان اجلاس سه‌جانبه روسای سه کشور به خبرنگاران و عکاسان اجازه حضور در اين نشست داده شد و وزرای خارجه سه کشور قراردادی که مسير منتهی به مبادله سوخت را مشخص می‌کرد، امضا کردند.
*رئيس‌جمهور برزيل بعد از امضای قرارداد به سبک کشورهای آمريکای لاتين دست رئيس‌جمهور ايران و نخست‌وزير ترکيه را محکم فشرده و با ذوق و شوق بالا می‌برد.
*در اين هنگام رئيس‌جمهور برزيل، دوربين يکی از عکاسان برزيل را گرفته و مبادرت به عکس گرفتن از خبرنگاران و عکاسان و رئيس‌جمهور ايران و نخست‌وزير ترکيه کرد و سپس دوربين عکاسی را به رئيس‌جمهور ايران داد و او نيز چنين اقدامی را انجام داد. بعد از اينکه احمدی‌نژاد از عکاسان و خبرنگاران و رئيس‌جمهور برزيل و نخست‌وزير ترکيه عکس گرفت اين بار نوبت رجب طيب اردوغان نخست‌وزير ترکيه بود که اين کار را انجام دهد.
*پيش از برگزاری رسمی اجلاس سران گروه ۱۵ وزرای خارجه سه کشور ايران، ترکيه، برزيل در يک نشست خبری حاضر شده و در خصوص توافق‌نامه بين سه کشور توضيحاتی را ارائه کردند.
*اجلاس سران گروه ۱۵ با حدود سه ساعت و نيم تاخير آغاز و بعد از سخنرانی افتتاحيه توسط احمدی‌نژاد رئيس‌جمهور ايران از خبرنگاران خواسته شد، سالن را ترک کنند.
*در حاشيه اين اجلاس آخرين دستاوردهای ايران در زمينه علمی و فناوری از جمله اولين خودروی برقی ايران به نمايش گذاشته شد.
*درب ورودی مقامات حاضر در اين اجلاس به صورت تالار آيينه تخت جمشيد تزئين شده بود و در گوشه آن برخی از هنرمندان ايرانی هنرهای خطی، تجسمی، خوشنويسی خود را به نمايش گذاشته بودند.
*در ابتدای اجلاس سران گروه ۱۵ اعضای حاضر در اين جلسه برای گرفتن عکس يادگاری در روی سن حضور يافتند.
*کاظم جلالی، مخبر کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی که بعد از اجلاس سه‌جانبه در سالن اجلاس حضور يافته بود از خبرنگاران در خصوص اين نشست سئوالاتی را جويا شده و سپس با مهمان‌پرست سخنگوی وزارت امور خارجه به گفت‌وگو پرداخت.
*اين اجلاس در حدود ساعت ۱۴ و ۳۰ دقيقه با سخنرانی رئيس‌جمهور و قرائت بيانيه پايانی به پايان رسيد و رئيس‌جمهور ايران رياست گروه ۱۵ را به همتای سريلانکای خود سپرد.
*بعد از اتمام اجلاس شرکت‌کنندگان در ضيافت نهار رئيس‌جمهور ايران حضور يافتند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016