جمعه 21 خرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پاريس: فراخوان به تظاهرات بزرگ زنجير سبز انسانی برای گراميداشت ۲۲ خرداد ۱۳۸۸، با حضور شيرين عبادی و عبدالکريم لاهيجی، ۱۲ ژوئن

سخنرانان:
شيرين عبادی، جايزه نوبل صلح و شهروند افتخاری پاريس
عبدالکريم لاهيجی، نايب‌رييس فدراسيون جهانی جامعه‌های دفاع از حقوق بشر
محمد جواد اکبرين، روزنامه نگار
دومينيک ووآنه، شهردار شهر مونتروی و سناتور حزب سبزهای فرانسه
ژاک فات، عضو کميته مرکزی حزب کمونيست فرانسه
پائولو وودز، عکاس و خبرنگار بين‌المللی
و نمايندگان انجمن‌های حقوق بشریِ «با هم عليه اعدام»، «اس اُ اس راسيسم» و ...



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


و سرانجام بيست و دوم خرداد ۸۹ رسيد، يک سال گذشت و سال‌ها پير شديم.
حال که با چشمی خون فشان و ديده‌ای گريان به ياد تمام شهدای جنبش سبزمان، به آنچه بر ايرانِ ۸۸ رفت می‌نگريم، در خرداد ماه روايت حکومتی را می‌بينيم که در روزی موعود سر به طمع تعداد آرا برده و دندان بر رای مردم تيز کرده بود. روايت ملتی را می‌بينيم که يکپارچه در "نه به رئيس جمهور" متحد شده بود؛ روايتی از توافق نانوشته ميليون‌ها انسان در حق تعيين سرنوشت خويش.
حکومتی که به پندار خويش آرزوهای ملتی را در صندوق‌های رای مدفون ساخته بود و همه چيز را تمام شده تلقی می‌کرد، به ناگاه با رستاخيز ملتی مواجه شد که در صيانت از رای خود از خون خويش دريغ نمی‌کردند. روز ۲۲ خرداد نه فقط روز تجلی اراده مردم، که فصلی نو در تاريخ مبارزات صدساله ايرانيان در نيل به دموکراسی و آزادی بود و اينچنين بر وجدان جمعی ملتی نقش بست.
کميته مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی به مناسبت اولين سالگرد بيست و دوم خرداد ۱۳۸۸ هم‌گام و هم‌صدا با ملت ايران زنجيره‌ی سبز انسانی را در مقابل ديوار صلح پاريس تشکيل می‌دهد. از همين رو اين کميته از همه هموطنان عزيز دعوت می‌کند تا در روز ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ با شرکت در اين تجمع همه با هم ياد و خاطره يک سال مبارزه بی‌امان بر سرحقوق اوليه انسانی مردم کشورمان را گرامی داريم و خاطره ۲۲ خرداد ۱۳۸۹ را پيوند زنيم به ۲۲ خرداد ۱۳۸۸، به روز جاودانه تاريخ‌مان، به روزی که هيچ‌گاه فراموشش نخواهيم کرد.

شنبه ۱۲ ژوئن ۲۰۱۰، ساعت ۲ بعدازظهر
Mur de la Paix - Champ-de-mars
75007 - Paris

کميته مستقل ضد سرکوب شهروندان ايرانی – پاريس
Comité indépendant contre la répression des citoyens iraniens
www.whereismyvote.fr


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016