پنجشنبه 3 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارشگران بدون مرز: عمادالدين باقی آزاد شد اما ايران همچنان بزرگ ترين زندان خاورميانه برای روزنامه‌نگاران است

گزارش‌گران بدون مرز خرسندی خود را آزادی موقت عمادالدين باقی چهره نامدار روزنامه‌نگاری و دفاع از حقوق زندانيان اعلام می کند. جلسه دادگاه اين روزنامه‌نگار در تاريخ ١٣ تيرماه برگزاری می شود. گزارشگران بدون مرز يادآور می شود که ده روز پس از بازداشت عبدالرضا تاجيک در تاريخ ٢٢ خرداد، خانواده وی هيچ اطلاعی از وضعيت و محل بازداشت وی ندارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


"بدون شک آزادی هر چند موقت عمادالدين باقی پس شش ماه انفرادی و بازجويی مداوام و شرايط جسمی دشوار، خبری خوشحال کننده است. اما ايران همچنان با ٣٦ روزنامه‌نگار و وب‌نگار زندانی بزرگترين زندان خاورميانه برای روزنامه نگاران است."
عمادالدين باقی در پاسخ به ابراز خرسندی گزارشگران بدون مرز از آزادی‌اش گفت " از سال ١٣٨٢ و آزادی از زندان من احساس می‌کنم همچنان در " مرخصی" بسر می‌برم. خوشحالم که امروز از زندان آزاد شده‌ام ولی به ديگر زندانيان و روزنامه‌نگاران زندانی فکر می‌کنم. بدون شک تلاش‌های شما و ديگر نهادهای مدافع حقوق بشر برای زندانيان موثر است."
عمادالدين باقی ٤٧ ساله، بينان گذار انجمن دفاع از حقوق زندانيان، در تاريخ ٧ دی ماه از سوی ماموران امنيتی بازداشت و به زندان اوين انتقال يافت. وی از سال ١٣٧٩ چندين بار بازداشت و بيش از هشتاد بار به دادگاه ها و دفاتر نيروهای امنيتی احضار و مورد بازجويی قرار گرفته است. عمادالدين باقی در زندان چندين بار قربانی نارسايی قلبی شده بود.

از ٢٢ خرداد و تاريخ دستگری عبدالرضا تاجيک روزنامه‌نگار و عضو کانون مدافعان حقوق بشر خانواده وی از محل و وضعيت بازداشت وی بی‌اطلاع هستند. اين روزنامه‌نگار در کمتر از يک سال برای سومين بار بازداشت شده است. عبدالرضا تاجيک همکار بسياری از روزنامه های توقيف شده از جمله روزنامه‌های فتح، بنيان، بهار و شرق بود. نرگس محمدی روزنامه‌نگار و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر و يکی ديگر از همکاران شيرين عبادی برنده جايزه نوبل صلح ٢٠٠٣، در شامگاه ٢٠ خرداد در منزلش از سوی ماموران امنيتی بازداشت شده بود.
٢٠ خرداد ماه ١٣٨٩ شيرين عبادی آغاز کارزار مشترک فدارسيون بين‌المللی جامعه‌های حقوق بشر و گزارش‌گران بدون مرز را در پاريس رسما اعلام کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016