شنبه 19 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جواد لاريجانی: نظام قضائی نمی تواند مسير خود را به دليل تهاجمات غرب و فشارهای رسانه ای تغيير دهد، راديو بين المللی فرانسه

- حکم سنگسار سکينه محمدی آشتيانی تحت بررسی است

بدنبال ادامه اعتراضهای سازمانهای بين المللی و جوامع مدافع حقوق بشر نسبت به صدور حکم سنگسار "سکينه محمدی آشتيانی" متهم به "زنای محصنه"، محمد جواد لاريجانی، دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه، در واکنش به اين اعتراضها گفت "نظام قضائی نمی تواند مسير خود را بدليل تهاجمات غرب و فشارهای رسانه ای تغيير دهد".

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه در گفتگو با ايرنا، اظهار داشت: هجمه رسانه ای غرب عليه جمهوری اسلامی ايران در هر زمان به بهانه ای انجام می شود و در سال های اخير نيز احکام شرع مقدس اسلام، سوژه اين تهاجمات تبليغی بوده است. به گفته وی "هجمه ای که غرب در اين رابطه به راه انداخته، هيچ تاثيری در نظر قضات ندارد. اجرای احکام شرع مقدس اسلام ... و اساسا هر مساله ای که بوی احکام شرعی داشته باشد با مخالفت آنها روبرو می شود".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد جواد لاريجانی ضمن دفاع از مجازات سنگسار با اشاره به حکم صادر شده برای خانم سکينه محمدی آشتيانی متذکر شد : در مورد اين مجرم بايد گفت که اولا مجازات رجم در قانون اساسی وجود دارد اما قضات محترم دادگاهها در شرايط بسيار محدود اقدام به صدور چنين حکمی می کنند.

لاريجانی در ادامه اين مصاحبه خاطرنشان می کند : در مورد پرونده خانم آشتيانی، مسير پرونده به طور طبيعی در طول چند سال و با حوصله پيگيری شده است و در روند آئين دادرسی پرونده نقطه مبهمی وجود ندارد.

دبير ستاد حقوق بشر قوه قضائيه، با اشاره به دوران رياست آيت الله شاهرودی بر اين قوه متذکر شد : در آن دوران برای دقت بيشتر در اين گونه موارد و حتی مطابق نظر آيت الله شاهرودی امکان استفاده از مجازات های جايگزين سبب شد که عمده مجازات های رجم مورد بازنگری مجدد قرار گيرد.

محمود جواد لاريجانی در خصوص پرونده ياد شده متذکر شد بازنگری و تجديد نظر در رابطه با حکم صادر شده تحت بررسی است.

طی روزهای اخير رسانه های بين المللی و جوامع مدافع حقوق بشر، اعتراضات گسترده ای نسبت به صدور حکم و مجازات سنگسار در ابران داشته اند.

ايالات متحده در اعتراض به صدور حکم سنگسار، آن را مجازاتی "بربرانه" برشمرد. بريتانيا نيز آن را حکمی "قرون وسطائی" توصيف کرد. در همين راستا اتحاديه اروپا به شدت نسبت به احتمال سنگسار اين بانوی ۴۳ ساله ايرانی ابراز نگرانی کرده است. فرانسه نيز چنين رفتاری با يک زن را، عاملی برای جريحه دار شدن وجدان کل بشريت توصيف می کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016