دوشنبه 21 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تجاوز و قتل در تبريز به بهانه مبارزه با بدحجابی، هرانا

خبرگزاری هرانا - سه عضو نهاد شبه نظامی بسيج با سوء استفاده از مدارک شناسايی خود، دختر جوانی را در شهر تبريز ربوده و پس از ضرب و شتم و تعرض و تجاوز به وسيله سلاح گرم او را به قتل رسانده و جسد وی را در بيرون شهر رها کرده اند. اين موضوع باعث حساسيت افکار عمومی و تالم شديد مردم منطقه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، پس ازمفقود شدن دختر جوانی در شهر تبريز با نام الناز - ب. ۲۶ ساله، خانواده او مراتب مفقود شدن وی را به تمامی نهادهای مربوطه اطلاع دادند و پس از يک هفته تجسس جسد وی در پزشکی قانونی در حالی که پزشکی قانونی پس از آزمايشات از تعرض، ضرب و شتم، تجاوز و قتل به وسيله شليک سلاح گرم را تاييد می کرد به خانواده تحويل داده شد. نيروهای انتظامی محل کشف جسد را اطراف گورستان اماميه تبريز اعلام نمودند.

با اعلام شکايت خانواده نيروهای انتظامی سه شهروند تبريزی عضو فعال بسيج را بازداشت نمودند که متهم رديف اول در اداره آگاهی به تمام موارد فوق اعتراف نمود. وی اذعان نمود که با عنوان امر به معروف و تذکر بابت بدحجابی که در قالب طرح "حجاب و عفاف" از سوی بسيج و نيروی انتظامی تعريف می شود وارد خودروی اين دختر جوان در منطقه وليعصر تبريز می شود و سپس با تهديد وی با سلاح گرم و سوار نمودن دو تن ديگر از دوستان خود وی را به خارج شهر کشانده و مورد سوء استفاده قرار می دهند. و پس از اين اقدام با شليک سه گلوله به ناحيه سينه نامبرده را از پای در می آورند.

در حال حاضر گفته می شود متهم اصلی اين پرونده به دليل حساسيت موضوع، در اختيار سپاه پاسداران است.

عضويت وی در نيروی شبه نظامی بسيج، حمل سلاح گرم، حضور نيروهای رده بالای سپاه در خانواده وی و همينطور استفاده از کارت شناسايی و عنوان طرح مبارزه با بدحجابی به حساسيت های اين موضوع در افکار عمومی افزوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016