سه شنبه 19 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مخالفت وزارت اطلاعات با اعطای مرخصی به ارسلان ابدی

طبق خبر دريافتی، ارسلان ابدی دانشجوی عمران دانشگاه قزوين که هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين به سر می برد با مخالفت وزارت اطلاعات برای درخواست مرخصی مواجه شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی که از بازداشت شدگان حوادث روز عاشورا می باشد در ابتدای توسط دادگاه بدوی در شعبه‌ی ۱۵ دادگاه انقلاب، به ۹ سال و نيم حبس محکوم گرديد و پس از درخواست تجديدنظر خواهی اين حکم ناعادلانه توسط شعبه ۵۴ دادگاه انقلاب به ۶ سال حبس تعزيری تقليل يافت. کيفرخواست ارسلان ابدی ابتدا «محاربه» و «فساد فی‌ الارض» بوده که پس از چندی با توجه به فشار افکار عمومی و برخی از مسئولين تغيير نمود.
اين دانشجو از روز عاشورای سال گذشته تا هم اکنون در بند ۳۵۰ زندان اوين به سر می برد و تاکنون از مرخصی استفاده ننموده است و خانواده وی بعد از درخواست مرخصی با مخالفت وزارت اطلاعات در اين خصوص مواجه گشته اند. اعضای خانواده ابدی بسيار اميدوارند که با آغاز ماه مبارک رمضان با مرخصی نامبرده موافقت گردد.
شايان ذکر است که پيش از اين نهادهای امنيتی برای افزايش فشار بر خانواده آقای ابدی اقدام به دستگيری دو خواهر وی به نامهای الميرا ابدی فوق ليسانس دانشگاه تهران و ارغوان ابدی و همچنين همسر ايشان به نام صدف ضيايی دانشجوی دانشگاه بين المللی قزوين در رشته حقوق نموده بودند.
دادگاه انقلاب برای فشار بر ارسلان ابدی بعد از يک ماه بازداشت موقت اين سه نفر برای همسر و دو خواهر وی يک پرونده تشکيل داده و در دادگاه بدوی هر يک را به دو سال حبس تعزيری محکوم می نمايد که اين حکم به تازگی در تجديدنظر خواهی برای هر سه تبديل به دو ميليون تومان جريمه نقدی گردده است. اين در حالی است که ارغوان خواهر کوچک ارسلان ابدی با اينکه تنها ۱۷ سال دارد به مدت ۴ روز در انفرادی در شرايط بسيار سخت نگهداری و بارها بازجويی شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016