جمعه 29 مرداد 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کلن (آلمان): حمايت از زندانيان سياسی و گراميداشت جان باختگان تابستان ۶۷، ۲۸ سپتامبر

تابستان و بخصوص‌ مرداد و شهريور هر سال يادآور جنايات رژيم جمهوری اسلامی می‌باشد که‌ برای تسط بيشتر خود بر جامعه‌ دست به‌ آن زد. سخن از کشتار بيرحمانه‌ شهروندان ايرانی است که‌ با فتوای شوم خمينی در تابستان سال ۵۸ با حمله‌ به‌ کردستان آغاز و يک دهه‌ بعد در قتل عام زندانيان سياسی در تابستان ۶۷ به‌ اوج خود رسيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کشتار تابستان ۶۷ از لحاظ ابعاد خشونت بکاررفته‌ و شمار کشته‌شدگان نمونه‌ای است که در تاريخ معاصر ايران همانند ندارد، اما با اين وجود حکومت اسلامی ايران در پوشاندن راز کشتار ۶۷ از چشم جامعه‌ی بين‌المللی و حتی از بخش عظيمی از جامعه‌ی ايرانی ناموفق نبوده است.

آری، فاجعه اينجاست که افکار عمومی اطلاع ناچيزی از اعدام‌های سال ۶۷ دارد و نه تنها آمران و عاملان و طراحان اين جنايت خوفناک مورد تعقيب قانونی قرار نگرفته‌اند که‌ حتی خود جنايت مورد تقبيح وسيع بين‌المللی قرار نگرفته‌ است.با اين حال با گذشت ۲۲ سال از اين جنايت هنوز ماشين کشتار جمهوری اسلامی همچنان دگرانديشان دربند را بيرحمانه قربانی می کند و برای زهر چشم گرفتن از مردم، پيوسته تعدادی از زندانيان را به اعدام محکوم ميکند.

ما نمی خواهيم بعد از اعدام اين عزيزان به‌ خيابانها بيايم و مجبور شويم برای آنها مراسم يادبود بگيريم، بايد "علاج واقعه‌ را قبل وقوع کرد" بهمين خاطر می خواهيم با حضور خود در خيابانها صدای خفته‌ اين زندانيان را به‌ گوش جهانيان برسانيم.

ما جوانان مستقل شهر کلن با هدف اطلاع‌رسانی در مورد اين جنايت و به‌ منظور گراميداشت ياد و خاطره‌ همه‌ آزادمردان و شيرزنانی که‌ قربانی سياستهای شوم رژيم فاشيستی اسلامی شدند، و برای اعتراض به‌ ادامه‌ اين جنايات و همچنين لغو همه‌ احکام اعدام در ايران، در ۲۸ آوگوست برنامه‌ای هنری در شهر کلن در ميدان Zülpicher Platz از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۰۰ اجرا خواهيم نمود که‌ از همه‌ی آزادگان و علاقمندان به‌ سرنوشت مردم ايران برای شرکت در اين مراسم دعوت بعمل می‌آوريم.

جوانان مستقل شهر کلن
زمان: ۲۸.۰۸.۲۰۱۰
از ساعت ۱۶:۳۰ الی ۱۸:۰۰
مکان: Zülpicher Platz, Köln

وبلاگ جوانان مستقل کلن
http://gjikoln.blogspot.com/


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016