سه شنبه 2 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

برگزاری مراسم تودیع رئیس دانشگاه زنجان با چماق و زور، دانشجونيوز

وزارت علوم در چند ماه اخیر، عده زیادی از اساتید دانشگاه ها را به بهانه های مختلف از جمله "رکود علمی" خانه نشین کرده و همچنین برخی از روسای دانشگاه ها را نیز تغییر داده است. یکی از آخرین تغییرات که در سطح ریاست دانشگاه زنجان بود با واکنش های متفاوت و اعتراض گسترده دانشجویان همراه شده است.


کامران دانشجو وزیر علوم دولت دهم، طی حکمی پرفسور یوسف ثبوتی را از ریاست دانشگاه تحصیلات تکمیلی علوم پايه زنجان برکنار و رسول خدابخش را به عنوان جایگزین وی منصوب کرد. پس از اعلام این خبر دانشجویان دانشگاه زنجان در اعتراض به برکناری رئیس باسابقه و فعال این دانشگاه دست به تجمع اعتراضی زدند. این دانشجویان در تجمع روز یکشنبه، خواستار ابقاء پرفسور ثبوتی بودند و او را فردی شایسته برای ریاست دانشگاه می دانستند اما مسولین اعلام کرده بودند که مراسم تودیع و معارفه ساعت نه و نیم شب برگزار می شود.

مراسم مذکور به دلیل تجمع دانشجویان و چندی از مردم زنجان در زمان مشخص شده (ساعت نه ونیم شب یکشنبه ۳۱ مرداد ماه) برگزار نشد و به بعد موکول شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برگزاری مراسم تودیع با چماق و زور

مراسم تودیع چهره برترعلمی کشور، پروفسور ثبوتی در دانشگاه علوم پایه زنجان روز دوشنبه و با یک روز تاخیر در حالی بر گزار شد که پروفسور ثبوتی به عنوان بنیانگذار دانشگاه علوم پایه زنجان در این مراسم حضور نداشت.

به گزارش دانشجونیوز، مراسم روز دوشنبه در جوی به شدت امنیتی در دانشگاه زنجان برگزار شده و همزمان با این مراسم تعدادی از دانشجویان نیز در مقابل سالن برگزاری مراسم تودیع تجمع و اعتراض کردند. به گفته شاهدان عینی استاندار زنجان در هنگام ورود به سالن بی توجه از روی دانشجویان متحصن عبور کرده وگفته است: "من از روی جسد شما عبور می‌کنم و مراسم تودیع را برگزار می‌کنم." وی همچنین در این مراسم گفته است: "چه کسی می‌گوید این دانشگاه مشکلی ندارد؟ دانشگاهی که نه بسیج دارد نه حراست قطعاً مشکل دارد."

گفته می‌شود نیروهای حراست کل دانشگاه‌های زنجان تامین امنیت مراسم تودیع و معارفه را برعهده داشته‌اند و حضور نیروهای حراست دانشگاه‌های علوم پزشکی، آزاد و دانشگاه زنجان در مراسم مشهود بوده است. گزارش هایی نیز از درگیریهای پراکنده بین دانشجویان و نیروهای امنیتی در نقاط مختلف دانشگاه از سوی دانشجویان این دانشگاه منتشر شده است.

سوابق علمی
پرفسوریوسف ثبوتی فیزیکدان سرشناس ایرانی و مؤسس دانشگاه تکمیلی علوم پایه زنجان است، وی کارشناسی فیزیک را از دانشگاه تهران در ۱۳۳۲ اخذ کرد. مدرک کارشناسی ارشد فیزیک را در ۱۳۳۹ از دانشگاه تورنتو کانادا و دکتری تخصصی (PhD) نجوم و اختر فیزیک را در سال ۱۳۴۲ از دانشگاه شیکاگو آمریکا گرفت. وی در سال ۱۳۸۰ به عنوان چهره ماندگار علمی ایران انتخاب شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016