جمعه 12 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌نژاد در روز قدس: صهيونيست‌ها که هيچ، اربابانشان نيز جرات حمله به ايران را ندارند، ايلنا

ـ امروز انديشه صهيونيست‌ها محور وحدت استعمارگران است
ـ اسرائيل در سراشيبی سقوط قرار گرفته است
ـ بر فرض انتخابات را برديد که احتمالا هم اين‌گونه می‌شود، اما نيازی به اين کثافت‌کاری‌ها نداريد.


ايلنا: رئيس جمهور با بيان اينکه چه کسی حق دارد قطعه‌ای از سرزمين فلسطين را به ديگران بفروشد، تاکيد کرد: من همين جا می‌گويم ملت فلسطين و ديگر ملت‌ها اجازه چنين کاری را نمی‌دهند. برخی در چه فضايی می‌خواهند، گفت‌وگو کنند. چه کسی می‌خواهد ميانجی باشد، ميانجی‌ها خودشان شريک دزد هستند!
به گزارش خبرنگار ايلنا، محمود احمدی‌نژاد در سخنرانی پيش ‌از خطبه‌های امروز نماز جمعه تهران با بيان اينکه صهيونيست‌ها با گذشت سال‌ها از جنگ جهانی دوم بيش از هزار و ۵۰۰ ميليارد دلار از کشورهای اروپايی به بهانه بدهی پدرانشان باج گرفته‌اند، تصريح کرد: آنها حرف از حقوق بشر می‌زنند، اما وقتی نوبت صهيونيست‌ها می‌رسد، اين حقوق تعطيل می‌شود. اسرائيل در سازمان ملل به رسميت شناخته می‌شود و شورای امنيت قطعنامه می‌دهد که کسی حق ندارد درباره هولوکاست سخن بگويد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با بيان اينکه هدف از تاسيس رژيم صهيونيستی ادامه دوران استعمار است، افزود: البته اين‌بار استعمارگران با يکديگر وحدت دارند و در خاورميانه که تسلط بر آن مقدمه تسلط بر جهان است، رژيم صهيونيستی را به عنوان ابزاری برای اين هدف تاسيس کرده‌اند. لذا امروز انديشه صهيونيست‌ها محور وحدت استعمارگران است و اگر آنها در هر موضوعی اختلاف کنند، در اين زمينه نظر مشترک دارند.
رئيس‌جمهور گفت: بعضی از غربی‌ها در ملاقات‌هايشان با ما می‌گويند، هر چه می‌خواهيد به ما بگوئيد اما به صهيونيست‌ها چيزی نگوئيد.
احمدی‌نژاد يادآور شد: صهيونيست‌ها خود را برای تسلط ۳۰۰ ساله آماده می‌کردند و همه نيز تسليم آنها شده بودند. اما ملت حرکت کرد و امام روز قدس را برپا کرد. لذا از نام نهادن روز قدس تا امروز، اسرائيل در سراشيبی سقوط قرار گرفته است.
وی با اشاره به برگزاری مذاکرات صلح با خاطرنشان ساختن اينکه چند بار سازش‌کاران را به پای ميز مذاکره کشاندند، اما مشکل حل نشد؛ ادامه داد: آنها به لبنان و غزه نيز حمله کردند. ولی موضوع حل نشد. اما دنيا بداند امروز فلسفه وجودی اين رژيم زير سئوال رفته است و دروغ آنها افشا شده است. قرار بود اسرائيل منافع کلان غربی‌ها را تامين کند و نيل تا فرات را بگيرد، اما امروز خرج اين رژيم از دخل آن برای حاميانش بيشتر شده است.
رئيس‌جمهور گفت: چه کسی حق دارد قطعه‌ای از سرزمين فلسطين را به ديگران بفروشد. من همين جا می‌گويم ملت فلسطين و ديگر ملت‌ها اجازه چنين کاری را نمی‌دهند. در چه فضايی می‌خواهيد گفت‌وگو کنيد. چه کسی می‌خواهد ميانجی باشد. ميانجی‌ها خودشان شريک دزد هستند.
احمدی‌نژاد در تشريح اهداف گفت‌وگوهای صلح، تصريح کرد: يک هدف انتخابات آمريکا است. زيرا در دموکراسی ليبرال، هدف اول قدرت است و برای کسب رای می‌توان لشکرکشی کرد و حتی به صهيونيست‌ها سجده کرد. بر فرض انتخابات را برديد که احتمالا هم اين‌گونه می‌شود، اما نيازی به اين کثافت‌کاری‌ها نداريد. رايی که حاصل دروغ و جنايت است، جز در راه دروغ و جنايت به کار نخواهد رفت.
وی ادامه داد: رژيم اسرائيل از درون فروپاشيده است ولی آنها به دنبال بازسازی آن هستند. البته سرکوب بيشتر ملت فلسطين هم هدف آخر آنها نيست. احتمالا آنها قصد حمله به کشورهای همسايه را نيز دارند.
رئيس‌جمهور با تاکيد بر اينکه مذاکرات صلح محکوم به شکست است، گفت: اين مذاکرات مرده به دنيا آمده است و وقتی به واقعيت‌ها عمل نشود، معلوم است که اين‌گونه خواهد شد. زيرا سرنوشت ملت فلسطين در خود فلسطين و از مقاومت مردم آن بيرون می‌آيد نه از واشنگتن، پاريس و لندن، البته در اين مذاکرات يک طرف صهيونيست‌ها نشسته‌اند و در طرف ديگر هم آن بنده خدا اسير است.
وی با بيان اينکه جنايات جديد سقوط اسرائيل را نزديک‌تر می‌کند، تصريح کرد: عده‌ زيادی در صف خروج از اسرائيل هستند و حقيقت اين است که فريب صهيونيست‌ها، شکست خورده است. البته صهيونيست يک حزب پيچيده است که بر مراکز قدرت، ثروت و رسانه مسلط است.
احمدی‌نژاد در ادامه با آفرين گفتن بر مردم فلسطين به خاطر مبارزاتشان تاکيد کرد: شکست اسرائيل جز با عبور از سختی‌ها ممکن نيست. قدرت حقيقی در دست ملت‌ها است و بايد هوشيار باشند که در وقت معين، ماموريت نهايی را انجام دهند.
وی خطاب به دولت‌های غربی نيز توصيه کرد تا با مردم خود روراست بوده يا اگر جسارت ندارند، ملت‌های خود را آزاد بگذارند و به جای آمريکا و غرب بر ملت‌ها و ارزش‌های الهی تکيه کنند. البته بعضی‌ها در مقابل اسرائيل ايستادند.
رئيس‌جمهور تاکيد کرد: امروز اگر در کشورهای جهان رای‌گيری شود، حتما چهره‌های ضدصهيونيستی رای خواهند آورد.
احمدی‌نژاد با تاکيد بر اينکه مستکبران ببرهای کاغذی و رفتنی هستند، گفت: بايد دست به دست هم بدهيم تا ظلم را ريشه‌کن کنيم و هر کس امروز از آنها بترسد، حتما جزء خسارت‌ديده‌ها است.
وی در ادامه خطاب به برخی دولتمردان غربی و آمريکايی اظهار داشت: بايد رفراندوم آزاد برگزار شود تا نظر مردم فلسطين پرسيده شده و بدانند که رژيم اسرائيل رفتنی است و دير يا زود در دادگاه عدالت ملت‌ها محکوم خواهند شد. البته شما رفراندوم را برگزار نمی‌کنيد، زيرا از نتيجه آن مطلع هستيد. همان‌گونه که دغل‌کاری کرديد و اين رژيم را روی کار آورديد، همان‌گونه هم آن را از بين ببريد و اگر دلتان برای آنها می‌سوزد، يک تکه زمين خودتان را به آنان بدهيد. اما اگر به رفتار خودتان ادامه بدهيد. هر کس به اسرائيل کمک کند، شريک جرم آنها در جنايات عليه ملت‌ها خواهد بود.
احمدی‌نژاد ادامه داد: من نصيحت می‌کنم که اگر ادعا می‌کنيد دو هزار و ۵۰۰ سال پيش اين سرزمين متعلق به شما بوده است، فارغ از کذب بودن اين ادعا، هيچ مرزی در امان نخواهد ماند. اگر اين منطق حاکم باشد، شما بيش از همه ضرر می‌کنيد. البته اگر جنايات اسرائيل را محکوم کنيد، ملت‌های منطقه به شما فرصت خواهند داد.
رئيس‌جمهور در پايان سخنانش با اشاره به تهديدات اسرائيل برای حمله به نقاط مختلف ايران، يادآور شد: آنان هر چند وقت يک بار اين مطالب را می‌گويند؛ يک بار تائيد می‌کنند و يک بار هم تکذيب. البته هدف و ماموريت اسرائيل اين است اما صهيونيست‌ها که هيچ، اربابان آنها نيز کوچک‌تر از آن هستند که به ايران تعرض کنند.
احمدی‌نژاد گفت: روز قدس ادامه شب قدر است و اميد است خداوند همه برکات شب قدر را به روز قدس منتقل کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016