شنبه 13 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فضای امنيتی روز جمعه در شهر بابل، دانشجو نيوز

بنابر گزارش ارسالی به دانشجونيوز، نيروهای امنيتی و اطلاعاتی از صبح روز جمعه، چندين دستگاه اتوبوس حامل نيروهای لباس شخصی را از روستاهای اطراف بابل برای سرکوب احتمالی معترضين در راهپيمائی روز قدس به به خيابان ها آورده بودند.

گزارش ها حاکی از آن است که در آستانه روز قدس اداره اطلاعات شهرستان بابل طی تماس هايی که با خانواده های برخی از فعالين سياسی و دانشجويی داشت، تهديد کرده بود "که در صورت حضور اين فعالين در راهپيمايی روز قدس، شاهد شديدترين برخوردها از سوی مقام های امنيتی خواهند بود".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منابع آگاه به نقل از شاهدان عينی گزارش می دهند که مسيرهای منتهی به مصلی، واقع در دانشگاه صنعتی نوشيروانی بابل، به شدت تحت کنترل و بازرسی نيروهای امنيتی و لباس شخصی بوده است. همچنين برخوردهای فيزيکی نيروهای لباس شخصی و انتظامی با برخی از شهروندان گزارش شده است.

لازم به ذکر است در چند روز اخير فرمانداری شهرستان بابل طی دستوری به تمامی کارمندان ادارات دولتی اين شهرستان ،خواستار حضور در راهپيمائی روز قدس شده بود.

در ادامه اين خبر منابع آگاه از برخورد مامورين گارد ويژه با دختران دوچرخه سوار در شب های اخير گزارش می دهند.

به گفته يکی از شاهدان عينی مامورين گارد ويژه، در شب گذشته، پس از توقيف دوچرخه يکی از دختران، اقدام به ضرب و شتم وی نمودند که با اعتراض جمعی از شهروندان مواجه شدند.

مامورين پس از اعتراض شهروندان، اقدام به بازداشت دختر دوچرخه سوار و يکی از معترضين حاضر کردند. گفتنی است در هفته ی اخير امام جمعه بابل، حجت الاسلام حسن روحانی ،نسبت به اشاعه فرهنگ دوچرخه سواری بانوان در فضای شهرستان بابل ابراز نگرانی کرده و خواستار برخورد مسئولين قضای و نهادهای ذی ربط با دختران دوچرخه سوار شده بود.

فضای امنيتی روز جمعه در مشهد

به گزارش جرس، حضور نيروهای امنيتی ، انتظامی و گارد ويژه در خيابان ها و ميادين اصلی شهر مشهد در روز قدس خصوصا از ساعت ۹ صبح تا ۳ بعد از ظهر کاملا مشهود بوده است.

استقرار نيروهای امنيتی و انتظامی دولت در ميدان آزادی ، فلکه برق ، فلکه ضد ، فلکه تقی آباد و خيابان های سجاد ، احمد آباد و وکيل اباد مشهد گسترده تر گزارش شده است.

شايان ذکر است در روزهای گذشته و در آستانه روز قدس دهها مغازه بلوار سجاد که از خيابان های اصلی تجمعات و راهپيمای های مشهد محسوب می شود ، با بهانه های مختلف پلمپ شده بود و همچنين نيروهای امنيتی از برگزاری مراسم احيا شبهای قدر توسط دانشجويان مشهدی نيز جلوگيری کرده بودند.

فضای امنيتی روز جمعه در شهر تهران

گزارشها از تهران نيز حاکی از حضور تعداد زيادی از نيروهای انتظامی و لباس شخصی در خيابانهای منتهی به ميدان انقلاب بود.

يک روز قبل از روز قدس نيز در تهران نيروهای امنيتی و انتظامی اقدام به برگزاری مانور کرده بودند که فضای شهر کاملا امنيتی شده بود.

گرچه حضور حاميان جنبش سبز به دليل جو شديد امنيتی به وضوح ديده نمی‌شود اما در داخل ون های نيروی انتظامی در کنار ميدان هفتم تير چند نفر بازداشت شده بودند که همان‌جا فرم مشخصات افراد دستگير شده را تکميل می کردند.

اين گزارش ها حاکی است که مرد جوانی که روبان سبز به سر بسته بود در ضلع شرقی ميدان دستگير و تحويل نيروهای امنيتی شد.

شاهدان عينی گفته اند حضور سنگين نيروهای امنيتی با تمام تجهيزات نشان دهنده ميزان هراس حاکميت از حضور حاميان جنبش سبز در خيابان‌ها ست.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016