سه شنبه 16 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کشته شدن يکی از نوجوانان ساکن قشم به دست نيروهای انتظامی، هرانا

خبرگزاری هرانا - صبح امروز سه شنبه شانزدهم شهريورماه يک نوجوان اهل سنت و ساکن جزيره قشم به ضرب گلوله از ناحيه سر در دم کشته شد.

بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، صادق دولابی زاده اهل روستای دولاب از توابع قشم که صبح امروز به قصد ماهی گيری به دريا رفته بود توسط ماموران نيروی انتظامی دستگير و کنار ساحل در مقابل ديدگان اهالی از ناحيه سر هدف قرار گرفت و در دم جان باخت.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين نوجوان که در مقطع اول دبيرستان درس می خواند برای گذران زندگی خانواده اش مجبور به کار بوده و روزانه به منظور ماهی گيری به سمت دربا عظيمت می کرد که امروز توسط گشت دريايی نيروی انتظامی دستگير و به ساحل هدايت می شود.

پس از مشاهده ی اين صحنه تنی چند از اهالی منطقه برای آگاهی بيشتر از ماجرا و نجات جان اين نوجوان نزديک ايشان می شوند که اما با تير اندازی سه تن از ماموران نيروی انتظامی رويرو می شوند. اين ماموران پس از ضرب و شتم صادق دولابی زاده با شليک گلوله به سر، وی را از پای درمی آوردند.

دو تن از ماموران با مشاهده ی اين صحنه و خشم مردم حاضر در صحنه از آن منطقه گريخته و يکی از آن ها به دست مردم گرفتار می شود و پس از ضرب و شتم توسط مردم همراه با جسد نوجوان به اداره اطلاعات قشم تحويل داده می شود.

پدر خانواده ی دولابی زاده سال هاست که از بيماری رنج می برد و تنها نان آور خانه همين نوجوان بوده است.

لازم به ذکر است سالانه تعداد زيادی از جوانان اين منطقه به دليل برخورد بد نيروی انتظامی کشته می شوند.

جزيره قشم در جنوب ايران قرار دارد و شغل اکثر مردم اين منظقه صيادی است. بيش از ده سال است که مردم اين منطقه با خشک سالی مواجه اند و در وضعيت نامساعدی از لحاظ معيشت به سر می برند. فقر و تنگ دستی در بيش از هشتاد روستای اين جزيره مردم را در بدترين شرايط زندگی قرار داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016