شنبه 27 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آقای دادستان! به عيسی سحرخيز به عنوان يک هم نوع نگاه کنيد، نامه همسر سحرخيز به دادستان تهران

همسر عيسی سحر خيز در نامه ای به دادستان تهران ضمن اشاره به بيماری ها و نيز آسيب هايی که به عيسی سحر خيز در زندان وارد آمده است از جعفری دولت آبادی خواست تا به سحر خيز فارغ از عقايدش به عنوان يک هم نوع نگاه کند.

متن نامه همسر سحر خيز که در اختيار کلمه قرار گرفته است به شرح زير است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جناب آقای جعفری دولت‌آبادی

دادستان محترم تهران

با درود و احترام

بيش از پنج هفته از مکتوب پيشين اينجانب ( همسر عيسی سحرخيز، روزنامه‌نگار دربند) برای جنابعالی می‌گذرد. بيستم مردادماه گذشته در نامه‌ای به آن مقام ارجمند، ضمن تبيين اجمالی وضع جسمی نامساعد همسرم، آقای سحرخيز، درخواست شده بود که دستورات لازم را برای امکان تعقيب درمان ايشان در بيرون از زندان و در مراکز تخصصی پزشکی، صادر فرماييد؛ و ترتيباتی اتخاذ نماييد که از پيشرفت بيماری و تشديد ناراحتی و کسالت و درد و رنج يک انسان، مستقل از عقايد سياسی‌اش، پيشگيری شود.

متاسفانه، بيماری و درد و رنج آقای سحرخيز ادامه يافته است، به‌گونه‌ای که حتی مانع خواب و استراحت معمولی وی می‌شود؛ اين درحالی است که ايشان همچنان از امکان پيگيری تشخيص علت درد و درمان بيماری‌اش در مراکز تخصصی خارج از زندان رجايی‌شهر، محروم و ممنوع است.

پذيرش اين ادعا دشوار نيست که روز و شب برای يک بيمار، به آسانی و روانی فرد سالم سپری نمی‌شود؛ چه رسد به آن‌که فرد مبتلا شده به آسيب‌ و درد و کسالت، در زندان محبوس باشد و مجبور به تحمل شرايط ويژه و محدوديت‌ها و کاستی‌های قابل تصور و غيرقابل تصور در چنين محيطی شود. و اين‌چنين، بيش از يک‌ماه از درخواست بی‌پاسخ اينجانب با وجود پيگيری های مستمر از دفتر حضرتعالی ، برای مداوا و امکان تعقيب درمان عيسی سحرخيز در مراکز درمانی تخصصی خارج از زندان سپری می‌شود. روزها و شب‌هايی که افزون بر حبس، برای يک زندانی با درد و رنج جسمی همراه شده است.

با پرهيز از اطاله‌ی کلام، تنها به اين سخن ارجمند امير مومنان، علی(ع) در فرمان مشهور ايشان به مالک اشتر اشاره می‌کنم که ضمن توصيه به مهربانی با مردمان، فرمود: «الرَّعِیَّه صِنْفَانِ: إِمَّا أَخٌ لَکَ فِی اَلدِّينِ وَ إِمَّا نَظِيرٌ لَکَ فِی اَلْخَلْقِ؛ رعيت دو گروهند؛ دسته‌ای همکيش تو هستند، و دسته‌ی ديگر همانندان تو در آفرينش.»

اميدوارم ضمن درک شرايط يک «هم‌نوع»، دستورات لازم را برای تحقق توصيه‌ی پزشکان زندان رجايی‌شهر (مبنی بر ضرورت ادامه‌ی تشخيص و درمان بيماری سحرخيز در مراکز تخصصی) هرچه سريع‌تر صادر فرماييد.

با تجديد احترام

همسر عيسی سحرخيز
روزنامه‌نگار محبوس در زندان رجايی‌شهر کرج
۲۴ شهريورماه ۱۳۸۹


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016