چهارشنبه 31 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باز هم جلوگيری از ملاقات با ميرحسين موسوی، کلمه

ممانعت از ديدار خانواده‌های شهيد همت و شهيد باکری با ميرحسين موسوی

خانواده شهيد همت و خانواده شهيد باکری که در پی ديد و يازديدهای همه ساله، در هفته دفاع مقدس به ديدار نخست‌وزير دفاع مقدس رفته بودند، با ممانعت شديد نهادهای امنيتی روبه‌رو شدند. آنها پس از معطلی طولانی در ميدان پاستور، مجبور به بازگشت شدند.


خانواده‌های شهيدان همت و باکری از ديدار با ميرحسين موسوی و زهرا رهنورد منع شدند.

به گزارش خبرنگار کلمه، خانواده شهيد همت و خانواده شهيد باکری که در پی ديد و يازديدهای همه ساله، در هفته دفاع مقدس به ديدار نخست‌وزير دفاع مقدس رفته بودند، با ممانعت شديد نهادهای امنيتی روبه‌رو شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بر اساس اين گزارش، خانواده اين دو شهيد پس از معطلی طولانی در ميدان پاستور و ممانعت نيروهای امنيتی از ديدار آنها با موسوی، مجبور به بازگشت شدند.

ماموران امنيتی پيش از اين هم از حضور برخی مراجعان در دفتر ميرحسين موسوی جلوگيری و برای مراجعان مزاحمت‌هايی ايجاد کرده بودند. مهدی کروبی نيز با محدوديت‌های مشابهی روبه‌رو شده بود و ديدارکنندگان با وی از سوی افراد لباس شخصی مورد اذيت قرار گرفته بودند.

ميرحسين موسوی هفته گذشته در واکنش به محدوديت‌های ايجاد شده برای خود گفته بود: جنبش ريشه دار تر از آن شده است که با محدويت و يا حذف امثال بنده متوقف شود. ريزش مدام مشروعيت و نارضايتی های در حال انباشت وضعيت ويژه ای را در کشور ايجاد کرده است.

او همچنين تاکيد کرده بود: کسانی که اين طرحها را می ريزند بايد بدانند اين گونه اقدامات کمکی به بقای انها نمی کند اگر اين کار ها در گذشته توانست اثری داشته باشد و ستمگران را حفظ کند می توانند اين سيره و روش را ادامه بدهند و در اين ميان اگر کسی به جای خود به بقای کشور و منافع ملی می انديشد بايد بسوی قانون و انصاف برگرددحتی اگر اين برگشت به ضرر موقعيت و مکانت او تمام شود.

خانواده‌های شهيدان همت و باکری روز قبل موفق به ديدار با کروبی شده بودند، اما امروز از ديدار آنها با موسوی جلوگيری شد.

همسر شهيد حميد باکری چندی پيش در نامه ای خطاب به فرمانده سپاه، او و ديگر مدعيان امروز شهيدان را به خيانت در امانت و از بين بردن اعتماد ملت و زير پا گذاشتن رای مردم و خون شهدا متهم کرد. فاطمه اميرانی در نامه خود با انتقاد از سرکوب اعتراضات مردمی بعد از انتخابات و کودتا توصيف کردن اين وضعيت، تاکيد کرد که خانواده شهدا در کنار مردم هستند و در برابر ظلم سکوت نمی‌کنند.

وی همچنين نوشت: از اولين ساعات پس از اعلام نتايج با روشی غيرمنطقی و غيرانسانی با مردم برخورد کرديد. واقعا پاسخ سوال خانواده های باکری و همت در مورد ابهامات برگزاری انتخابات بايد باتوم فرود آمده بر فرق مصطفی همت می بود يا شوکری که به نا حق بر گردن احسان باکری نشست؟ و يا باتومی که به کمر جراحی شده خانم همت در ۲۳ خرداد خورد؟


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016