سه شنبه 6 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی لاريجانی در دفاع از قوه مقننه: مجلس در جايگاه خود ترديدی ندارد که لازم باشد خود را اثبات کند، خبرآنلاين

سياست > مجلس - علی لاريجانی در واکنش به سخنان رئيس‌جمهور درباره در راس امور نبودن مجلس گفت: مجلس در جايگاه خود ترديدی ندارد که لازم باشد خود را اثبات کند و وقت خود را صرف بهبود شرايط اقتصادی می کند.

به گزارش خبرآنلاين، اين دومين واکنش رئيس مجلس به اظهارات حاشيه ساز احمدی‌نژاد بود. او علی‌رغم تعطيلات مجلس، در سفر به اصفهان نيز پاسخ اين سخنان را داده بود و صبح امروز اعلام کرد که اگر در نخستين جلسه بعد از تعطيلات موضع گيری نکرده به دليل کسرت تعداد سخنرانان در مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس در مجلس بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با يادآوری سخنان مقام معظم رهبری، خطاب به نمايندگان گفت: همانگونه که رهبر انقلاب متزکر شدند امروز بيش از هر زمان ديگر نيازمند وحدت کلمه هستيم. از اين رو هرگونه مساله‌سازی و مطالبی که به اين اصل ضربه بزند، مخالف منافع ملی کشور است. بنده هم در همين راستا در مورد در راس امور بودن مجلس موضع گيری کردم. اما مجلس در جايگاه خود ترديدی ندارد که لازم باشد خود را اثبات کند و وقت خود را صرف بهبود شرايط اقتصادی می کند.

رئيس مجلس در ابتدای نطق امروز خود ياد شهيدان دفاع مقدس را گرامی داشت و افزود: پيروزی عمليات ثامن الائمه و شکست حصر آبادان، پيام‌های متنوعی داشت که شکست نيروهای ملی گرا و ليبرال يکی از آنها بود.

به گفته وی، رمز اين پيروزی در اين بود که معماهای سخت انقلاب تحت تدبير ولايت فقيه رمز گشايی می‌ِشود. علامت ديگر اين عمليات خروج صحنه نبرد از انفعال بود که زمان را از دشمن گرفته شد و پيروزی‌های پياپی‌ای را به دنبال داشت.

لاريجانی از دسايس جديد و دوباره دشمنان در اقدامات تروريستی داخلی برای نمايش به هم ريختگی داخلی در ايران نيز ياد کرد و يادآور شد که پاسداران ايرانی پاسخ عناصر کثيف و خائنانه را به خوبی در حادثه مهاباد دادند.

رئيس مجلس افزود: اميدوار بوديم که آمريکا دست از سبکسری بردارد اما تعجيل آنها در موضع گيری در قبال ايران و تماس کاخ سفيد برای گفت‌وگو با بی‌بی‌سی نشان داد که همچنان در خواب به سر می‌برند.

او در پايان خطاب به سردمداران کاخ سفيد هشدار داد: ملت ايران در برابر اقدامات ماجراجويانه آمريکايی‌ها يکصدا هستند. اين سخنان لاريجانی با فرياد مرگ بر آمريکای نمايندگان تاييد شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016