پنجشنبه 8 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صدور نه و نيم قرن حبس و ۸ حکم اعدام در نيم سال اول، هرانا

خبرگزاری هرانا - دستگاه قضايی جمهوری اسلامی ايران در شش ماهه نخست سال جاری برای ۲۹۰ تن از فعالين سياسی و مدنی در حوزه های مختلف بيش از نه و نيم قرن حبس تعزيری و ۸ حکم اعدام صادر و يا تائيد کرده است.

به گزارش واحد آمار، نشر و آثار مجموعه فعالان حقوق بشر در ايران، شعب مختلف دادگاه های انقلاب (بدوی)برای ۱۸۹ نفر و در مجموع چهار و نيم قرن حکم صادر کرده است که علاوه بر اين احکام ۲ تن نيز به اعدام محکوم شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


حکم ۱۰۱ نفر توسط دادگاه تجديد نظر مورد بررسی قرار گرفته است، بيش از پنج قرن حبس تعزيری توسط اين دادگاه مورد تائيد قرار گرفته است و علاوه بر اين احکام اعدام ۶ نفر توسط دادگاه های تجديد نظر مورد تائيد قرار گرفته است.

۵۲ حکم صادره از سوی دادگاه تجديد نظر عينا طبق حکم دادگاه بدوی مورد تائيد قرار گرفته است دست کم ۲ حکم افزايش يافته و ۴۷ حکم نيز توسط اين دادگاه ها تقليل يافته است.

۱۴ تن از محکومين در محل غير از محکوميت خود و در تبعيد تحمل حبس خواهند نمود، ۱۰ تن از محکومين علاوه بر تحمل حبس تعزيری در مجموع به ۱۴۵ سال محروميت از فعاليت های رسانه ای و سياسی محکوم شده اند و برای ۱۰ تن از محکومين نيز در مجموع ۱۰۰ سال ممنوعيت خروج از کشور صادر شده است.

۴۱ تن از محکومين در مجموع به بيش از هزار ضربه شلاق محکوم شدند و ۱۶ تن از محکومين نيز به پرداخت ۱۰ ميليون تومان جزای نقدی محکوم شدند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016